חניה בכחול לבן בירושלים
חניה בכחול לבן בירושלים

אכיפה מוצדקת או מסחטת כספים? זינוק של כ-15 אחוז במספר דוחות החניה בירושלים

כ-260,000 דוחות חולקו בחצי השנה הראשונה של 2019 לעומת 225,000 בחציון הראשון של 2018; ההכנסות מגביית דוחות עלו בלמעלה מ-4 מיליון שקלים. יו"ר האופוזיציה ברקוביץ: "העירייה צריכה להגדיל הכנסות, אבל לא על חשבון התושבים"

פורסם בתאריך: 29.7.19 20:23

קפיצה של 15 אחוזים במספר דוחות החניה שנרשמה בחציון הראשון של 2019 לעומת החציון הראשון של 2018; זינוק של 27 בהכנסות העירייה מגביית דוחות ב-2019 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אלו הם חלק מהנתונים שעולים משאילתא של יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות).

על פי הנתונים שמציג ברקוביץ בשאילתא לראש העיר משה ליאון, בששה החודשים הראשונים של שנת 2019 נרשמו בירושלים כ-260,000 דוחות חניה, גידול של 35,000 דוחות לעומת חצי השנה הראשונה בשנת 2018, שבה נרשמו כ-225,000 דוחות חניה. עליה, כאמור, של כ-15 אחוזים במספר הדוחות. כמו כן, הכנסות העירייה מגביית דוחות צמחו במהלך התקופה ב-4.1 מיליון שקלים – מ-15.2 מיליון שקלים בשנת 2018 ל-19.3 מיליון שקלים בשנת 2019.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לטענת ברקוביץ כפי שעולה בשאילתא שניסח לראש העיר: "מתן הדוחות כבר לא נועד רק לשמר את הסדר במרחב הציבורי, אלא לייצר הכנסות גדולות יותר לעירייה, זאת תוך מתן דוחות בצורה אוטומטית, הגברת אכיפה ושינויי מדיניות הפוגעים בתושבים".



בשיחה עם "כל העיר" טוען ברקוביץ כי "השיטה של להביא כסף מהתושבים דרך אכיפה חריפה, באמצעות מצלמות אוטומטיות, כאשר תושב עוצר לשנייה ומקבל דוח, ודרך החמרה במדיניות האכיפה באזורי בילוי בשעות הערב והלילה, היא לא סבירה ולא מקובלת. העירייה צריכה להגדיל הכנסות, אבל לא על חשבון התושבים. בוודאי שדרושה אכיפה ושמירה על הסדר הציבורי כדי לוודא שהתושבים יחנו באופן מוסדר, אבל חייבת להיות רגישות ושיקול דעת כשבאים לאכוף. אני שומע מהרבה תושבים ומקבל פניות רבות לגבי הדו"חות מתחילת השנה. ראינו זאת גם בסיפור של אוטובוסים של תיירים שקיבלו מאות דוחות. עכשיו רואים זאת גם בנתונים".


עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)


ברקוביץ מוסיף וטוען כי "ישנם שני נתונים שצריכים לתת עליהם את הדעת – גידול של למעלה מ-4 מיליון שקלים בהכנסות העירייה, דבר שמבטא את ההחמרה באכיפה מצד העירייה. נתון נוסף הוא הזינוק במספר הדוחות שניתנו מתחילת 2019 וזאת לעומת התקופה המקבילה – מ-225,000 בשנת 2018 ל-260,000 השנה. הנתונים הללו הינם תוצר ממדיניות ראש העירייה להחמיר אכיפה ולהביא כסף מהתושבים, כל זאת בעיר עם הארנונה מגבוהות בארץ".



מנגד, מי שיוצא להגנת העירייה הוא הפעיל החברתי יוסי סעידוב, מייסד ארגון צרכני התחבורה הציבורית '15 דקות', שטוען כי "הכנסות עיריית ירושלים מדו״חות חניה הן נמוכות ביותר בהשוואה לערים אחרות. כך למשל, עיריית תל אביב הכניסה למעלה מרבע מיליארד שקלים מדו״חות חניה בשנת 2018. באותה שנה גבתה עיריית תל אביב מדי חודש למעלה ממיליון שקל מעברייני נת״צים (נתיב תחבורה ציבורית (ש"ה) – בעוד עיריית ירושלים איננה אוכפת עבריינות נת״צים כלל. עברייני חניה, ובמיוחד כאלה החונים על מדרכות, מעברי חציה ותחנות אוטובוס פוגעים אנושות בעיר, בתושביה ובעסקיה. עיר שפוגעת בהולכי הרגל שלה, מעודדת את תושביה לעבור לעיר אחרת, גוזרת שממה על רחובותיה וכיליון על עסקיה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הצבת מצלמות האכיפה תורמת משמעותית לניהול התנועה וזו מטרתן. עם הזמן אנו עדים לירידת כמות הדוחות, ככל שהציבור מתוודע אליהן. כנהוג, מיקום המצלמות מפורסם באתר העירוני ובשילוט במרחב הציבורי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זו תעשית עושק ציבור אנשים פה מנסים לשרוד כל הוצאות המיסים כלכלה יוקר מחיה
    והמוסדות בחסות המדינה עושקים ממש רודפי בצע

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד סיבה שעזבתי את ירושלים…. אכיפה אלימה של דוחות חניה. לצערי בני רצה את בר המצווה שלו בירושלים ואפילו באותו יום שחגגנו, קיבלתי דוח חניה. חניתי כחוק עם פנגו והדוח בוטל אחרי ערעור אבל הטעם המר נשאר. אין לאדם שרוצה לחיות בשקט, מה לחפש בעיר הזאת

  3. איתי פישהנדלר

    עיר שפויה היא עיר שמעודדת הליכתיות ומדרכות בטוחות. עופר ברקוביץ היקר, תיזכר אך זה ללכת עם עגלת ילדים על המדרכות של ירושלים אשר תפוסות על ידי רכבים.

    האם ירושלים רוצה להיות כמו עזה או כמו ברצלונה היכן שאיש לא מעיז לחנות על מידרכות?

  4. עופר

    הפקחים מרחוק רושם את הדוח למרות שהנהג יושב ברכב
    וגם זה קורה לאוטובוסים של תיירים הם לא מתחשבים בכלל ישר רושמים את הדוח בושה וחרפה לעיריה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש המון שלטי חניה שמטעות את הנהגים. למשל מקום שמור לרכב נכים. לפעמים נמצא לפני מקום החניה, לפעמים אחרי. כך חניתי ממש ליד שלט המתיר חניה ובכל זאת קבלתי קנס של אלף שקל. 1,000 שקל! והם מסרבים להכיר בהטעיה המכוונת. פשוט גניבה.

  6. תושב ירושלים

    גועל נפש!!!! כל העיר הזאת חפורה מתחילתה ועד סופה אין מקומות חניה בסיסיים לתושבי העיר! ובנוסף לכך תושבי העיר צריכים לשלם על חניות לאחר חיפוש ארוך וממשוך! ואם לא מצאתי חנייה בתשלום אז אני עובר למצב שאין ברירה ואני מחוייב לחנות את הרכב במקום "אסור" ואז פקח שממתין בפינה מבלי שיראו אותו דופק לנו דוחות על זה שהעיריה לא דואגת לחנייות לתושבי ירושלים! אשמח לקבל עצה אם יש למישהו רעיון מה לעשות כי כבר נמאס לנו וחפרו לי יותר מדי בכיס!!!

  7. שי

    גם ברחובות שהם יכולים לבנות מקומות חניה לדיירים הם מעדיפים לא לעשות את זה ולשלוח שם פקחים כדי לתת להם דוחות. זה שלוש ציפורים במכה. גם לתת דוחות גם לא לבנות מקומות חניה וגם לקחת ארנונה גבוהה

  8. מנחם

    יש כבר יותר מידי רכבים במדינה. לירושלים יש תחבורה ציבורית מצויינת. הגיע הזמן להפסיק להתפנק, וללכת ברגל או באופניים. נהיו בריאים יותר.
    די לכל הזהום. לסגור יותר דרכים לרכבים פרטיים. תמשיכו לכתוב דוחות בברכה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר