מתחם הנינג'ה החדש (צילומים: זכרון מנחם)
מתחם הנינג'ה החדש (צילומים: זכרון מנחם)

"ילדה בת 3 שבקושי הלכה, פתאום קפצה והשתוללה בשמחה" – השינוי שהביא מתחם הנינג'ה החדש בירושלים

מרכז הנינג'ה החדש הוקם במרכז החדש של עמותת זכרון מנחם בירושלים לפני כחודשיים. המתחם נוסד לזכרו של תושב העיר עו"ד אברהם מאיר ז"ל

פורסם בתאריך: 31.1.22 13:25

לאה בת השלוש מתמודדת עם גידול סרטני בשנה האחרונה. הגידול והטיפולים גרמו לחולשת שרירים שהביאו לכך שהלכה רק עם הליכון – אם בכלל רגליה הצליחו לשאת את גופה החלש. על כן התדהמה שאחזה בהוריה הייתה אדירה כשראו אותה מקפצת לתוך בריכת הכדורים ומדלגת על מתקנים במתחם הנינג'ה החדש במרכז החדש של עמותת זכרון מנחם בירושלים.

"זה שוב מוכיח שאם נותנים לילד את מה שהוא אוהב – הוא יצליח לעשות את מה שהוא צריך", מספר בסיפוק מנכ"ל העמותה וחתן פרס ישראל, חיים ארנטל, ערב החניכה הרשמית של המרכז במעמד ראש העיר משה לאון.

מרכז הנינג'ה החדש הוקם בעמותה לפני כחודשיים לזכרו של תושב העיר עו"ד אברהם מאיר ז"ל. "היה לנו מתחם ספורט שהיה כנראה פחות אטרקטיבי בעיני הילדים, וכמה שלא ניסו הצוות והמתנדבות לדרבן את הילדים לשחק שם, הם פשוט העדיפו דברים אחרים. הבנו שאנחנו חייבים לשנות את החדר לגמרי, וכשכולם סביבנו מדברים על הנינג'ה, היה לנו ברור שזה הפתרון המושלם".

בעמותה ניצלו את ימי הקורונה אשר הורידה את פעילות המרכז בית חלומותיי והחלו בשיפוץ. הבאנו אלינו מומחים בבניית מסלולים, התייעצנו לגבי המכשירים והסוגים, כך שיתאימו מגיל ילדי הגן השיקומי ועד ילדי בית ספר – ושגם ההורים יוכלו לשחק עם הילדים. בנוסף התייעצנו עם אנשי פיזיותרפיה וכושר גופני, הרי המטרה היא לא רק המשחק אלא גם השיקום".

השינוי, הם מספרים, היה מיידי. פתאום חדרי המחשבים, והמוזיקה, הצילום והנגרות היו כמעט ריקים – וכל הילדים השתוללו בחדר הנינג'ה. "את יודעת מה זה לראות את לאה קופצת? רצה? ההורים כמעט התעלפו במקום. וזה לא רק היא. כל ילדי הגן השיקומי המוגן שלנו, אלה שצריך להרים אותם כי קשה להם והם עייפים – התחרו ביניהם מי עושה את המסלול יותר מהר. הפיזיותרפיסטית הצמודה של הגן צחקה איתי שמאז שהמתחם נפתח לילדים אין לה כמעט עבודה… בוודאי שהיא לא צריכה לשדל אותם לעשות תרגילים – הם עושים את זה בחדווה ובהנאה ומחזקים – לא רק את הגוף שלהם בדרך להחלמה, אלא גם את הנפש".

למה דווקא נינג'ה?

"צריך להבין, אחד האתגרים המשמעותיים איתם ילדים מתמודדים, נוסף כמובן למאבק מול מחלה שמסכנת חיים, היא הקשיים הפיזיים הנגרמים כתוצאה מהמחלה", מסביר ארנטל. "בזמן המחלה והטיפולים, הילדים מעבירים את מרבית הזמן במיטה, או בבית החולים או בבית. באופן טבעי, שרירים שלא מופעלים נחלשים והילדים עוברים מהתמודדות עם מחלת הסרטן להתמודדויות מוטוריות".

לדבריו, חלק נכבד מהילדים זקוקים לשיקום לאחר ההחלמה ולמעשה מעטים מבתי החולים שמתחילים בשיקום תוך כדי הטיפולים. "בולט לטובה בית חולים אלי"ן שפועל לשקם את הילדים גם תוך כדי הטיפולים בבתי החולים הסמוכים", מסביר . "אבל רוב  בית חולים לא נותן טיפולים משלימים של פיזיותרפיה תוך כדי הטיפולים. הם חושבים שצריך להתמודד עם כל דבר בעיתו, וכך הילד מסיים את המחלה כשגופו חלש ולפני תהליך ארוך של התחזקות ושיקום".

לאור זאת, בזכרון מנחם, העמותה המסייעת לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם למעלה מ-30 שנים, החליטו לשם דגש על שיקום תוך כדי הטיפולים. בנוסף פעילות התרפיה עם בעלי החיים מעניקה טיפול נפשי תומך, חדרי האומנות, הנגרות, המחשבים,  עוזרים בהסחת הדעת, חדר המוזיקה יכול לסייע לעבודה בקבוצות וובתרפיה, חדר הספורט, כאמור, בשיקום וחיזוק הגוף. "אנחנו רואים את התוצאות כל יום, בעיקר בגן השיקומי המוגן, שם הילדים נמצאים בטיפול מתמיד של פיזיותרפיסטית וגננת טיפולית אני מסתכל ולא מאמין מה אפשר לעשות עם דברים שמגרים את החושים של הילדים".

עם הפנים קדימה

ביום שלישי 1.2.2022 ייחנך בצורה רשמית חדר הנינג'ה של העמותה, במעמד ראש העיר מר משה ליאון. עבור ארנטל, מדובר "בדוגמא בשבילנו לעוד פרויקטים במרכז היום בירושלים למתיחות פנים ועדכונים כך שיתאימו לכמה שיותר ילדים. "בימים אלה אנחנו מחדשים את חדרי הנוער וחדרי השינה מועדון המבגרים, חדר מחשבים ועוד".

בנוסף, בימים אלה הגישה העמותה בקשוהלעירייה להרחבת הגן המוגן השיקומי על מנת לאפשר לעוד ילדים להנות מעוד מתקנים שיסייעו להם בשיקום – זה הנפשי וזה הגופני. "אנחנו רוצים שגם ילדי בית ספר יוכלו להשתתף במסגרת יום, כמו זו של הגן השיקומי המוגן – ולספק להם מסגרת לימודית, שיקומית וחברתית בימים בהם מצבם לא מאפשר להם לחזור לכיתה. זאת בזמן שההורים שלהם יוכלו לחזור לעבודה ולאגור כוחות להתמודדות מול המחלה וטיפול ביתר בני המשפה ובעצמם.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר