הכריש (צילום: חן חיים)
הכריש (צילום: חן חיים)

ברוך הבא לגן החיות התנ"כי: כריש-שן שורי נוסף הצטרף לאקווריום ישראל

בתצוגה נחשף הציבור הרחב לעולם הכרישים בים התיכון ולחשיבותם הגדולה במערכת האקולוגית הימית בישראל. "מילו", הכריש החדש, מצטרף לכרישים "בוניטו" ו"שלמה"- טורפי העל של תצוגת הים התיכון

פורסם בתאריך: 31.3.22 11:58

כריש-שן שורי חדש הצטרף לתצוגת הים התיכון באקווריום ישראל שבגן החיות התנ"כי. הכריש הצעיר מצטרף לכריש "בוניטו", מוותיקי הדיירים באקווריום, ולכריש "שלמה", שהצטרף לאקווריום לפני כחצי שנה.


"תצוגת הים התיכון, מהגדולות באקווריום, מהווה אטרקציה מרכזית במקום שמאפשר למבקר תחושת ביקור מתחת לפני המים", מציינים בגן החיות התנ"כי ומדגישים כי "הצטרפותו של כריש שלישי לתצוגה מעשירה משמעותית את חוויית המבקר, שכן כמעט בכל רגע ניתן לראות את אחד הכרישים".

"למרות מאמצי השימור הרבים והעובדה שמדובר בחיה מוגנת במדינות רבות, אוכלוסיית הכרישים בעולם הולכת ומדלדלת", אומרים בגן החיות התנ"כי. "בניגוד לדימוי לו זכה הכריש, רוב הכרישים אינם מסוכנים עבור בני האדם ולהם חשיבות רבה במרקם האקולוגי הרגיש המתקיים בסביבה הימית. אקווריום ישראל לקח על עצמו את המשימה לקרב בין בני האדם למינים השונים החיים בים ולהעלות את המודעות לחשיבות הרבה שיש לכל מין ומין- קטן כגדול, למרקם האקולוגי".

מנהל אקווריום ישראל אלון לוי מספר כי "מדובר בכריש המוגדר כמין בסכנה ברמת סיכון 'פגיע' וקיימת חשיבות עליונה במהלכים השונים לשימור המין. לכרישים חשיבות גדולה בהיותם טורף וכל פגיעה בהם בעלת השפעה עצומה על שרשרת המזון. חלונות הצפייה הייחודיים של התצוגה מאפשרים מפגש כמעט בלתי אמצעי בין המבקר לכריש ובכך היכרות מעמיקה וחוויה יוצאת מגדר הרגיל".

יש לציין כי בים התיכון המין מוגדר בסכנת הכחדה critical endangered. עוד מספר לוי  כי "מדובר במין של כריש רגוע יחסית, השוחה באיטיות וידוע כי אינו תוקף בני אדם, אלא אם כן הוא מרגיש מאוים או בסכנה.

"הכריש השן שורי עשוי להגיע עד לאורך של כמעט 3.5 מטר, אם כי אורך-גופם של מרבית הפרטים הבוגרים ממין זה אינו עולה על 2.5-3 מ'. משקלו המקסימלי של כריש בוגר עשוי להגיע עד לכ-100-150 ק"ג".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר