מתחם התחנה (צילום: יח"צ מתחם התחנה)
מתחם התחנה (צילום: יח"צ מתחם התחנה)

השפעת הקורונה על הכלכלה | בעלי מתחם התחנה ל"כל העיר": "נדחה לעסקים את תשלומי השכירות"

החשש מקריסה כלכלית: במתחם התחנה קיבלו חלקית את בקשת בעלי העסקים ודחו את תשלום השכירות של חודש אפריל. בעלי המתחם אבי מורדוך מוסיף: "במידה שהמשבר יימשך נפעל בהתאם"

פורסם בתאריך: 19.3.20 07:12

בעלי מתחם התחנה הסכימו לדחות לבעלי העסקים הפועלים במקום את תשלומי השכירות של חודש אפריל, כך נודע ל"כל העיר".

מדובר במחווה יפה, אך למעשה בעלי מתחם התחנה קיבלו באופן חלקי בלבד את דרישת העסקים לדחות את תשלומי השכירות עד לחודש יוני, וזאת על מנת שיוכלו להתאושש כלכלית מהגזירות הקשות שהוטלו עליהם בשל התפרצות נגיף הקורונה.

בשיחה עם "כל העיר" מוסר אבי מורדוך, מבעלי מתחם התחנה, כי "נדחה לכל העסקים שסגרו את תשלום השכירות של חודש אפריל, וכבר נתנו הנחיות בהתאם. כולנו מקווים להיות אחרי המשבר בסוף חודש אפריל, אך במידה שהמשבר יימשך נפעל בתאם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כאמור, בעלי העסקים במתחם התחנה ביקשו יותר. בשיחה עם "כל העיר" אומר עמיחי וורטור, מבעלי Smart-Tour: "ביקשנו להקפיא את השכירות של העסקים במתחם עד חודש יוני. היתה לנו ישיבה בנושא עם הבעלים של המתחם אבי מורדוך, והוא אמור להיפגש עם הנהלת הרכבת. בנוסף, שלחנו מכתב בשם ועד הסוחרים למנכ"ל רכבת ישראל, לשר התחבורה, על מנת לנסות להשפיע בנושא, ואנחנו מקווים לטוב".

"כרגע אנחנו בהשבתה כללי,ת הכל סגור", מוסיף ומתאר וורטר. "המסעדות קצת עושות טייק אווי ומשלוחים ולא מעבר, כי לפי ההנחיות החדשות אי אפשר לפעול. יש במתחם התחנה מעל 20 עסקים, מאחוריהם משפחות ירושלמיות, כל עסק מכיל כמות עובדים שמחזיקים משפחות. זה גלים, זה לא רק בעלי העסקים. לי יש את העסק סמארט תור ואנחנו מפעילים סיורי סגאווי, אופניים ועוד – לתיירים, תגלית, קבוצות וכו' ועכשיו אין פשוט כלום. כרגע הנזק הכלכלי שלי נמדד במאות אלפי שקלים כל חודש, יש כאן מסעדות שעבדו פול טיים והעבודה שלהם ירדה ב-80 אחוז".

לדברי וורטר, ההחלטה על הקפאת תשלומי השכירות תלויה ברכבת ישראל בעלת הקרקע של מתחם התחנה, שאליה פנו בעלי העסקים באמצעות מכתב ששיגרו, ובכך ינסו לשרוד את המשבר הכלכלי שתקף אותם. "זו החלטה של רכבת ישראל כי זו קרקע שלהם, אני מקווה שהם ייענו לבקשותינו", מציין וורטר. "על מנת לשרוד ביקשנו להקפיא את תשלומי השכירות עד חודש יוני, אין לנו ברירה אחרת. צריך להבין שלהקפיא פעילות עסקית לוקח כמה חודשים להתאושש, כי אין לאנשים שום תזרים לשלם לגופים – זה רק יחמיר את המצב במידה ואנשים יפשטו רגל".

"נקווה שעד חודש יוני המצב ישתפר", מסכם וורטר. "ואולי, במסגרת ההגבלות החדשות לא נפסיד את תקופת פסח כי זה פיק עסקי, במיוחד אחרי החורף הקשה שהיה והעבודה צומצמה. אנחנו מאוד מקווים וחייבים שרכבת ישראל תבוא לקראתנו – הם גוף מדיני ממשלתי, ואנחנו מקווים שרכבת ישראל תבין שהיא סוג של בעלת קניון ותפעל כמו קבוצת עזריאלי שהקימה קרן סיוע להלוואות, ורשת ביג שגם באה לקראת הסוחרים".



עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות, מוסיף: "בעלי העסקים במתחם התחנה נמצאים במשבר ואנחנו איתם. אני חושב שראוי שבעלי הנדל"ן, רכבת ישראל, ואבי מורדוך, יעשו כל מאמץ להקל על תשלומי שכירות בזמן שבו העסקים לא יכולים לפעול ולהרוויח. זוהי ערבות הדדית ראויה וחברת BIG וקבוצת עזריאלי כבר הפגינו התנהלות רגישה ואחראית כזו, אז בוודאי שגם חברה ממשלתית יכולה. פניתי לשר התחבורה, לאנשי רכבת ישראל, ואני משוכנע כי יימצא הפתרון".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר