עופר איובי, ראש העיר משה ליאון (צילומים: Kopitchinski & Yado photography, דוברות העירייה)
עופר איובי, ראש העיר משה ליאון (צילומים: Kopitchinski & Yado photography, דוברות העירייה)

הזוגיות של איובי-ליאון: האם יועצו הבכיר של ראש העיר מצוי בניגוד עניינים?

יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ הגיש תלונה לחברה למתנ"סים בטענה כי יועץ ראש העיר איובי עדיין לא התפטר רשמית מתפקיד יו"ר מינהל גילה, וכי נרשמת התנהלות לא חוקית במינהל. בדף הפייסבוק שלו הציג עצמו איובי כיו"ר מינהל גילה, עד לפניית "כל העיר" השבוע שלאחריה שונתה כותרת הדף. איובי: "ברקוביץ איש קטן עם פה גדול; מאז הבחירות, שמהן לא התאושש, הוא ממשיך ופועל כאילו המערכה לא הוכרעה"

פורסם בתאריך: 12.8.20 13:52

האם עופר איובי, יועצו הבכיר של ראש העיר משה ליאון, מצוי בניגוד עניינים? יו"ר האופוזיציה בעירייה עופר ברקוביץ (התעוררות) טוען כי יועץ ראש העיר עופר איובי, ששימש לפני הבחירות המוניציפליות כיו"ר מינהל גילה, ממשיך לעסוק בפעילות המינהל. ברקוביץ פנה בנושא בתלונה לחברה למתנ"סים.

ל"כל העיר" נודע כי בעקבות הפנייה החברה למתנ"סים בוחנת בימים אלה את התלונה.

מבדיקת "כל העיר" עלה כי עד ליום שני בערב, בדף הפייסבוק שמנהל איובי, הוא עדיין הוצג כיו"ר מינהל גילה. ביום שני בערב, לאחר פניית "כל העיר" שונתה כותרת דף הפייסבוק כך שתואר איובי כ"יו"ר מינהל גילה לשעבר" .

בנוסף, באתר מינהל גילה עדיין הופיע השבוע כי איובי הוא יו"ר המינהל.


כך הוצג דף הפייסבוק לפני שכותרתו שונתה בערב יום שני (צילום: מסך)

כך הוצג דף הפייסבוק לפני שכותרתו שונתה בערב יום שני (צילום: מסך)


כך שינה עופר איובי, יועץ ראש העיר, את דף הפייסבוק שהוא מנהל בערב יום שני (צילום מסך)

כך שונתה כותרת דף הפייסבוק שמנהל עופר איובי בערב יום שני (צילום מסך)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ברקוביץ שיגר אתמול, שלישי, מכתב למנהל מחוז ירושלים בחברה למתנ"סים משה אטיק, ליועצת המשפטית לחברה למתנ"סים עו"ד ברכה ברוש-סבן וליועץ המשפטי לחברה למתנ"סים עו"ד דני פלד, בנושא "התנהלות לא חוקית במינהל קהילתי גילה – דרישה להכנסת חבר הנהלה חדש", כך כותב ברקוביץ. במכתב טוען ומציין ברקוביץ כי "בסוף מערכת הבחירות לעיריית ירושלים בשנת 2018 התמנה עופר איובי ליועצו של הראש העיר מר משה ליאון. איובי כיהן באותה תקופה כיו"ר המינהל הקהילתי בגילה, ובעקבות מינויו לתפקיד היה צריך להתפטר מתפקידו (יועץ ראש העיר אינו יכול לכהן כראש המינהל). בעקבות התפטרותו היה צריך להיכנס לתפקיד אלי הראל, הבא אחריו בתור בבחירות האחרונות שהתקיימו למינהל. למרות שכך היה אמור להיות הדבר, לא היה שינוי בפועל. עופר איובי לא הודיע באופן רשמי על התפטרותו ומינה לתפקיד על דעת עצמו וללא בחירות את בני אלחייני".


עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)


ברקוביץ מוסיף ומדגיש במכתבו כי "איובי ממשיך להציג את עצמו כיו"ר המינהל, שמו כיו"ר המינהל מופיע בעמוד הפייסבוק שלו, בקבוצת הפייסבוק 'עופר איובי יור גילה – דלת פתוחה לתושב' (עד ליום שני בערב, ש"ה) ובאתר הרשמי של המינהל הקהילתי בגילה. המינהל הקהילתי אמור להיות צינור נטול אינטרסים בין צרכי השכונות לעירייה", מציין ברקוביץ, "בו יכולים התושבים להנהיג את השכונה, להביע את דעותיהם בבטחה וללא חשש. המציאות כיום בה מתנהל בפועל על ידי אדם אשר משמש כיד ימינו של ראש העיר", ממשיך וטוען ברקוביץ במכתב, "פוגע ומוחק את אותו רעיון בסיסי על פיו עומדים המנהלים הקהילתיים – הנהגה מקומית. כיום עומד בראש המינהל אדם שלא נבחר כחוק. תושבי גילה בחרו באופן דמוקרטי את חברי המינהל הקהילתי ובחירתם אינה באה לידי ביטוי בהנהלת המינהל הקהילתי. אני קורא לכם לפעול באופן מידי ולתקן את העיוות. להביא להכנסתו של אלי הראל להנהלת גילה ולבחירת יו"ר כנדרש ועל פי כל דין".


אתר האינטרנט של מינהל גילה - עופר איובי מוצג כיו"ר המינהל (צילום מסך)

אתר האינטרנט של מינהל גילה (צילום מסך)


ברקוביץ מוסר ל"כל העיר" כי "מגיע לתושבי גילה מנהיגות מחוברת ונטולת אינטרסים שתייצג אותם נאמנה מול המנהיגות העירונית. יש בגילה בעיות רבות הדורשות טיפול וכל עוד עומד בראש המינהל בפועל אדם שממנה אנשים על דעת עצמו, מתעלם מבחירות התושבים ועושה הכל כדי לשמור על כסאו, הטיפול בצרכי השכונה בסכנה. אנחנו לא נרפה עד שהחברה למתנ"סים תתקן את המציאות הבלתי חוקית בהנהלה הנבחרת של גילה. נמשיך לפעול גם לבחירות חדשות שתביא מנהיגות מרעננת ומחויבת".


כך נכתב עד השבוע בדף הפייסבוק של עופר איובי (צילום: מסך)

כך נכתב עד השבוע בדף הפייסבוק של עופר איובי (צילום: מסך)


בתגובה לטענות תוקף איובי את ברקוביץ ומוסר ל"כל העיר": "עופר ברקוביץ הוא איש קטן עם פה גדול ואמות מידה מוסריות מקולקלות. כבר אמרו על שכמותו אלכסנדר ינאי לשלומציון המלכה: 'אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועין שדומין לפרושין, שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס'. הקשר בין דבריו של ברקוביץ לבין האמת לא קיים. על ברקוביץ ניתן לומר שהוא חף מיושר! לכל הפחות הוא רשלן, פשטן ועוסק בהטעיה, מתוך רוע לב או קושי בהבנת הנקרא ואבדן עשתונות מוחלט. מאז הבחירות, שמהן לא התאושש, ברקוביץ ממשיך ופועל כאילו המערכה לא הוכרעה. העיר ותושביה אינם מעניינים אותו והוא יעשה הכל למען האדרת שמו, כל האמצעים כשרים בעיניו, גם כאשר הדבר בא על חשבון התושבים".

"כל העיר" פנה לחברה למתנ"סים שמסרה בתגובה: "הנושא נבחן כעת".

מעיריית ירושלים נמסר לפניית "כל העיר" כי "בהתאם לתקנון מר איובי השעה את עצמו עוד טרם הבחירות לראשות העיר מתוקף היותו מועמד ברשימה, ולאחר הבחירות לא שב לתפקידו כיו"ר. במקביל ועל פי תקנון, בישיבה מיוחדת של העמותה, נבחר מר בני אלחייני לתפקיד יו"ר בפועל. בעקבות תקלה שבאחריות המינהל שמו של איובי עדיין מופיע באתר המינהל הקהילתי כיו"ר. העירייה אינה מאיישת ו/או ממנה את תפקיד היו"ר במינהלים הקהילתיים. היו"ר נבחר מקרב חברי ההנהלה שהם נבחרי ציבור, על ידם בלבד אך לגופו של עניין נציין כי מר הראל אינו חבר הנהלה ועל כן אינו יכול לכהן כיו"ר בכל מקרה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לינדה

    פנה למשה אטיק ולדני פלד?????? חחחחחחח ושוב חחחחחח. אלה כבר אישרו עיוותים יותר גדולים מזה.
    ומה פתאם יו"ר נבחר על ידי חברי הנהלה??? יו"ר צריך להיבחר על ידי התושבים. ברקת ודני פלד יצרו חוקים מעניינים.

  2. ענת ב

    חייבת לפרגן לראש עיריית ירושלים ויועצו עופר איובי על כל העשייה המרובה והעזרה וההקשבה לכל תושבי העיר בתקופה זו ובמיוחד לבעלי העסקים בעיר.
    יש שמדברים ויש שעושים ועופר בהחלט מאילו שעושים למען התושבים בעיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר