הדמיה של מתקני החניה לגובה, כפי שמופיעה בהחלטת ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה והוגשה על ידי חברת עדן מיום 25.11.18
הדמיה של מתקני החניה לגובה, כפי שמופיעה בהחלטת ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה והוגשה על ידי חברת עדן מיום 25.11.18

מאבק הורי הניסויי: "יש נכונות מצד העירייה להגיע לפתרון, אך עם עקשנות להציב את חניוני הקומות"

במהלך ישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אתמול, שני, עלתה התוכנית השנויה במחלוקת להצבת מתקני חניה לגובה סמוך לבית הספר הניסויי. הפיתרון המתגבש: הקצאת מפרצי עצירה להורים; יחד עם זאת , לילך רובין, מוועד ההורים בניסויי מדגישה כי נרשמת עקשנות להציב את קרוסלות החניה סמוך לשטח בית הספר

פורסם בתאריך: 19.3.19 19:04

ההורים לתלמידי הניסויי במרכז העיר ממשיכים את המאבק נגד הצבת מתקני החניה סמוך לבית הספר. הנושא עלה אתמול, שני, במהלך ישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. בישיבה התגבש פתרון להקצות מפרצי עצירה לטובת ההורים, שמורידים את ילדיהם בשעות הבוקר בבית הספר ואוספים אותם בצהריים. יחד עם זאת, נראה כי ההורים ימשיכו את מאבקם לאחר שחברת עדן לא נסוגה מהחלטתה להציב את חניוני הקומות סמוך לשטח בית הספר – למעשה זה עיקר המחלוקת בין הצדדים.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

לדברי לילך רובין, יו"ר ועד ההורים בבית הספר הניסויי, "יש נכונות מצד העירייה להגיע לפתרון, אך עם עקשנות להציב את חניוני הקומות. אני מאוד מכבדת את ראש העיר משה ליאון ואת יועצו עופר איובי, שטרח ונפגש איתנו ואפילו נערכה פגישה עם חברת עדן ונציגי מחלקת החניה בעירייה, אבל בזה זה נגמר. בעדן עומדים על הרגליים האחוריות שהם מתכוונים להביא את מגדלי החניה בכל מחיר. אני מודה שיש פה נכונות להגיע לפתרון, אבל בזה זה מסתכם".


בית הספר הניסויי מרכז העיר (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

בית הספר הניסויי מרכז העיר (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)


חבר הוועדה המקומית יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) הציע להגיע להבנות בנושא יחד עם נציגי מוזיאון הסובלנות, הממוקם סמוך לבית הספר. "יש פה הזדמנות טובה לבוא ולשנות את תוואי הרחוב ולענות לבקשה של ועד ההורים", מציין ברקוביץ, "ולמעשה לייצר מפרצים נוספים של העלאה והורדה של התלמידים. בית ספר שמכיל כ-1,000 תלמידים – בוודאי צריך סידור מסוג זה. ההורים צריכים להוריד את הילדים שלהם בבטחה – המטרה מבחינתי היא שיהיו יותר חניות עבור הורדה והעלאה של ילדי בית הספר. נציגי מוזיאון הסובלנות, לשמחתנו, גילו בדיון הבנה לצורך של בית הספר הניסויי".


עופר ברקוביץ (צילום: אמיל סלמן)

עופר ברקוביץ (צילום: אמיל סלמן)


כזכור, מדובר בתוכנית להצבת שישה מתקני חניה, סמוך לבית הספר, המתנשאים לגובה של 17.2 מטרים, כאשר כל אחד מהם כולל 16 מקומות חניה. למעשה, הזכויות במגרש הן של עיריית ירושלים, אך במשך שנים שימש המתחם כמגרש חניה בו חנו הורי ילדי בית הספר. ועד ההורים, בראשות לילך רובין, החלו במאבק נגד הצבת מתקני החניה לגובה בקיץ האחרון ובין השאר הפגינו נגד התוכנית סמוך לבית הספר, בתוך ישיבת המועצה ובוועידת החינוך של ירושלים. בחודש נובמבר שנה שעברה החליטה ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה לקבל את הערר שהוגש על ידי ההורים נגד הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ונגד חברת עדן, בעניין תוכנית הצבת חניוני הקומות סמוך לבית הספר. לפי החלטת הוועדה ערר ההורים התקבל והטיפול בתוכנית "מוחזר לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לביצוע ההליך הפרסומי הנדרש, שמיעת ההתנגדויות וקבלת החלטה המתייחסת לשאלה התכנונית המורכבת".


הפגנת הורי הניסויי לפני שבועיים (צילום: אורן בן-חקון)

הפגנת הורי הניסויי נגד מתקני החניה לגובה (צילום: אורן בן-חקון)


יו"ר הוועדה המקומית מ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) מוסיף ומדגיש כי "בהתאם להצעתי, אנשי מוזיאון הסובלנות התבקשו לתאם בתוך שבועיים את עניין מפרץ ההורדה לתלמידי בית הספר הניסויי, ולחזור לוועדה עם הבנות הדדיות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר