הדמיית מתחם ב' במתחם התחנה (צילום הדמיה: משרד רוזנפלד ארנס אדריכלים)
הדמיית מתחם ב' במתחם התחנה (צילום הדמיה: משרד רוזנפלד ארנס אדריכלים)

מגורים, תעסוקה ומלונאות: שתי תוכניות ענק אושרו במתחם התחנה

התוכניות שאושרו בוועדה המחוזית לתכנון כוללות 500 יחידות דיור בשמונה בניינים בני 10-5 קומות, שטחי מסחר, תעסוקה ומלונאות

פורסם בתאריך: 12.4.22 20:37

מתחם התחנה, מרכז התרבות, הבילוי והפנאי השוקק של ירושלים בסופי שבוע, נמצא לקראת שינוי פניו עם תוכניות בנייה חדשות. בשלב הראשון, כך אושר אתמול (שני) בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, יוקמו שמונה בניינים בני 5 עד 10 קומות. התוכניות שאושרו כוללות 500 יחידות דיור, שטחי מסחר, תעסוקה ומלונאות.

מדובר, כאמור, על שתי תוכניות שונות שאושרו במקביל בוועדת התכנון בראשות מ"מ יו"ר הוועדה שירה תלמי-באבאי. התוכנית הראשונה – מתחם ב' אשר מהווה בחלקה פיתוח המשכי למתחם המדיה של חברת JVP בבעלות אראל מרגלית – הינה על שטח של 20 דונם והיא כוללת הקמת חמישה מבנים בגובה 10-5 קומות, שבהם 240 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-50 יוקצו עבור דירות קטנות.

עוד כוללת התוכנית: 14,150 מ"ר שטחי תעסוקה או מלונאות, ו-2,500 מ"ר למסחר. כמו כן, התוכנית מקצה שטח לטובת הקמת בית ספר בשטח של כ-3 דונם, ושטחים פתוחים. בוועדה המחוזית לתכנון מציינים כיבתחום התוכנית מצוי מבנה לשימור אשר מיועד לשימוש למסעדה. את התוכנית יזמה חברת JVP, והיא נערכה על ידי משרד רוזנפלד ארנס אדריכלים.

התוכנית השניה שאושרה – "מתחם ג" – הינה על שטח של כ-13.1 דונם. התוכנית מציעה הקמת שלושה מבנים בגובה 10-5 קומות, שבהם 270 יחידות דיור. בנוסף, התוכנית כוללת 70 חדרי מלון ו-3,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר בחזיתות מסחריות לאורך הרחובות, ושטח ציבור פתוח בהיקף של 2.3 דונם.

התוכנית הינה ביוזמת "רכבת במושבה", והיא נערכה על ידי משרד גוטמן-אסיף אדריכלים.


הדמיית מתחם ג במתחם התחנה (צילום הדמיה: משרד גוטמן-אסיף אדריכלים)

הדמיית מתחם ג במתחם התחנה (צילום הדמיה: משרד גוטמן-אסיף אדריכלים)


מ"מ יו"ר ועדת התכנון שירה תלמי-באבאי, מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, מציינת כי "שתי התוכניות מהוות מימוש הלכה למעשה של תוכנית האב שאומצה לא מכבר על ידי הוועדה המחוזית. התוכניות עתידות ליצור מרכז משמעותי בעיר של תרבות תוססת, מסחר, תעסוקה ומגורים, הנסמך על מרחב ציבורי איכותי המוכוון להולכי רגל ומשורת על ידי תחבורה ציבורית יעילה. מתחם התחנה יהווה דוגמה למרקם עירוני אינטנסיבי המספק איכות חיים לתושבים בו, כמו גם מוקד עניין משמעותי לאזור ולעיר כולה".

כידוע, מתחם התחנה הינו על שטח כולל של כ-75 דונם וממוקם בין השכונות אבו תור, בקעה והמושבה הגרמנית, ובין הרחובות דרך בית לחם ודרך חברון. המתחם משמש כיום כמתחם בילוי ובו מסעדות ושימושי תרבות ופנאי, ועובר בו פארק המסילה. המתחם עתיד לחדש את פניו בשנים הקרובות, בהתאם לתוכנית האב שהוכנה למקום ואומצה על ידי הוועדה בשנת 2021, ואשר קבעה מסגרת לפיתוח מתחם מעורב שימושי מגורים, תעסוקה, מסחר ומלונאות, אשר ישמש כמוקד עירוני של פנאי ותיירות. המתחם עתיד להיות משורת על ידי הרכבת הקלה, קו הרכבל אשר ישמש כגישה לעיר העתיקה ואף תחנה של הרכבת הכבדה, בהמשך של הקו המגיע מתל אביב ועד לאזור התעסוקה מעורב השימושים במלחה.

 

 


מחפשים בית בעיר? היכנסו ללוח הדירות הגדול של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר