יואל דוד לנאו ז"ל (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א'))
יואל דוד לנאו ז"ל (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א'))

בעקבות התאונה הקטלנית בשרי ישראל – תושבי רוממה נגד העירייה: "הכתובת היתה על הקיר"

לאחר מותו של יואל דוד לנאו ז"ל מפגיעת משאית, תושבי רוממה מתכננים הערב, רביעי, מחאה נגד העירייה בשל ריבוי העבודות. "נמאס לנו מהעבודות בכבישים ובמערכות הרמזורים. זו סכנת חיים"

פורסם בתאריך: 26.10.22 18:38

היום, רביעי (26.10) אירעה תאונה קטלנית בשרי ישראל. עוד תאונה קטלנית יש להדגיש, שבה נהרג יואל דוד לנאו ז"ל – ילד בן 10 בסך הכל, אשר נפגע על ידי משאית בזמן שחצה את הצומת בשרי ישראל במעבר חציה.

הטרגדיה הזו, כאמור, אינה הראשונה ברוממה, וכעת התושבים מפנים את האצבע המאשימה לעיריית ירושלים, וזאת בשל עבודות התשתית הבלתי נגמרות שמבוצעות באזור כולו – בדגש על הצמתים המרכזיים בירמיהו-בנרדס ובירמיהו-שמגר כמו גם באזור שדרות שרי ישראל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


התאונה הקטלנית היום מצטרפת לטרגדיות נוספות שהתרחשו ברוממה בחודשים האחרונים. כזכור, בחודש אוגוסט הולך רגל כבן 70 נהרג בתאונה קטלנית ברחוב ירמיהו. בהמשך החודש – אם ושתי בנותיה נהרגו כאשר אוטובוס הידרדר והתנגש בתחנת הסעה.

זאת ועוד – בחודש יולי האחרון סיפרו תושבים ברוממה ל"כל העיר" כי "כמעט אסון מתרחש בכל יום בצומת ירמיהו שמגר". התושבים סיפרו כי בשל עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה, הרמזורים בצומת מושבתים כמעט בכל יום ובמקום מוצבים פקחים, אולם הם לא נותנים מענה להולכי הרגל.

כעת, כאמור, לתושבים נמאס והערב, רביעי, בשעה 20:00 הם יצאו להפגנת מחאה.

"עוד ילד טהור שנפגע מהעבודות המופקות שאינן נגמרות בכבישים כאן באזור", נכתב בהודעה שפרסמו התושבים על ההפגנה. "נמאס לנו כבר מהעבודות כאן בכבישים ובמערכת הרמזורים המהווה סכנת נפשות. עוד טרגדיה ועוד טרגדיה וכלום".

התושבים, יש לציין, מלינים על העבודות שנמשכות בלי סוף, כשלטענתם הסיבה לכך היא תכנון קלוקל. לדברי התושבים – הבורות והחפירות בצמתים מתבצעות שוב ושוב – כשכל פעם גורם אחר אחראי לחפירות – במקום לבצע את כל העבודות ביחד ובמקביל.

"אנחנו תושבי רוממה ונמאס לנו", הם אומרים. "היום נצעק בקול – 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'. נבהיר לעיריית ירושלים שקומבינות לא עושים על חשבוננו".

התושבים דורשים כעת לו"ז מפורט לסיום העבודות; פיקוח פיזי תמידי של פקחים מקצועיים (וד"ל) על כל מקטע של עבודות עד לסיומם המהיר; שוטרי תנועה בצמתים המרכזיים בשעות העומס ובזמני הליכת הילדים למוסדות הלימוד.

קורן, תושב רוממה שמתכנן להגיע להפגנה הערב, אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "למעלה משנתיים שהצמתים פה בעבודות. זה נראה שכל שבוע פותחים מחדש וחופרים באותו מקום. צומת שעוברים בו מאות ואלפי ילדים ותושבים. יש לנו פה הרבה מוסדות חינוך, ואין תשתית הולמת לאנשים לעבור את הכביש".

 

 

לדבריו, "שמים פקחים שמכוונים את התנועה, אבל הם לא מכוונים את התנועה לאנשים. הם מאפשרים לרכבים לעבור בזמן שיש אור ירוק להולכי רגל. התרענו על כך אינספור פעמים. אני באופן אישי לא מאפשר לילדים שלי לצאת לבד ולעבור את הכבישים. זו סכנת נפשות. האסונות שקרו רק בחודשים האחרונים זה טירוף".

מה אתם בעצם מבקשים?
"הבעיה המרכזית שלנו היא שאין תוכניות מתי מסיימים את זה. לא יודעים מה קורה. משנים פה את הדרכים בלי להתריע ובלי לתת את הדעת על מה זה עושה לתושבים. הציבור החרדי לא מרבה להתלונן – וחבל. בגלל שאנחנו אדישים, הולכים על הראש שלנו. בשום שכונה אחרת בירושלים לא היו מאפשרים מצב כזה של עבודות בצמתים מרכזיים במשך זמן כל כך ארוך. די – נמאס לנו ואנחנו נפסיק לשתוק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר