שירה בנקי ז''ל
שירה בנקי ז''ל

הקריאה הנרגשת של אביה של שירה בנקי ז"ל: "עשו את המאמץ וצאו לתמוך בחופש"

זוכרים את שירה בנקי ז"ל | בפוסט שפרסם אורי בנקי בפייסבוק הוא קורא לצעוד במצעד הגאווה בירושלים ביום חמישי הקרוב, 6.6: "אם הטוב ישתוק וישב בבית - הרוע ירים את ראש"

פורסם בתאריך: 4.6.19 07:19

"כמעט ארבע שנים מאז הרצח של שירה, והצורך באמירה ברורה ונחרצת של הרחוב הירושלמי בעד סובלנות עומד בעינו", כך כותב אתמול בערב, שני, בפוסט נוגע ללב בפייסבוק אורי בנקי, אביה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים לפני ארבע שנים, וזאת לקראת מצעד הגאווה שייערך בירושלים ביום חמישי הקרוב, 6.6.

שירה ז"ל נרצחה במצעד הגאווה 2015 על ידי החרדי-הקיצוני ישי שליסל, שביצע את הרצח חודש לאחר שסיים לרצות מאסר של 10 שנים בעקבות הרשעתו בתקיפה ובניסיון לרצח במצעד הגאווה ב-2005. שירה היתה בת 15 ו-9 חודשים במותה.


מיקה ואורי בנקי, הוריה של שירה בנקי ז"ל, במצעד הגאווה 2016, שנה לאחר מותה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

מיקה ואורי בנקי, הוריה של שירה בנקי ז"ל, במצעד הגאווה 2016, שנה לאחר מותה (צילום: אוליבייה פיטוסי)



אורי בנקי ממשיך וכותב בפוסט: "המתח בחברה הישראלית בין הקולות הקיצוניים לקולות המתונים לא פחת, ומטבע הדברים קולם של הקיצוניים נשמע ברמה וכל הגיג מתלהם מוצא את דרכו חיש קל לכותרות. כל בריון מקלדת מסית מקבל במה וכל שונא ומתלהם מייצר פחד".


הפוסט של אורי בנקי לקראת מצעד הגאווה 2019


"מזה ארבע שנים שמצעד הגאווה והסובלנות בירושלים משמש במה לקולות מתונים ומי שהשתתף יודע שזהו מצעד בעל אופי מיוחד, אופי ירושלמי אשר נותן מקום וכבוד לכל מי שרעיונות של מרחב ציבורי מתון קרובים ללבו. זהו מצעד המאפשר לצועדים להשתתף ולהיות חלק מקהל גדול אשר בדרך כלל לא מרים את קולו. נכון, חם בחוץ, עוד לא התחילה חופשת הקיץ (תלמידי י"ב עסוקים בבגרות בתנ"ך), חלק מכם השתתפו ביום ראשון בצעדת המשפחות וכבר יצאתם פעם אחת השבוע מוקדם מהעבודה".


מצעד הגאווה 2018 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

מצעד הגאווה 2018 (צילום: אוליבייה פיטוסי)


בנקי מדגיש כי "אם הטוב ישתוק וישב בבית – הרוע ירים את ראשו. אשר על כן אל תשבו בבית, אל תותירו את המטלה לאחרים, עשו את המאמץ וצאו לתמוך בחופש, סובלנות ומרחב ציבורי מתון ומכיל".

מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים יתקיים ביום חמישי הקרוב, 6.6.19, בשעה 15:30 בגן הפעמון בירושלים. המצעד ייערך השנה בסימן חירות מלאה מאלימות ומאפליה כלפי הקהילה הגאה. הצועדים והצועדות יחלו את הצעידה בשעה 17:00 במסלול הבא: גן הפעמון – פלומר – רחוב קרן היסוד – רחוב קינג ג'ורג' – רחוב הלל – רחוב מנשה בן ישראל ועד גן העצמאות.

מסלול המצעד הגאווה בירושלים 2019 (צילום: דוברות המשטרה)

מסלול המצעד הגאווה בירושלים 2019 (צילום: דוברות המשטרה)



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר