רחוב יפו, היערכות של חברת החשמל לסופה, היערכות עיריית ירושלים לסופה (צילומים: ארנון בוסאני, עיריית ירושלים, חברת החשמל)
רחוב יפו, היערכות של חברת החשמל לסופה, היערכות עיריית ירושלים לסופה (צילומים: ארנון בוסאני, עיריית ירושלים, חברת החשמל)

לראותו בלבד? חלון ההזדמנויות לשלג בירושלים והסיכוי האפסי שהוא ייערם

ליאור סודרי, חזאי מטאו-טק, מעריך בשיחה עם "כל העיר" שפתיתי שלג יהיו ב-24 השעות הקרובות, אך הסיכוי שהוא ייערך קלוש ביותר. וגם - ההיערכות של העירייה ושל חברת החשמל

פורסם בתאריך: 14.3.22 20:57

"החל מהשעה 4:00 יש חלון הזדמנויות של כמעט 24 שעות לשלג בירושלים – אבל הסיכוי שהוא ייערם מאוד-מאוד קלוש". כך מעריך הערב, שני, בשיחה עם "כל העיר" ליאור סודרי, חזאי חברת מטאו טק שפועלת מגבעת שאול.

לדברי סודרי, "התנאים לשלג קיים, יש קור רציני אבל יש חוסר במשקעים של עננות מפותחת. בכלל, חודש מרץ 2022 מאופיין בינתיים בימים קרים ביותר, ה-15 הימים הראשונים של החודש הם הקרים ביותר ב-50 השנים האחרונות, ואולי אפילו יותר".

"מאז תחילת 2022, ולמרות שחודש פברואר היה ממוצע, הימים מאוד קרים", מדגיש סודרי. "וזה לא רק הקור – אלא שזה גם חורף מאוד גשום. לשם המחשה, בתחנת המדידה שלנו בעין כרם, נמדדו מאז תחילת החורף למעלה מ-610 מ"מ משקעים, כשהממוצע העונתי הוא כ-580 מ"מ".

וואו, אלו נתונים בהחלט מעניינים, אבל ברשותך נחזור ליממה הקרובה – דווקא כעת לא יהיו משקעים ולא יהיה שלג?"יהיו משקעים, אבל כמו שאמרתי – זה לא משקעים רציפים ומשמעותיים. מאוד סביר להניח שיהיו עננים שיורידו פה שלג, אבל זה לא תהיה כמות רצינית ולא למשך זמן משמעותי. די בטוח שיהיו פתיתי שלג באוויר, רק שהם לא ייערמו".

***

כך או כך, למרות הסיכוי הקלוש שירושלים תתעורר לבוקר לבן, בעיריית ירושלים ערוכים לכל תרחיש – החל משלג ועד קרה וסכנת החלקה.

"מטה החירום והחמ"ל העירוני בהובלת אגף חירום וביטחון בעירייה, יופעלו וייתנו מענה לכל תרחיש", נמסר מעיריית ירושלים. "בחמ"ל יישבו ויעבדו בתיאום מלא עם העירייה כל גופי החירום והתשתיות – משטרה, מד"א, כבאות והצלה וגם נציגי הרכבת הקלה שיעדכנו בדבר פעילות הרכבת בהתאם להתפתחויות, חברת החשמל שתיתן מענה לתקלות באספקת החשמל ותאגיד הגיחון, שיפעיל צוותים לשאיבת מים ופתיחת ניקוזים, ושאר הגופים הרלוונטים".

כאמור, בכיכר ספרא נערכו לכל תרחיש, כולל הפעלת מערך לפיזור מלח. "כמו כן, יופעל מערך שלג לפינוי צירים עם 110 כלי צמ"ה, החל מיום שלישי בבוקר ועד יום רביעי, והכלים הייעודיים לפינוי שלג בתוואי מסילת הרכבת הקלה יהיו בכוננות", נמסר עוד מעיריית ירושלים.

למרות הסיכוי לשלג, הפעם הוחלט בעיריית ירושלים לקיים את הלימודים כסדרם. חגיגות פורים אמנם הוקדמו ביממה, אבל בתי הספר יפעלו מחר (שלישי) כרגיל.
ראש העיר משה ליאון: "עיריית ירושלים ערוכה ומוכנה לאפשרות של קרה ושלג. לעירייה צוותים מקצועיים ומסורים הפועלים למען שמירה על בטיחות ובריאות התושבים והמבקרים בבירה. אנו קוראים לכולם להימנע מנהיגה למעט במקרה חירום ולשמור על הבריאות והבטיחות. שיהיה לכולנו חג פורים שמח ולבן".

 

 

גם בחברת החשמל נערכו מבעוד מועד לגל הקור שצפוי עד ליום חמישי. כחלק מההיערכות תוגברו כוחות החירום, בוטלו עבודות יזומות וצוותי השטח יטפלו באופן מיידי בכל דיווח על תקלה.

מחברת החשמל נמסר: "חברת החשמל מבהירה כי אין מצב של אפס הפרעות ברשת החשמל וכי במצבי קיצון קיימת תופעת שריפת נתיכים בייתיים ברשת עקב עומסים בלתי מבוקרים. התופעה זוהתה ביתר שאת בחורף הנוכחי באזורים בהם נוספו יחידות מגורים לא מאושרות עקב פיצול דירות או תוספת של מספר יחידות דיור על מונה יחיד. העומסים יוצרים קצרים חוזרים ונשנים ופגיעה חסרת תקדים בהיקפה בתשתיות".

עוד נמסר מחברת החשמל: "עובדי השטח יעבדו במתכונת מתוגברת על מנת לתקן כל פגיעה בתשתיות כתוצאה מנזקי מזג האוויר. במקרה של חוטים קרועים יש לדווח מיידית לכיבוי אש, רשות מקומית או שירות הלקוחות של חברת החשמל".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר