מתוך סרטון הפרומו של משה ליאון למרתון (צילום: אלטרנטיבה 1)
מתוך סרטון הפרומו של משה ליאון למרתון (צילום: אלטרנטיבה 1)

פרומו לגטימי או תעמולה אסורה? סרטון שבו מככב ראש העיר ליאון יוסר מהרשתות החברתיות

בעקבות עתירה של סיעת התעוררות ובהסכמה של עיריית ירושלים - הערב הוסר מהרשתות החברתיות פרומו למרתון שבו מככב ראש העיר משה ליאון. העירייה בתגובה: "החלטה וולנטורית כדי למנוע רעשי רקע"

פורסם בתאריך: 22.3.22 20:45

"ראש העיר בסוף העבודה הקשה משתלמת"; "ראש העיר אין כמו לרוץ בירושלים אוויר הרים צלול כיין"; ראש העיר – ריצה ארוכה זה כמו הישרדות, חייב אסטרטגיה"; קריאות עידוד מצד ילדים "משה, משה, משה" – כך נראה סרטון שהוציאה עיריית ירושלים להרשמה למרתון ירושלים 2022, כשהפרזנטור והכוכב המרכזי של הסרטון הוא ראש העיר משה ליאון.

את הסרטון הזה לא תוכלו לראות החל מהערב, שלישי (22.3) ברשתות החברתיות של עיריית ירושלים ושל ראש העיר ליאון, זאת לאחר דיון שהתנהל היום בעתירה שהגישו עורכי הדין מתן גוטמן ואריאל מרנס בשם סיעת התעורורת.


בעתירה נטען על ידי סיעת התעוררות כי מדובר על סרטון שכל כול תעמולת בחירות אשר ממומנת מכספי ציבור – וזאת בניגוד לחוק. עלות הפקת הסרטון, כך על פי העתירה, עומדת על כ-60,000 שקלים. העתירה על הסרטון היא חלק מעתירה גדולה יותר באותו הנושא – תעמולה אסורה לראש העיר ליאון בפרסומי העירייה – שהוגשה על ידי התעוררות.

יודגש כי שופט בית המשפט המחוזי אריה רומנוב, יו"ר ועדת הבחירות האזורית יהודה, לא פסק בעתירה, אלא נתן לשני הצדדים להגיע לבדם להבנות, תוך שהוא מציין כי הסוגייה תדון במסגרת העתירה הראשית שהוגשה לפני כחודש.

יחד עם זאת, השופט רומנוב דחק בצדדים להגיע להסכמות כלשהן, וכך היה – כשהעירייה הסכימה להסיר את סרטון הווידאו המדובר מהרשתות החברתיות – הערב, שלישי, מהעמוד העירוני, ומחר בבוקר מהעמוד של ראש העיר ליאון.


אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)

אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)


חבר המועצה ויו"ר ועדת הביקורת העירונית אדיר שוורץ (התעוררות): "לצערי, ראש העירייה שוב מקדם את עצמו במקום לקדם את ירושלים, אני מצר על כך שהכסף של תושבי ירושלים, העיר עם הארנונה הגבוה בארץ, מנוצלים לצרכים פוליטיים של ליאון. העתירה שהגשנו נועדה לעצור את בזבוז כספי הציבור. אנחנו נמשיך לעמוד על המשמר לטובת תושבי העיר".

מנגד, בעירייה מדגישים כי "השופט לא קיבל את הבקשה של סיעת התעוררות ולא פסק לטובתה. להיפך, ההחלטה היחידה שהתקבלה בדיון, היא כי השאלה המשפטית שבמחלוקת, תלובן רק בעתיד ולא כעת לפני המרתון, כפי שביקשה סיעת התעוררות".

 

 

עוד מציינים בעירייה: "על מנת להימנע מרעשי רקע טורדניים שיפריעו לאירוע המרכזי והוא המרתון, וגם לאור העובדה כי היום נסגר הרישום למרתון, החליטה עיריית ירושלים, באופן וולונטרי ומיוזמתה, להסיר מאוחר יותר הערב את הסרטון מהרשתות החברתיות. כל אמירה אחרת היא בגדר סילוף האמת לצרכים פוליטיים. עיריית ירושלים מזמינה את הציבור הרחב להמשיך ולהירשם לריצה במקצים השונים של המרתון שיתקיים ביום שישי הקרוב ומזמינה את כל התושבים לחגיגת ספורט ססגונית ומהנה".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר