שכונות נוף ציון, חיבור השכונה לרשת החשמל הישראלית (צילומים: Tamarah, מאור צמח)
שכונות נוף ציון, חיבור השכונה לרשת החשמל הישראלית (צילומים: Tamarah, מאור צמח)

לראשונה – שכונה במזרח העיר חוברה לרשת החשמל הישראלית

שכונת נוף ציון היהודית, שממוקמת בתוך שכונת ג'בל מוכאבר הערבית, חוברה בתחילת השבוע לרשת החשמל הישראלית במקום הרשת המזרח ירושלמית שאליה היתה מחוברת מיום הקמתה

פורסם בתאריך: 16.6.20 16:17

תקדים מסוכן או רגע מכונן בריבונות הישראלית על ירושלים? שכונת נוף ציון, שכונה יהודית אשר ממוקמת בתוך השכונה הערבית ג'בל מוכאבר, חוברה בתחילת השבוע לרשת החשמל הישראלית, וזאת לאחר שמיום הקמתה היתה משוייכת, כמו מרבית השכונות במזרח העיר, לרשת החשמל המזרח ירושלמית.

בשכונת נוף ציון, כמעט מיותר לציין, מאושרים מהמעבר לרשת הישראלית. לטענתם, מאז קום השכונה הם סבלו מהפסקות חשמל רבות ומשרות ירוד. התושבים הפעילו לחץ על גורמים רבים במטרה לעבור לרשת החשמל הישראלית, וזה קרה, כך לדבריהם, הודות להחלטה מדינית של הממשלה. בחודשים האחרונים ביצעה חברת החשמל עבודות תשתית ובתחילת השבוע, כאמור, היא חיברה את נוף ציון לשנאי החשמל הישראלי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"חשוב להבין את גודל ההחלטה", מציינים בוועד שכונת נוף ציון, "בעצם, 21 שנים, משנת 1999 לא היתה החלטה כזו, לצמצום הזיכיון של חברת החשמל המזרח ירושלמית. זוהי החלטה ברמה המדינית, והיא בעלת משמעות גם מעבר לרווחה הצפויה לתושבים".

מאור צמח, יו"ר ארגון 'לך ירושלים', שפעל רבות למען חיבור השכונה לרשת החשמל הישראלית מוסיף: "יום מרגש בו מדינת ישראל מקבעת את ריבונותה בירושלים. הנחת קו חשמל ישראלי בשכונה בירושלים היא אמירה חד משמעית ירושלים מאוחדת בריבונות ישראל. אני מודה לכלל הגורמים שפעלו לקדם את הפרוייקט ובראשם השר יובל שטייניץ וראש העיר משה ליאון, אשר פעלו ללא לאות לקדם את הפרוייקט, ולעובדי חברת החשמל שהתגייסו בחודשים האחרונים למבצע היסטורי זה".

היועץ אסטרטגי רמי פירו, שליווה את מאבק תושבי נוף ציון: "ריבונות נמדדת במעשים ולא בדיבורים. לפני מספר חודשים פנה אלי מאור צמח, יו"ר לך ירושלים ותושב נוף ציון, בקשר לבעית קו החשמל מה שמקשה מאוד על ההתיישבות היהודית באזור לנהל חיים תקינים. פניתי לשר שטייניץ ובשיתוף פעולה זריז עם חברת החשמל – הם עברו לשלב הביצוע. כציוני ותושב ירושלים, תמיד אפעל עבור תושבי העיר ירושלים ואזרחי המדינה. במקום לדבר על החושך פשוט הדלקנו את האור".




אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הצופה

    בשעה טובה. הגיע הזמן לסגור את חברת החשמל המזרח ירושלמית ולספק חשמל ציוני, אמין וטוב לכל התושבים בבירה, גם הערבים וגם היהודים.

  2. בלי שוויון לא תהיה ריבונות.

    השינוי האמיתי יהיה כשחברת החשמל שלנו תספק חשמל לשכונות הערביות במזרח ירושלים.
    אם רוצים ריבונות, צריך גם לתת שרות שווה ולא להפקיר את התושבים הערבים בידי החברה המזרח ירושלמית.

  3. כפיר

    אכלתם אותה בנוף ציון ! מעכשיו תשלמו פי 3 על חשבון החשמל ! בדיוק כפי שקרה אצלנו. אנחנו דווקא העדפנו את החברה הערבית משום שמחיריה היו זולים באופן משמעותי. ברמות אשכול לא היו עימם בעיות. יש יותר הפסקות עם החברה הישראלית והמחיר עלה מאוד.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר