הדמיית מתחם המעונות המחודש בהדסה עין כרם(צילום: פלסנר אדריכלים)
(הדמיה: פלסנר אדריכלים)

מינימרקט, חדר כושר ועוד: אושרה התוכנית לחידוש מעונות הסטודנטים בהדסה

התוכנית מציעה את חידוש מכלול מעונות הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, הצמוד לקמפוס בית החולים הדסה עין כרם. התוכנית כוללת הקמת 12 בנייני מעונות חדשים שייתנו מענה לכ-1,000 סטודנטים

פורסם בתאריך: 22.12.22 14:24

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה לאשר את התוכנית לחידוש מעונות הסטודנטים, הצמודים לקמפוס בית החולים הדסה עין כרם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


התוכנית עוסקת בשטח של כ-24 דונם, ומציעה הקמת מבני מעונות סטודנטים חדשים, אשר יחליפו את המעונות הקיימים, תוך התאמה לסטנדרטים תכנוניים עדכניים ומתן שירותים נלווים לרווחת הסטודנטים.
התוכנית מציעה את הרחבת שטחו הבנוי של קמפוס המעונות הקיים, תוך הגדלת מספר דירות הסטודנטים מ-170 לכ-800 דירות אשר ישרתו כ-1,000 סטודנטים. התוכנית כוללת הקמת 12 בנייני מעונות חדשים ומבנה נוסף עבור שירותים נלווים לרווחת הסטודנטים לרבות מינימרקט, חדר כושר, מעון יום וגני ילדים, משרדי הנהלה (של המעונות) חדר כביסה וחדרי התכנסות ולימוד.

הוועדה ציינה את החשיבות הרבה של הדסה עין כרם, לעיר ירושלים וליישובי האזור, הן כמרכז רפואי והן כמרכז אוניברסיטאי ללימודי רפואה ברמה בין-לאומית, והדגישה את החשיבות בנתינת מענה לצורך הציבורי במעונות סטודנטים, הכולל תמהיל מגוון של מעונות, ליחידים, לזוגות ולמשפחות צעירות, כמו גם שימושים נלווים לרווחת הסטודנטים בסטנדרטים תכנוניים עדכניים, לסטודנטים הלומדים בשלוחת האוניברסיטה העברית בהדסה עין כרם. לצד זאת ציינה הוועדה את החשיבות בשמירה על ערכי הנוף והטבע המשיקים לבינוי המוצע בתכנית, ועל יצירת איזון ראוי בין הצורך במתן מענה למעונות סטודנטים, שמירה על בינוי מרוכז ויעיל, ושמירה על ערכי הנוף והסביבה.

יו"ר הוועדה המחוזית, שירה תלמי-באבאי, מציינת כי "מדובר בתוכנית אשר הינה חלק מתפיסה אסטרטגית של חיזוק מוסדות ההשכלה הגבוהה בבירה, ביחד עם התוכנית להקמת מעונות בקמפוס גבעת רם. תוכניות אלו מבטאות את היתרונות המשמעותיים של ירושלים כעיר אקדמיה ומחקר פורצת דרך. על רקע מחירי הדיור המאמירים, ישנה חשיבות גבוהה לחדרי מעונות המאפשרים לסטודנטים מכל הארץ ללמוד ולהתגורר בירושלים, להכיר את בירתם וליהנות ממוסדות הלימוד הטובים בעולם".

יצוין כי התוכנית הוגשה על ידי האוניברסיטה העברית בירושלים, ונערכה על ידי משרד פלסנר אדריכלים.


מחפשים דירה חדרים במושבה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר