פקקים בכביש 1 (צילום: אורן בן-חקון)
פקקים בכביש 1 (צילום: אורן בן-חקון)

מוכנים לפקקים? עד יום חמישי: הרמזורים בצומת סחרוב יושבתו

במסגרת העבודות להקמת מחלף סחרוב, יושבתו החל מהשעה 22:00 הרמזורים בצומת סחורב. במשטרה מזהירים מעומסי תנועה בכניסה וביציאה מירושלים וממליצים לנהגים לנסוע בדרכים חלופיות

פורסם בתאריך: 12.5.19 14:57

נהגים שימו לב: החל מהלילה (ראשון, 12.5) בשעה 22:00 תושבת מערכת הרמזורים בצומת סחרוב בכניסה לירושלים וביציאה מהעיר. מערכת הרמזורים תושבת עד ליום חמישי הקרוב (16.5) בשעות אחר הצהריים. את התנועה יכווינו פקחים של עיריית ירושלים ושוטרי משטרת התנועה בעיר. במשטרה מזהירים כי צפויים עומסי תנועה וממליצים לציבור הנהגים לנסוע בדרכים חלופיות – כביש 9 או כביש 443.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

מערכת הרמזורים בצומת סחרוב תושבת בשל העבודות שמתבצעות במקום לשדרוג הכניסה והיציאה מהעיר ולהקמת מחלף סחרוב, שיבטל את הרמזורים שיש בצומת. הלילה יחלו העבודות והשינויים הגיאומטריים, שיימשכו כאמור עד ליום חמישי בשעות אחר הצהריים.



ממשטרת ירושלים נמסר כי "אנו קוראים לציבור הנהגים להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים ופקחי התנועה. בעקבות העבודות בצומת צפויים עומסי תנועה באזור. לבאים וליוצאים מירושלים מומלץ לבחור בנסיעה בכביש 9 או בכביש 443".

במסגרת הפרויקט, כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", יוקם מחלף חדש בגינות סחרוב שיכלול הפרדה מפלסית ויביא לביטולו של הרמזור שהפך ברבות השנים לגורם משמעותי לפקקים התכופים, וזאת על מנת לאפשר את הזרמת התנועה והקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לירושלים.


מפת הדרכים החלופיות והעבודות בצומת סחרוב


הפרויקט באורך 3 ק"מ יכלול 2 גשרים, 300 אלף מטר קוב של מילוי וחפירה, 70 אלף טון של אספלט וכן העתקת תשתיות, מערכות שילוט ובקרה, שילוט ופיקוד, פיתוח נופי, תשתיות חדשות ורמזורים. הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים במימון משרד התחבורה ומשרד האוצר יבוצע ויפוקח על ידי חברת מוריה לפיתוח ירושלים. על מנת לאפשר את ביצוע הפרויקט נדרש היה לפנות כ-18 מבנים מהמורדות הדרומיים של ליפתא (מצפון לכביש). התהליך, כזכור, בוצע בשיתוף פעולה מלא עם הדיירים תושבי הליפתא, שקיבלו פיצוי כספי.

בחברת מוריה ציינו כי מדובר בפרויקט מורכב מבחינה הנדסית שכן היה צורך לייצר קירות גבוהים על שפת המצוק מעל עמק הארזים כדי להרחיב את הנתיבים בקטע הכביש.

זהו למעשה המקטע האחרון של הרחבת כביש 1 כאשר במסגרת הפרויקט יתווספו לכביש 1, שישה נתיבים : שלושה ממזרח למערב ושלושה ממערב למזרח כולל שני נתיבי תחבורה ציבורית, אחד לכל כיוון. הדבר משמעותי מאוד שכן יהווה יתרון רב לנוסעי התחבורה הציבורית שיוכלו להגיע עם האוטובוסים ממש עד הכניסה לעיר בנתיבים המיועדים רק להם במקום להשתלב בתנועה הנכנסת לעיר כשנגמר הנת"צ. למעשה, העבודות אמורות להתחיל בעוד מספר חודשים, וזאת לאחר שייבחר זוכה במכרז והן צפויות להסתיים בעוד כשלוש שנים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר