מארז לב רקום (צילום: באדיבות ארגון שלווה)

"משלוח מנות מיוחד" – לא מה שחשבתם: משלוחי מנות שהכינו וארזו אנשים עם מוגבלויות

לכבוד חג פורים - חנות המוצרים של 'שלוה', המוכרת את תוצרי סדנת התעסוקה של מרכז 'שלוה'', מעניקה אפשרות לרכוש מארזים ייחודיים של משלוחי מנות. וגם, עיריית ירושלים למען הסביבה: "שק של סנטימנטים" - משלוח מנות בשק עשוי מבדים ממוחזרים

פורסם בתאריך: 22.2.22 18:55

בארגון 'שלוה', שמפעיל את המרכז הלאומי לטיפול באנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה, מתקיימות פעילויות רבות ומגוון תכניות לטיפול ושילוב ילדים עם מוגבלויות בשלל תחומי החיים. בין תוכניות העשרה והפיתוח בארגון קיימת סדנת תעסוקה המעניקה הכשרה ועבודה לגילאי 18 ומעלה עם מוגבלויות, ומהווה עבורם שגרה ברוכה של יציאה לעבודה לצד מגורים מחוץ לבית וקיום חיים עצמאיים. בסדנת התעסוקה ישנם תחומים רבים כגון קולינריה, הדרכת קבוצות, סדנאות קרמיקה, תכשיטים, הדפסות סובלימציה, יצירת מארזי תה, יין, סבונים ועוד.


מארז בירה (צילום: באדיבות ארגון שלוה)

מארז בירה (צילום: באדיבות ארגון שלוה)


ל"כל העיר" נמסר כי "לכבוד חג פורים, 'שלוה' יוצאים עם מספר מארזים של משלוחי מנות מלאים במוצרים איכותיים שנארזו באהבה. בין המארזים ניתן למצוא מארזים מיוחדים לאוהבי יין, מארז בירה, מארז אהבה ועוד. בחלק מהמארזים ניתן למצוא את אחד ממוצרי הדגל של החנות – "יין  yossi" אותו הרכיב בנם של מייסדי שלוה, יוסי סמואלס- עיוור וחירש, ובקבוקו מונגש באמצעות כתב ברייל וטעמו ייחודי. את המוצרים אפשר למצוא בחנות המוצרים במרכז 'שלוה' בירושלים או באתר 'שלוה שופ'".

בארגון שלווה מציינים כי "מלבד הענקת הזדמנות לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בחברה, החנות תומכת באופן ישיר בעשייה של שלוה – כל הרווחים ממנה מושקעים בפעילות השוטפת ובטיפול בילדים עם מוגבלויות ומשפחותיהם".

לאתר 'שלוה-שופ' היכנסו לקישור:  https://shop.shalva.org/

***

גם בעיריית ירושלים נערכים לפורים: לקראת החג יכינו בעירייה "שקי משלוחי מנות" שעשויים מבדים ממוחזרים, שקים שיחליפו את נייר הצלופן שמזהם את הסביבה. זאת במסגרת לימודי האופנה שלומדות צעירות החטיבה לקידום נוער במתפרה החברתית "אימרה" מזה כשלוש שנים.

"במתפרה החברתית מכשירים ומעסיקים את העלמות הצעירות שנמצאות בסיכון בתחום העיצוב והתפירה, ובדגש על שימור ושחזור בגדים ופרטי לבוש קיימים ומחזור חומרים", מוסרים בעירייה ומוסיפים כי "במסגרת הלימודים, כל צעירה מפתחת קו אופנתי משלה. לקראת פורים, העלמות הצעירות קיבלו בגדים ובדים מהם יצרו שקים מיוחדים שישמשו עבור משלוחי מנות- 'שק של סנטימנטים'".

בעירייה מציינים ומדגישים כי "למרות ההתעסקות עם בדים ממוחזרים וחומרי גלם אחרים, מתוך איכפתיות ורצון להגן על הסביבה, שאיפתן המרכזית של הבנות היא להיות מעצבות אופנה ולהיות אלה שתקבענה את קו האופנה ותעמודנה בחזית האופנה, בדומה למעצבי האופנה שמנחים אותן".

הן לא מוותרות על שום חומר לעבוד אתו וכפי שציינה אחת מהן: "נתנו לנו לימונים ואנחנו עשינו מהם לימונענע, שהוא טעים יותר מלימונדה. נתנו לנו סמרטוטים ובדים שאיש לא חפץ בהם ועשינו מהשאריות דברים מדהימים תוך שמירה על איכות הסביבה. יצרנו דברים כיד הדמיון הטובה ואנו בטוחות שכל מי שיקבל משלוח מנות משק מיוחד שכזה, ימצא לו שימוש גם לאחר הפורים. השק יוכל לשמש ליציאה לסופר, למכולת, לשוק או אפילו לסרט….".

 

ליאת, 22, לומדת ועובדת שנה ב' במתפרה, מספרת: "אימרה בשבילי היא בית שמקבל ומעריך והיא נותנת לי ליצור משהו שאני רוצה ומנחמת אותי כשצריך. לא חשבתי שאשרוד כל כך הרבה זמן, אבל זה לימד אותי דברים חדשים שלא ידעתי על תפירה, אם זה טכניקות או להכיר את הבדים מקרוב. אני כל כך שמחה שכל שבוע אני מייצרת משהו שאני רוצה ושחלמתי עליו."

תהילה, 20, גם לומדת בשנה ב' במתפרה, מוסיפה: "זו הגשמת חלום קודם כל! תמיד הייתי סביב הביגוד ובגדים ועכשיו אני ממש תופרת לעצמי. ממש רציתי ללמוד עיצוב אופנה והגעתי למקום הנכון. יש משהו משפחתי בזה וזה עוד יותר כיף לבוא לפה. אני ממש מחכה לקורס ולעבודה. זה השחרור שלי".


(צילום: חני מנדלסון ונעמה לין)

(צילום: חני מנדלסון ונעמה לין)


ראש העיר משה ליאון: "בכל פעם אני נרגש מחדש מהיצירתיות של הצעירים והצעירות שלנו. נעים לראות עד כמה הם מודעים לאיכות הסביבה ועד כמה שהנושא נוגע לליבם. הצעירות המדהימות יצרו לקראת הפורים יש מאין, לקחו את הבדים ומחזרו אותם והפכו אותם למצרך מבוקש, וכמו שהן מגדירות אותו "שק של סנטימנטים". ואכן, בתוך השק המיוחד הזה, אנו יכולים למצוא את משלוח המנות והאביזרים המאפיינים את החג כמו אוזני המן , ממתקים, מסיכות ורעשנים, שמסתתרים בתוך השקים היצירתיים ומעוררים סקרנות רבה, המון סנטימנטים ונוסטלגיה".

יש לציין כי את שק הסנטימנטים ניתן לרכוש בבית הקפה "אני פה בגלל אישתי" ברחוב הלל 39; וגם במסגרת מארזים מוכנים של משלוח ממעדניית אופוריה הירושלמית, אוכל טבעוני ובריא. פרטים באתר המעדניה.


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר