עבודות הבנייה ברחוב קלנר (צילומים: פרטי)
עבודות הבנייה ברחוב קלנר (צילומים: פרטי)

קרית היובל: מדוע העירייה לא עוצרת בנייה לא חוקית בסמוך לגני ילדים?

במינהל קהילתי יובלים מתריעים מזה כשנה על עבודות בנייה ללא היתר שמתבצעות ברחוב קלנר בקרית היובל – בסמוך לשני גני ילדים. אולם למרות הפניות והבטחות העירייה כי הנושא מטופל – העבודות להקמת בית כנסת נמשכות באין מפריע. העירייה: "הוצא צו הפסקת עבודה"

פורסם בתאריך: 25.10.22 07:56

"פנייה בהולה מחשש לפגיעה בגני ילדים ברחוב קלנר בשל בנייה לא חוקית" – תחת הכותרת הזו פנו אנשי מינהל קהילתי יובלים לעיריית ירושלים כבר בחודש אוקטובר 2021, אולם למרות הפניה הזו, למרות תלונות שונות מצד הורים לילדי הגן ועל אף מכתבי תלונה נוספים שנשלחו לעירייה בשנה האחרונה – העבודות בשטח להקמת בית כנסת נמשכות.

בעירייה, יש לציין, אומרים כי לעבודות הוצא צו הפסקת עבודות, אבל בפועל, העבודות בשטח נמשכות ללא הפרעה וללא הפסקה, גם לאחר שאנשי הפיקוח העירוני הגיעו לאתר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשיחה עם "כל העיר" אומרים פעילים מרכזים בשכונה כי "נראה שהעירייה מפעילה חוקים נפרדים לציבור ממגזרים שונים. במקרה של רחוב קלנר העירייה מפעילה אכיפה בררנית. אחרי עשרות תלונות לעירייה בחודשים האחרונים – שום דבר לא קורה והבניה ממשיכה בשטח. אין בכננתנו לעבור על זה בשקט. אנחנו נפנה למבקר העירייה וגם למבקר המדינה אם צריך כדי שיבדוק את התנהלות העירייה בנושאים הללו".

במינהל קהילתי יובלים מציינים כי "בחודשים האחרונות התקבלו במינהל הקהילתי מספר תלונות מהורי גן "פשוש", שמופעל על ידי המינהל הקהילתי, קל על עבודות בניה בלתי חוקיות המתבצעות בסמוך ועלולות לסכן את הפעילות בגן. לאור זאת פנה המינהל הקהילתי מספר פעמים בחודשים האחרונים לגורמי האכיפה והפיקוח העירוני בבקשה להפסיק את ביצוע העבודות. ככל הידוע לנו פעילות הבניה ממשיכה עדיין להתבצע".


עבודות הבנייה ברחוב קלנר (צילומים: פרטי)

עבודות הבנייה ברחוב קלנר (צילומים: פרטי)


כאמור, הפנייה הראשונה בנושא נעשתה באוקטובור 2021, אולם בחודשים האחרונים הלכו והתגברו התלונות – הן מצד ההורים והן מצד אנשי המינהל הקהלתי – אשר הופנו לעירייה, שמצידה השיבה, כך לטענת ההורים ופעילים בקרית היובל, בתשובות לא מספקות ומבלי שהיא עוצרת את העבודות.

בין היתר, בחודש יוני 2022, לאחר פנייה נוספת, השיב ממונה פיקוח על הבניה באגף רישוי ופיקוח כי "עבירות הבנייה מטופלות על ידי מחלקת הפיקוח על הבנייה והתביעה העירונית. תיק העבירה כרגע בטיפול התביעה העירונית ועם סיום ההליך המשפטי נפעל בהתאם להכרעת בית המשפט".

יצוין כי כבר לפני כחודש פנה "כל העיר" אל עיריית ירושלים בנושא הבנייה הלא חוקית ברחוב קלנר. אז נמסר בתגובה כי "עבירת הבניה במקום טופלה והועברה לטיפול התביעה העירונית. עם סיום ההליך המשפטי, תפעל העירייה בהתאם להכרעת בית המשפט. עיריית ירושלים לא תתפשר על בטיחותם וביטחונם של ילדי הגנים".

 

 

אולם היום, ראשון, התקבלו במערכת "כל העיר" תלונות נוספות אשר ממחישות כי העבודות לא הופסקו למרות דברי העירייה. לאור ההתנהלות ומשיכת הזמן, עולה השאלה האם עיריית ירושלים גוררת במכוון רגליים ומאפשרת למעשה הקמה לא חוקית של בית כנסת? יתרה מכך – האם בעיריית ירושלים ממתינים, חלילה, שאחד מילדי הגנים ייפצע בשל העבודות לפני שיחל טיפול בנושא?

במענה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים כי "מדובר באוהל שהוקם בתקופת הקורונה למטרות תפילה במרחב הפתוח בחצר אחורית של גן עירוני. לאחר הסרת מגבלות הקורונה, התבקשו המתפללים לפנות את האוהל, ומאחר שלא נענו לפניות העירייה הועבר הנושא לטיפול התביעה העירונית, אשר הוציאה צו הפסקת עבודה ונמצאת בתהליך איסוף ראיות לקראת הגשת כתב אישום".

עוד נמסר מהעיריה: "יודגש כי גורמים מטעם המחלקה לפיקוח על הבניה ביקרו באתר, זאת במטרה לבחון את הנעשה במקום ולוודא כי לא קיימת הפרעה או סכנה לגנים הפועלים במתחם. לגן ישנה חצר נוספת עם מתקנים לפעילותו".


מחפשים דירה בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. מזי

    למה?
    כי קרית יובל
    שכונה כל כך טובה ונחמדה בעבר
    הפכה להיות בית זונות.
    בית זונות של כל מחפשי ההזדמנויות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברמת אשכול / סנהדריה גם בנו בית כנסת/עולם שמחות מעל גני ילדים, ליד בית כנסת שכבר מזמן קיים …

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר