הדסה עין כרם משביל הדסה (צילום: דוברות הדסה)
הדסה עין כרם משביל הדסה (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: מספר שיא בישראל של 12 השתלות איברים בשבועיים

במהלך תקופה זו בוצעו בהדסה 6 השתלות כבד ו -6 השתלות כליה. מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס: "מרכז ההשתלות בהדסה הינו מרכז מצוינות אשר בשנים האחרונות מפגין ביצועים מרשימים באיכות ניתוחי ההשתלה ושמירה על בטיחות החולים. גאווה עצומה להדסה"

פורסם בתאריך: 23.8.22 08:14

בתוך פחות משבועיים בוצעו בהדסה 6 השתלות כבד ו -6 השתלות כליה, מספר המהווה שיא במדינת ישראל. חודש יולי 2022 היה בין הפעילים שידע צוות יחידת ההשתלות כאשר בשבועיים בלבד נותחו 12 חולים אשר סבלו ממחלות כבד או כליה ממושכות ומצבם התדרדר עד כדי הצורך בביצוע השתלה. הנתונים מצביעים על ביצוע ניתוח השתלת איברים כמעט מידי יום, בהחלט קצב מואץ ודורשני מן הרגיל, אפילו עבור צוות היחידה הפועל באינטנסיביות לאורך כל השנה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"בחודש האחרון אנחנו רואים עליה משמעותית בתרומות איברים בישראל ובעקבות זאת עליה משמעותית גם במספר ההשתלות המבוצע ברחבי הארץ, דבר אשר בא לידי ביטוי באופן מיידי במרכז שלנו", אומר ד"ר עבד חלאילה, מומחה בכירורגיה כללית וראש יחידת ההשתלות בהדסה. "עצימות שכזו ומספרים גבוהים של ניתוחי השתלת איברים בתוך פרק זמן כל כך קצר, מעידים, בעיקר, על עבודת הצוות הנרחבת שמתרחשת כאן בהדסה מידי יום. אני מדמה זאת לתזמורת מתואמת והרמונית של אנשים מצוינים, שביצועיה בהשתלות כליה וכבד וכן השתלות משולבות, מתאפשרים הודות לנחישות והתמדה והרבה רצון של כולם ככולם להציל חיים".

"כל ניתוחי ההשתלה והתרומה בהדסה מתבצעים תמיד על ידי לפחות שני מנתחים מומחים בהשתלות, מתוך מטרה להגיע לתוצאות הטובות ביותר ומתוך מחויבות לתורמי האיברים החיים" הוא מדגיש. "בהמשך, צוות  מרפאות ההשתלות של הדסה עוקב אחר מאות מושתלי איברים ומעניק לכל אחד יחסי אישי ומקצועי המבטיח את הצלחת התהליך".

יש לציין כי יחידת ההשתלות של הדסה פועלת תחת המחלקה לכירורגיה כללית והיא מהוותיקות במדינת ישראל. היא החלה בביצוען של השתלות כליה בשנות השבעים ובוצעה בה השתלת הכבד הראשונה המוצלחת במדינת ישראל בשנת 1991. צוות היחידה אמון על השתלות כבד וכליה מהחי ומן המת ועומד על גידול מרשים בפעילות באופן קבוע בשנים האחרונות, דבר שמציב אותה בין המרכזים המובילים בניתוחי ההשתלות במדינת ישראל. שיא מספרי הניתוחים בהדסה כאמור, הוא בהחלט היחיד בישראל, כך עולה בנתונים הארציים של השנים האחרונות.

מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס: "מרכז ההשתלות בהדסה הינו מרכז מצוינות אשר בשנים האחרונות מפגין ביצועים מרשימים באיכות ניתוחי ההשתלה ושמירה על בטיחות החולים. גאווה עצומה להדסה".

ד"ר חלאילה מדגיש: "על מנת להגיע לביצועים אשר בסופם מנותחים שהחלמתם מלאה ובטוחה – הן המושתלים והן תורמי האיברים, אנחנו משלבים כוחות אשר מתחילים כבר בטיפול הרפואי וארוך הטווח במכון הכבד בהדסה או במחלקה לנפרולוגיה. הם מי שמטפלים לאורך הזמן בחולים אשר מצבם לא פשוט ומלווים אותם בכל שלבי המחלה, מהאבחון שלעיתים מאתגר ומורכב ומציב לא מעט קשיים, דרך הטיפול המותאם לחולים כרוניים ועד לשלב ההשתלה – וכמובן אחריה, במעקב צמוד לאורך שנות חייהם. נוצרים כאן יחסים חמים שנמשכים שנים", מציין ד"ר חלאילה, "וכשאנחנו נכנסים לתמונה אנו מרגישים שהצטרפנו בהחלט למשפחה שלמה. אני מאמין שכל מטופל אשר בוחר בטיפול בהדסה ומאוחר יותר בוחר לעבור את ההשתלה בהדסה, מקבל החלטה על בסיס הביצועים והפעילות של הצוותים, שעל המקצועיות ויחסי האנוש שלהם אין בכלל ויכוח, ויודע שיש לו על מי לסמוך במסלול שהוא בהחלט בבחינת ריצה למרחקים ארוכים. גם התורמים, אשר עושים מעשה נשגב מבחינתי– בין אם מדובר בקרוב משפחה שנחוש להציל את בן משפחתו ובין אם תורם אלטרואיסטי המגיע דרך ארגון "מתנת חיים" ולא יודע אפילו למי יתרום טרם ביצוע ההשתלה, גם הם ראויים להוקרה מיוחדת כי אלמלא טוב לבם והתעוזה לצאת מאזור הנוחות ומשגרת חייהם, לא היינו מגיעים להצלת חייהם של כל כך הרבה אנשים מדיי שנה. כל מה שעומד לנגד עיניהם היא הצלת חיים באשר היא.

״זו הזדמנות עבורי להודות לכל הצוותים השותפים לדרך בבית החולים" מסכם ד"ר חלאילה, "אשר בשילוב כוחות מצליחים להגדיר בכל פעם מחדש מהי מקצוענות אמיתית: למערך ההרדמה, לצוותי טיפול נמרץ, צוותי חדרי הניתוח, מערך הדימות, השירות הסוציאלי, מכון הכבד והגסטרו וכמובן צוות המחלקה הנפרולוגית, האגף הפנימי והמערך הכירורגי כולו, ותודה מיוחדת לכל הצוות הסיעודי, ולצוות יחידת ההשתלות – העובדת הסוציאלית, הסגל האדמיניסטרטיבי, המתאמות שלנו, לד״ר אשרף אימם, כירורג בכיר השותף לדרך וכמובן להנהלת המרכז הרפואי  – המעניקה רוח גבית ותמיכה לאורך כל הדרך״.


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר