הבחירות למינהל קהילתי גוננים בשנה שעברה (צילום: פרטי)
הבחירות למינהל קהילתי גוננים בשנה שעברה (צילום: פרטי)

בתחילת אפריל: סבב נוסף ושלישי לבחירות למינהלים הקהילתיים בירושלים

החל מחודש יוני התקיימו בחירות במספר שכונות בשני סבבי בחירות ב-16 מינהלים קהילתיים. ב-05.04.22 יחל הסבב השלישי והאחרון. סגן ראש העיר אריה קינג: "הליך חיוני להחייאת העשייה האזרחית והקהילתית"

פורסם בתאריך: 8.2.22 17:10

בעוד קצת פחות מחודשיים, ב-5.4.22, יתקיים סבב ג' (והאחרון) של הבחירות למינהלים הקהילתיים. הבחירות יתקיימו ב-11 מינהלים – גילה, עיר גנים, לב העיר, בוכרים, רמת שלמה, מיתרים (גבעת שאול), הגבעה הצרפתית, רמות אלון, מעלה רמות, בית דוד ו-טור.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר" לא אחת בשנתיים האחרונות, במינהלים הקהילתיים בירושלים לא התקיימו בחירות כעשר שנים, וזאת עד לחודש יוני 2021, אז החלה העירייה בקיום הבחירות בשלושה סבבים. בשני הסבבים הראשונים נערכו הבחירות ב-16 מינהלים קהילתיים, וכעת, כאמור, יתקיימו בחירות גם ב-11 מינהלים נוספים.

ראש העיר משה ליאון: "אנו בסבב השלישי של הבחירות למינהלים הקהילתיים. מדובר במודל ייחודי לירושלים, ודמוקרטיה מקומית במיטבה. אני קורא לכל מי שמעוניין, להגיש מועמדות ולהצטרף לעשייה למען חיזוקה של בירת ישראל, למען שכונתו וקהילתו. כולנו יחד, נבחרי המינהלים ונציגי השכונות, לצד הנהלת העיר, נטה שכם ונפעל למען איכות חייהם של תושבי ירושלים".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק המינהלים הקהילתיים אריה קינג: "בעזרת השם בסבב השלישי של הבחירות להנהלות המינהלים הקהילתיים נשלים הליך ארוך וייחודי שאין שני לו בארצנו, הליך שלא התקיים בעיר מזה למעלה מעשור, הליך של בחירת ההנהגות המקומיות בכל שכונות ירושלים. קיומן של הבחירות הוא הליך חיוני להחייאת העשייה האזרחית והקהילתית, זאת הזדמנות לכל מי שחפץ לתרום לקהילה, לשכונה ולעיר כולה, להשתלב במעגל קבלת ההחלטות והעשייה, מעגל מצומצם של אנשים שיעצבו את חיי השכונה והעיר לשנים הקרובות לצידה של עיריית ירושלים והחברה למתנסים. השלמת הליך הבחירות היא מבחינתי גולת הכותרת של הקדנציה לצדה של ההתמודדות הקהילתית והעירונית עם מגפת הקורונה".

"אני שמח שכמחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, ראש העיר גיבה אותי לכל אורך הההליך שנמשך כשנתיים", מוסיף ואומר סגן ראש העיר קינג, "ואני מאחל בהצלחה לבוחרים ולמועמדים השונים, מצפה לעבוד עם הנבחרים החדשים ומבקש להודות לכל מי שמילאו תפקיד זה בשנים האחרונות ושבחרו שלא להתמודד בבחירות הקרובות, בלעדיכם ובלעדיכן לא היינו מסוגלים לעמוד באתגרים העירוניים ברחבי העיר".

 

 

"מודל המינהלים הקהילתיים הוא ייחודי לירושלים והוא אומץ בעבר בשל מגוון האוכלוסיות, ריבוי השכונות, היקף האוכלוסייה וגודל שטחה של הבירה", אומרים בעירייה ומדגישים כי "הבחירות למנהלים נקבעו במטרה לאפשר לתושבים לממש את זכותם לבחור את הנציגות השכונתית הישירה שלהם. בכך, העירייה מחזקת את קשריה עם השטח וקשובה לצרכי התושבים בכל מינהל, ואילו לתושבי השכונה יש כלי באמצעותו ניתן להשפיע על אופי השכונה, לשמור על האינטרסים והמאפיינים הייחודיים שלה, לעצב את סביבת המגורים, ליצור שינוי אמיתי ולימוד בקשר רציף עם הנהלת העיר וראש העיר".

יש לציין כי על המועמדים לבחירות להיות תושבי השכונה מעל גיל 21, שעומדים בקריטריונים המפורטים בתקנון הבחירות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר