(צילום: studio bonsai)
(הדמיה: studio bonsai)

חדר כושר, בית קפה ועוד: אושרה תוכנית להקמת מעונות סטודנטים חדשים באוניברסיטה העברית

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לקדם תוכנית להקמת מעונות סטודנטים חדשים באוניברסיטה העברית. התוכנית כוללת הקמת 15 בנייני מעונות חדשים בצמוד לקמפוס האוניברסיטה בעין כרם שייתנו מענה לכ-1,000 סטודנטים

פורסם בתאריך: 1.2.22 19:50

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עמיר שקד, אישרה להפקדה תוכנית להקמת מבני מעונות סטודנטים חדשים, בצמוד לקמפוס האוניברסיטה ובית החולים הדסה עין כרם. התוכנית מציעה את הרחבת שטחו הבנוי של קמפוס המעונות הקיים, תוך החלפת 170 החדרים הקיימים בכ-900 חדרים חדשים.

ל"כל העיר" נמסר כי "התוכנית הינה על שטח כולל של כ-24 דונם, והיא כוללת הקמת 15 מבני מעונות סטודנטים חדשים, אשר יחליפו את המעונות הקיימים, תוך התאמה לצרכי הסטודנטים ולסטנדרטים תכנוניים עדכניים. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקם מבנה נוסף לטובת שירותים נלווים לרווחת הסטודנטים לרבות מינימרקט, בית קפה, חדר כושר, מעון יום וגני ילדים, חדרי לימוד משותפים, חדר כביסה וחדרי התכנסות ומפגש".

עוד נמסר כי "הוועדה הדגישה את חשיבותו הרבה של שיתוף הפעולה בין האוניברסיטה העברית לבית החולים הדסה, לעיר ירושלים וליישובי האזור, כבית חולים אוניברסיטאי חשוב ללימודי רפואה ומחקר רפואי ברמה בין-לאומית. לצד זאת, ציינה הוועדה את החשיבות בשמירה על ערכי הנוף והטבע המשיקים לבינוי המוצע בתוכנית, ובמסגרת החלטתה בחרה הוועדה בחלופה שאינה מציעה בינוי בשטחים הפתוחים ובכך מייצרת איזון ראוי בין הצורך במתן מענה למעונות סטודנטים, שמירה על בינוי מרוכז ויעיל, ושמירה על ערכי השימור הטבעי של המתחם".

שירה תלמי-באבאי, מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, ציינה כי "התוכנית תאפשר פתרונות מגורים נוחים ואטרקטיביים עבור כ-1,000 סטודנטים. מדובר בתוכנית אשר הינה חלק מתפיסה אסטרטגית של חיזוק מוסדות ההשכלה הגבוהה בבירה, ביחד עם התוכנית להקמת מעונות בקמפוס ספרא בגבעת רם. תוכניות אלו מבטאות את היתרונות המשמעותיים של ירושלים כעיר אקדמיה ומחקר פורצת דרך. על רקע מחירי הדיור המאמירים, ישנה חשיבות גבוהה לחדרי מעונות המאפשרים לסטודנטים מכל הארץ ללמוד ולהתגורר בירושלים, להכיר את בירתם וליהנות ממוסדות הלימוד הטובים בעולם".

ישי פרנקל, סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה העברית, ציין כי "הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית הינה הפקולטה המבוקשת והאיכותית ביותר בישראל בתחום לימודי הרפואה. שיתוף הפעולה בין החוקרים המובילים של האוניברסיטה לבין מיטב הרופאים הבכירים בהדסה עין כרם מעניק לסטודנטים רמת לימודים גבוהה ושיטות הוראה מתקדמות. בניית מעונות חדשים בהיקף נרחב הינה חלק ממהלך אסטרטגי שהאוניברסיטה העברית מובילה לרווחת אלפי הסטודנטים שלנו באופן שיאפשר להם להתמקד בלימודים ומחקר בסטנדרטים הגבוהים של האוניברסיטה. תוספת המעונות יוצרת את התנאים שיאפשרו גידול ניכר במספר הלומדים את מקצועות הרפואה ותפתור צוואר בקבוק משמעותי במדינת ישראל ".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר