להיכנס לדירה ברגל ימין. תמונה ממאגר Ingimage
להיכנס לדירה ברגל ימין. תמונה ממאגר Ingimage

חוזה שכירות ייעודי לדירות שכורות על פי חוק שכירות הוגנת

חברת רנטשור (Rentsure) לניהול נכסים בדיגיטל, פתחה מחולל אוטומטי חכם לחוזה שכירות ייעודי על פי חוק השכירות ההוגנת ומותאם לכלל צרכיהם של המשכיר והשוכר, והבשורה: הכל נעשה בדיגיטל

פורסם בתאריך: 25.8.19 14:57

בחודש ספטמבר 2017 נכנס לתוקף התיקון לחוק השכירות והשאילה, תשל"א -1971. התיקון לחוק מוחל על דירות למגורים ומוסיף רשימה של סעיפים מעודכנים שלא ניתן להתנות עליהם אלא לטובת השוכר, כאשר המשמעות היא, שבמקרים בהם ייחתם חוזה שכירות דירה שיש בו סעיפים או התניות המנוגדות לסעיפי חוק השכירות ההוגנת, סעיפי החוק יגברו על החוזה החתום ולא ניתן יהיה לאכוף את החוזה שנחתם.

עידן הולנדר, מייסד ובעל חברת רנטשור לניהול נכסים בדיגיטל, מסביר: "אם עד לתיקון לחוק, החוק שימש "כהמלצה" למשכירים בלבד וניתן היה להתנות עליו, כלומר לכתוב ולחתום חוזה שכירות שרשומים בו דברים המנוגדים לחוק והמלצותיו, הרי שמרגע התיקון לחוק, שאושר בספטמבר 2017, נרשמו בחוק מספר סעיפים מהותיים שלא ניתן להתנות עליהם אלא לטובת השוכר".

מהם אותם הסעיפים?
"הסעיפים שנוספו ומעוגנים בחוק נועדו להסדיר את שוק השכירות ולהגביר את הוודאות של המשכיר והשוכר באשר לשימוש בדירה והתשלומים לגביה. התיקון לחוק מסדיר את נושא אופן השימוש בדירה, הדרך בה הדירה תימסר לשוכר ותוחזר למשכיר, התשלום והמועדים לתשלום השכירות, את גובה הערבויות ותנאי מימושם, התייחסות לליקויים בדירה, מה קורה בתום תקופת השכירות, העברת השכירות ושכירות משנה, ועוד".

מהי מטרת התיקון לחוק?
"תחום השכירויות היה עד כה פרוץ למדיי. כל אחד יכול היה לנסח חוזה שכירות ולהחתים את הדיירים על סעיפים על פי ראות עיניו, וכאשר נוצרה בעיה או מחלוקת והצדדים פנו לבית המשפט, לא היו סעיפים מעוגנים בחוק שיקבעו את הפסיקה. היה צורך לעגן את חוזה השכירות בחוק, ולקבוע את הסעיפים הקריטיים בחוזה השכירות, שעל פיהם המשכיר והשוכר יפעלו במהלך שכירות הדירה. כמו כן, להגביר את הוודאות של שני הצדדים בעסקה, ולאזן טוב יותר את הכוחות.

המדינה רצתה להסדיר את שוק השכירויות למגורים ולהבטיח התנהלות תקינה והוגנת, במצב בו ההיקף של השוק הזה הוא עצום ונרחב".

מדוע חשוב שחוזה שכירות שנכתב ונחתם בין משכיר ושוכר, ינוסח על פי סעיפי חוק השכירות ההוגנת?
"מאחר וממילא סעיפי החוק גוברים על סעיפי החוזה, חוזה אשר נכתב בניגוד לסעיפים שתוקנו בחוק או ללא התייחסות אליהם, לא יהיה רלוונטי. שני הצדדים, הן המשכיר והן השוכר, יחתמו על חוזה שכירות שאינו מייצג ואינו רלוונטי, ועשויים יהיו לחשוב שהחוזה מגן עליהם במקרים מסוימים כאשר בפועל הוא לא.

"חוזה שכירות שנכתב במדויק ובהתאם לסעיפי חוק השכירות ההוגנת, יהיה רלוונטי ומעוגן בחוק."

מהם היתרונות הנוספים בחוזה שלכם בהיבט הדיגיטלי המודולרי שלו?
"אנחנו ברנטשור מכירים את כל הכוחות הפועלים בשוק, נתקלנו במגוון בעיות ונזקים שנגרמו לשוכר ולמשכיר ומצאנו פתרונות היכולים לסייע לכל אחד מהצדדים ולהפוך את חווית השכירות והיחסים שבין שוכר למשכיר לנעימים, בטוחים ופשוטים. את חוזה השכירות לדירה הדיגיטלי יצרו מיטב המוחות הגדולים עבור חברת רנטשור – משפטנים ועורכי דין מומחים מתחום הנדל"ן אשר היטיבו להכניס את כלל הסעיפים הרלוונטיים שיספקו הגנה אולטימטיבית הן למשכיר הנכס והן לשוכר מבלי לתעדף צד אחד מסוים. כל זאת, בשילוב מערכת אוטומציה אינטרנטית דיגיטלית חכמה ומתקדמת, יוצרים חוזה שכירות אופטימלי.

"חוזה דיגיטלי הוא נוח ליצירה ולהורדה והוא מודולרי מהבחינה הזו שכל משכיר ושוכר יכולים להתאים את החוזה על פי הסעיפים הרלוונטיים להם כשהמערכת מבצעת אוטומציה והתאמה לחוק. את החוזה, דרך האתר שלנו, ניתן להוריד או לשתף ולהעביר הלאה מבלי החובה להדפיסו. הוא נשמר תמיד באזור האישי של מבצע הרישום, כך שתמיד ניתן לחזור אליו ולערוך במידת הצורך ולשתף אותו שוב".

חוזה השכירות שפיתחנו בחברת רנטשור כולל הרבה מעבר לסעיפי החוק, ומוסיף סעיפים שלא תמיד חושבים עליהם והם מאוד חשובים וקריטיים למשכיר ולשוכר".

חוזה מותאם אישית. תמונה באדיבות רנטשור

חוזה מותאם אישית. תמונה באדיבות רנטשור

אילו סעיפים לדוגמה?
"החוזה של רנטשור כולל אפשרויות שונות ומגוונות גם בבחירת סעיפים רלוונטיים על ידי תיבות סימון, לדוגמה: מצב הדירה: אם יש פגמים או ליקויים, אם תתבצענה בדירה עבודות תמ"א 38 ועבודות שיפוץ נרחבות, מהי מטרת השכירות, צורת תשלום דמי השכירות, האם יש ביטוח דירה, אילו ערבויות ובטחונות המשכיר מבקש, וכן הלאה. בכל סעיף ופרק בחוזה יש אפשרות להוסיף הערה אשר מתייחסת לאותו סעיף, גם בסוף החוזה יש אפשרות לרשום הערות כלליות".

מי יכול להשתמש בחוזה שלכם?
"כל אדם שנכנס לאתר האינטרנט שלנו יכול להוריד לעצמו חוזה שכירות מבלי להירשם ומבלי למסור פרטים, אך לא ניתן יהיה לבצע בו שינויים או לשתפו מבלי להירשם ולהיכנס לאזור האישי. באזור האישי, תוכלו ליהנות מיכולות הניהול, התזכורות וההודעות הניתנות למשתמש רשום, וההרשמה חינמית לחלוטין".

חברת רנטשור הוקמה על ידי משפטנים, אנשי ביטוח ובעלי מקצועות טכניים אשר חברו יחד על מנת לתת מענה, ללוות ולפתור את הקשיים, הבעיות, הוויכוחים, חוסר הוודאות והידע המקצועי הקיימים ביחסים ובמשא ומתן בין שוכר/ים למשכיר/ים של דירות למגורים.

דירה שיש לה "רנטשור" תהיה דירה טובה ומבוקשת יותר בכך שתגן ותקל על השוכרים מצד אחד, ותסייע, תבטח ותשמור על המשכירים מצד שני.

לצפייה והורדת חוזה שכירות

אתר חברת רנטשור

לערוץ יוטיוב Rentsure Israel

טלפון WhatsApp: 053-2733333

לוגו. באדיבות רנטשור

לוגו. באדיבות רנטשור

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר