אורי בנקי עם שירה בנקי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אורי בנקי עם שירה ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

ראויים ביותר: הוריה של שירה בנקי ז"ל ישיאו משואה ביום העצמאות

מיקה ואורי בנקי, שהקימו את עמותת 'דרך שירה בנקי' לזכרה של בתם, שנרצחה במצעד הגאווה בעיר, ישיאו משואה ביום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל. "רבים מדברים על אחדות, הם עושים אחדות"

פורסם בתאריך: 11.4.22 13:25

"מתוך הכאב העצום שפקד אותם, בחרו מיקה ואורי בנקי לרתום את החברה הישראלית לפעילות של עשייה ושינוי חינוכי-ערכי, במטרה לקדם סובלנות וקבלה של האחר במרחב הציבורי בישראל" – במילים אלה הסבירו היום, שני, במשרד התרבות את הבחירה במיקה ואורי בנקי – הוריה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה בזמן שצעדה במצעד הגאווה בעיר בשנת 2015, להדליק משואה ביום העצמאות ה-74 למדינת ישראל בחודש מאי הקרוב.

שר התרבות חילי טרופר הוסיף: "בהספד מעל קברה הם אמרו 'ננסה לשנוא פחות ולאהוב יותר, וכך נציע לכולכם', ומאז הם מפנים את כוחם וליבם כדי לחבר בין קבוצות שונות בחברה הישראלית. רבים מדברים על אחדות, מיקה ואורי בנקי עושים אחדות".

הרצח של שירה בנקי ז"ל, בת 15 במותה, זעזע רבים. כזכור, שירה ז"ל, צעדה עם ולמען חבריה וחברותיה מהקהילה הגאה במצעד הגאווה בשנת 2015, כשהרוצח ישי שליסל דקר אותה למוות.

מיד אחרי הרצח הקימו מיקה ואורי בנקי את עמותת 'דרך שירה בנקי' עם מסר חד משמעי לפיוס ואחדות בחברה הישראלית. העמותה מפעילה שורת יוזמות חברתיות בהן מפגשים בין תלמידים דתיים וחילוניים, מעגלי שיח בכיכר ציון ומאבק בלתי מתפשר בשנאה במרחב הציבורי.

על פועלם המבורך לאחדות ופעילותם נגד שנאת חינם החליטו במשרד התרבות לבחור במיקה ואורי בנקי להשיא משואה בטקס יום העצמאות ה-74 שיתקיים בהר הרצל ב-4.5.2022.


מחפשים בית בעיר? היכנסו ללוח הדירות הגדול של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר