כיכר ספרא - ללא קרדיט - נועם שרפלר צילם
כיכר ספרא

יוקר המחייה בירושלים: אלו המחירים החדשים שתשלמו עבור הארנונה

כפי שפורסם ב"כל העיר" כבר בחודש יוני, הארנונה בירושלים תעלה בשנת 2023, זאת לאחר שהעירייה סירבה לבקשת האופוזיציה להקפיא את העלייה. אז כמה תשלמו מעכשיו? הכל בפנים

פורסם בתאריך: 25.12.22 08:06

הארנונה בירושלים, יודע כמעט כל ילד, היא הגבוה ביותר בישראל. הרבה יותר מכל עיר אחרת, כולל מתל אביב. והחל מעוד עשרה ימים – חודש ינואר 2023 היא הולכת לעלות לכם עוד יותר.

כמה יותר? מדובר על עלייה של 1.37 אחוזים לעומת הארנונה של שנת 2022, כשעל פי עיריית ירושלים מדובר על עלייה "בהתאם להנחיות משרד הפנים לכלל הרשויות המקומיות במדינה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בכיכר ספרא מוסיפים ומדגישים כי "ההעלאה היא חובה בהתאם לחוק ואינה ניתנת לשיקול העירייה". על הנקודה הזו ראוי וצריך להתעכב מעט – שכן לעירייה/רשות מקומית יש את האפשרות להקפיא את העלייה במחיר הארנונה ולהשאירו כפי שהיה בשנה האחרונה. בשביל שזה יקרה צריכה מועצת העירייה לאשר את ההקפאה.

בעיריית ירושלים סירבו להקפיא את העלייה, וזאת למרות בקשה שהעלה בחודש יוני האחרון יו"ר האופוזיציה דאז עופר ברקוביץ (התעוררות), שביקש ממועצת העירייה לאשר את הקפאת הארנונה.


מחירי הארנונה למ"ר בירושלים בחלוקה לסוגי דירות ואזורים

מחירי הארנונה למ"ר בירושלים בחלוקה לסוגי דירות ואזורים


אז כאמור, הקפאה היא דבר אפשרי, אבל כאן ניצב בפני העירייה מכשול לא קטן. בשל העובדה שירושלים מדורגת באשכול 2 (הנמוך מאוד) במדד הסוציו-אקונומי ונתמכת על ידי המדינה בסכום של מאות מיליוני שקלים מדי שנה, היא מתקשה שלא לאשר את העלייה בארנונה, שכן אז מענק הבירה שניתן לעיר בכל שנה מזה שנים רבות יימצא בסכנה. ומדובר, כאמור, על סכום משמעותי מאוד – 942 מיליון שקלים שניתנו לעיר בשנת 2022, שאליו עוד נוסף סכום של כ-30 מיליון שקלים לטובת המשך רפורמת הניקיון והגינון שעברה העיר.

אם כן, נראה שהדילמה היא גדולה והאפשרות להקפאת הארנונה אינה מעשית, אם כי ישנם גורמים שממשיכים להתעקש שהיא אפשרית וגם מעשית.

כך או כך, עליכם, התושבים, תשפיע עליית הארנונה ותכאיב לכיס בדיוק כפי שמכאיב כל יוקר המחייה המשתולל. מדובר אמנם על עלייה בשיעור נמוך יחסית – של 1.37 אחוזים, אבל בחישוב של דירה ממוצעת מדובר על הוצאה של מאות שקלים נוספים בשנה.

הארנונה למגורים בירושלים, כידוע, משתנה ונקבעת על פי קריטריונים שונים של סיווג הנכס וההגדרות השונות המופיעות בצו המיסים, וכמו גן ממיקום הנכס ומשטחו. בשל הקריטריונים השונים (ולעיתים גם מוזרים הללו), תושבים שמתגוררים באותה השכונה ולפעמים באותו הרחוב משלמים סכומים אחרים על כל מ"ר.

 

 

הגדרת סוגי בניינים לחיוב ארנונה:
1 – בניין אשר בו דירה אחת או יותר ששטחה (שטח היחידה) 120 מ"ר ומעלה.
2 – בניין אשר בו דירה אחת או יותר הבנוי מאבן, בטון או בלוקים.
3 – בניין אשר בו דירה אחת או יותר הבנוי מאבן, בטון או בלוקים ואשר אין בדירה חלק מחדר אמבטיה/שירותים או שהחדר או חלק ממנו נמצא מחוצה לה.
4 – בניין רעוע, בניין הבנוי עץ או פח, או דירה ללא חדר אמבטיה/שירותים, או דירת מרתף אשר תקרתה נמצאת בכל העברים בגובה פני הקרקע או למטה ממנו.

ומה באשר לארנונה לעסקים? כמובן שגם היא תעלה באותו השיעור, וכאן מדובר על הפרש של כ-12 שקלים לכל מ"ר, ובחישוב גס של עסק בשטח של 100 מ"ר מדובר על תוספת ארנונה של 1,280 שקלים מדי שנה – סכום לא מבוטל, וזה רק התוספת – כן?

מחיר הארנונה לעסקים ששטחם קטן מ-150 מ"ר יעמוד בשנת 2023 על 355.14 שקלים (לעומת 343.74 שקלים בשנת 2022). עסקים ששטחם גדול יותר מ-150 מ"ר ייאלצו להיפרד בשנת 2023 מ-366.51 שקלים לכל מ"ר (לעומת 354.75 שקלים בשנת 2022).


מחפשים דירת 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר