תמר כדורי ז"ל, יהודה כדורי ז"ל (צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות כיכר השבת)
תמר כדורי ז"ל, יהודה כדורי ז"ל (צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות כיכר השבת)

"חוסר ההצלחה לפענח את רצח בני הזוג כדורי הוביל את המשטרה לעשות טעויות"

עו"ד קובי קמר, מהסנגורים הפליליים המוכרים והוותיקים בעיר, מציג בשיחה עם "כל העיר" ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בחקירת רצח בני הזוג כדורי בארמון הנציב: "הלחץ שהיה על המשטרה הוביל לחיפזון ולמעצרים מיותרים, שאולי אף פגעו בחקירה"

פורסם בתאריך: 16.5.19 20:10

"המשטרה היתה בלחץ וגרמה לעוול גדול לבני משפחת כדורי שנעצרו על ידה. התחושה היא שמטרת המעצר היתה לנסות לדלות פרטים דרך זה שישברו אותם, אבל הבעיה היא שתרגילים שכאלה פוגעים בחקירה. במעצר, מן הסתם, הטיחו החוקרים בבני המשפחה פרטים מוכמנים ולמעשה גילו חלק מהקלפים שהיו להם. מהניסיון שלי, שימוש בתרגילים כאלה נובע מלחץ ומוביל בדרך כלל לאיבוד כיוון של המשטרה". כך מבקר בחריפות היום (חמישי, 16.5) עו"ד קובי קמר, מהסנגורים הפליליים המוכרים והוותיקים בירושלים, את התנהלות המשטרה בחקירת רצח בני הזוג תמר ויהודה כדורי בארמון הנציב.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

עו"ד קמר, יש לציין, אינו מייצג או ייצג את בני המשפחה ולא אף אחד אחר שקשור בתיק. הביקורת שלו נובעת מהניסיון הרב שהוא צבר בעבודה על תיקים פליליים. "הביקורת העיקרית שלי היא על העוול שגורמת המשטרה לאנשים, במקרה הזה בני המשפחה של הזוג כדורי", ממשיך עו"ד קמר בשיחה עם "כל העיר": "הבעיה היא גם בבית המשפט, שלרוב הולך עם כל בקשה של המשטרה ומשתמש אף הוא במושג 'חשד סביר' – מושג שלדעתי הוא אבי אבות הטומאה, כי החשד הסביר הזה הוא פעמים רבות לא יותר משמועה או האשמה של פלוני כנגד אדם אחר. העניין הוא שבית המשפט מפחד להיתפס כמי ששחרר עבריין אמיתי, אז באופן די אוטומטי הוא נעתר לבקשות של המשטרה. אבל הנתונים מוכיחים כי רוב רובם המכריע של החשודים והנעצרים משוחררים בסופו של דבר ולא מוגש נגדם כתב אישום".


עו"ד קובי קמר (צילום: פרטי)

עו"ד קובי קמר (צילום: פרטי)


עו"ד קמר חוזר לחקירת כדורי וטוען כי "המשטרה, כנראה בגלל הלחץ שהיה מסביב ואני סבור שגם בגלל האגו של החוקרים, שמאוד רוצים להצליח, מיהרה ונחפזה. המעצר של בני המשפחה, כפי שאני מבין את המצב, היה לא מבוסס דיו ולמעשה מדובר בפגיעה בחקירה. חוסר ההצלחה לפענח את הרצח הוביל את המשטרה לעשות טעויות בחקירה.מעבר לכך, המהירות הזו גרמה עוול נוראי לאותם בני המשפחה. צריך להבין, מעצר של אדם גורם לו לטראומה מאוד קשה, היא מכתימה אותם לתקופה ארוכה וגורמת לנזקים ממשיים – כלכליים ונפשיים".



כזכור, כפי שפורסם השבוע ב"כל העיר", במסגרת חקירת הרצח עולה בין השאר האפשרות כי מדובר ברוצח מיומן ומקצועי שהוזמן לביצוע. עם זאת, במשטרה עדיין מסמנים כיווני חקירה נוספים שכוללים אפשרות של היכרות אישית או עסקית בין הנרצחים לבין מי שעומד מאחורי הרצח.

מה דעתך על כיוון החקירה החדש שנבדק – שמדובר ברוצח מקצועי ומיומן?
"רמת הציפיות שיש מהמשטרה ומהחוקרים מלחיצה מאוד ולכן לפעמים יורים לכל הכיוונים. בודקים כל בדל של מחשבה שעולה בראש ותוהים מי היה מעוניין במותם של בני הזוג כדורי. לפעמים זה עובד, המשטרה תגיד – פענחנו הרבה מאוד פרשיות כי חקרנו כל כיוון ועצרנו חשודים, אבל כמות האנשים שנעצרים בלי שהוגש נגדם כתב אישום היא בלתי נתפסת. והנה, זה גם מה שקרה ברצח בני הזוג כדורי – החשודים שנעצרו שוחררו בלי כתבי אישום, והמשטרה בודקת כיוון חקירה של מחסל מקצועי".

"לטעמי, המשטרה ממשיכה עם הנמהרות – יש לפעמים זירות מאוד בעייתיות", מסכם עו"ד קמר, "כאלה שאין בהן ראיות, אבל התפקיד של המשטרה הוא לעשות את העבודה בסבלנות, בסיזיפיות, לקחת את הזמן ולא למהר".


הכניסה לבניין שבו התגוררו ונרצחו בני הזוג כדורי ברחוב מרדכי אלקחי (צילום: דוברות המשטרה)

הכניסה לבניין שבו התגוררו ונרצחו בני הזוג כדורי ברחוב מרדכי אלקחי (צילום: דוברות המשטרה)


בני הזוג כדורי, בשנות ה-70 לחייהם, נמצאו ללא רוח חיים ב-13.1.19 בביתם שברחוב מרדכי אלקחי בשכונת ארמון הנציב בירושלים, כשסימני אלימות קשים על גופם. את כוחות ההצלה והמשטרה הזעיקו בני משפחה של בני הזוג, וזאת לאחר שלא שמעו מהם כמה ימים.

כיממה לאחר גילוי גופותיהם של בני הזוג כדורי בביתם, ב-14.1, עצרו חוקרי הימ"ר חשוד ברצח. מעצרו של החשוד הוארך מספר פעמים, אך לאחר שמוצתה החקירה בעניינו החליט בית המשפט לשחרר את החשוד. אחרי שבועות ארוכים של חוסר ודאות, התגבשה במשטרת ירושלים ההערכה כי הרקע לרצח של בני הזוג הינו פלילי.

בהמשך לכך נעצרו שני בני משפחה בחשד לביצוע הרצח. בתחיל חודש מרץ החליטה המשטרה לשחרר ממעצר את החשוד המרכזי ברצח, ואשתו של החשוד המרכזי שוחררה שבועיים קודם. עורכי הדין שי לוי, גיא מימון ושלמה לוי, שייצגו את קרוב המשפחה שנעצר, אמרו כי "עוול בלתי נסלח נגרם לחשוד ובני ביתו". יש לציין כי באחרונה הוסרו המגבלות שהוטלו על שני קרובי המשפחה של בני הזוג כדורי, אשר נחשדו בביצוע המעשה ואף שהו מספר ימים במעצר.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מנהלת את חקירת הרצח ביסודיות ובמקצועיות, ומבצעת את כל פעולות החקירה הנדרשות תוך בדיקת כלל כיווני החקירה. מטבע הדברים אנו מנועים מלפרט אודות מהלכי החקירה וממצאיה עד כה, שעה שהיא עודנה מתנהלת תחת צו איסור פרסום. מדובר בתיק רצח מורכב, וחקירתו מתבצעת תוך שימוש בכלל המשאבים והאמצעים הנדרשים במטרה לפענחו. מעצר חשוד בתיק זה ובכלל, מתבצע רק בהסתמך חומר הראיות הקיים, החל מהמישור המודיעיני ועד ראיות פורנזיות ואחרות, זאת אל מול החשדות הקיימים באותה עת. הארכת מעצרו של חשוד מתבצעת בהתאם להתקדמות החקירה והוראות החוק, בפרט כל זמן שקיימת עילת מסוכנות ו/או חשד לשיבוש מהלכי חקירה ובכפוף לאישור בית המשפט. המשטרה תמשיך לפעול ולפענח מקרי רצח ופשיעה חמורה בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה מכוח החוק, במטרה אחת ויחידה: להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דוד

    צריך לבטל את תקציב יחסי הציבור של המשטרה.
    במקום לזרוק את הכסף לפח שישקיעו בחקירות.
    כאשר יש להם גב של יחסי ציבור, למה שישקיעו בעבודה?

  2. סתם מישהו שאיכפת לו

    ומה עם המנקה הערבי האומלל שנעצר סתם כי הוא ערבי ???

  3. ליטל

    לא מפתיע. מעצרי שווא, אגו נפוח והרבה פעמים חוסר מקצועיות הכל כדי להרשים את המפקדים

  4. יעקב

    בבדיקה באתרים משפטיים, נמצא כי המנוח ניהל עשרות תביעות מול אנשים שונים
    בין השאר יש שם אדם מסוכן עם הסטוריה של הלם קרב…. לא ראוי להעליל, צריך לבדוק

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר