משה ליאון, בנימין נתניהו (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
ראש העיר משה ליאון, ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

תוכניות הבנייה בגבעת המטוס והר חומה | ראש העיר ליאון ל"כל העיר": "זו לא הבטחת בחירות, זה אמיתי לגמרי"

בשיחה עם "כל העיר" הערב מתייחס ראש העיר ליאון לדיבורים על כך שאישור תוכניות הבנייה בהר חומה הוא ספין בחירות של ראש הממשלה נתניהו: "התוכנית בגבעת המטוס בלתי קפיאה; התוכניות על סדר היום של הוועדה המחוזית"

פורסם בתאריך: 20.2.20 17:19

הבטחת בחירות ריקה מתוכן או בשורה אמיתית לירושלים? ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (חמישי, 20.2) על החייאת התוכנית לבניית אלפי יחידות דיור בגבעת המטוס. עוד הודיע ראש הממשלה נתניהו במהלך סיור שערך בירושלים ביחד עם ראש העיר משה ליאון, כי "אנחנו מוסיפים עוד 2,200 יחידות דיור להר חומה. הקמתי את השכונה הזאת ב-1997 כשנבחרתי לראשונה לראשות הממשלה, נגד התנגדות של כל העולם. הר חומה כאן תהיה עם 50 אלף תושבים כמו עיר בינונית בישראל, רק שכונה אחת בירושלים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יש לציין כי הפרויקט המדובר בגבעת המטוס אושר כבר לפני כעשור והוקפא על ידי לא אחר מאשר ראש הממשלה נתניהו. התוכנית, כך לדברי נתניהו היום, כוללת בניית 4,000 יחידות דיור בסך הכל – 3,000 עבור האוכלוסייה היהודית ו-1,000 עבור התושבים הערבים של בית צפאפה.

התוכנית בגבעת המטוס, כידוע, הוקפאה שוב ושוב מחשש ללחץ בינלאומי ומהתנגדות של האיחוד האירופי. קידומה כעת עשוי להביא שוב לביקורת נוקבת מצד מדינות באירופה.

בשל הסמיכות של האישורים המחודשים לבנייה במקומות שנחשבים אפורים, עלו ביקורות על כך שמדובר בספין בחירות נוסף של נתניהו. אולם לדברי ראש העיר משה ליאון – מדובר בבשורה אמיתית ולא בספין.


סדר היום של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה


בשיחה עם "כל העיר" הערב אומר ליאון באופן חד משמעי: "זו לא הבטחת בחירות, זה אמיתי לגמרי. מדובר ביום חג לירושלים".

ראש העיר ליאון מתייחס גם להקפאת התוכנית בגבעת המטוס בעבר על ידי נתניהו ואומר: "התוכנית הזו כבר בלתי קפיאה. השיווק של הפרויקט צפוי להתחיל בימים הקרובים. מעבר לכך, כדי שכולם יפסיקו להיות סקפטיים – 2 התוכניות הללו נמצאות על סדר היום של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה".

מוקדם יותר, בהודעה לתקשורת ששחרר ליאון לאחר הסיור עם ראש הממשלה הוא אמר: "ראש הממשלה ואני מבשרים על שכונות חדשות בירושלים, בחומת שמואל ובגבעת המטוס. מדובר באלפי יחידות דיור חדשות. זוהי בשורה גדולה לעיר ובעיקר למשפחות הצעירות. זו התגשמות משימתי כראש העיר ירושלים, וסגירת מעגל יחד עם ראש הממשלה שבשנת 1998 הכריז על הקמתה של שכונת חומת שמואל. אז, זכיתי להיות מנכ"ל משרדו. אני גאה שהגענו לעת הזו של הצבת עוד אבן ציון, בדרך לבניין ירושלים".

יו"ר התעוררות בירושלים עופר ברקוביץ, שהעלה את נושא גבעת המטוס בשנים האחרונות, מוסר: "בשורות חשובות לירושלים. אני מברך את ראש הממשלה על החלטה נכונה לבניית שכונה חדשה בגבעת המטוס. ההחלטה תסייע לזוגות הצעירים ולכלל האוכלוסיות בירושלים. פעלנו בנושא והעלינו את הדרישה לבנייה בשנים האחרונות פעמים רבות ואני שמח שהוא סוף כל סוף מתקדם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר