עין איתמר (צילום: יובל - מאושר לשימוש מויקיפדיה
עין איתמר (צילום: יובל)

"בריונות חרדית במעיינות ירושלים" – מתקפה אלימה על משפחה ירושלמית בעין איתמר

בערב יום הכיפורים יצא יונת שכטר עם בני משפחתה לטיול בעין איתמר הקרוב לביתם, אלא ששם ציפתה להם "הפתעה": 20-15 גברים חרדים שהגיעו לטבול בעירום, שלא אהבו את הנוכחות של בני המשפחה ואחרי שלל הערות מיניות מבישות, הם גם אמרו לאבי המשפחה: "אתה תקבור את הבן שלך עוד השנה"

פורסם בתאריך: 26.9.23 18:00

תחת הכותרת 'אמל"ק – בריונות חרדית במעיינות ירושלים", מפרסמת יונת שכטר, תושבת ירושלים, אירוע קשה שעברו היא ובני משפחתה, שכל רצונם היה לצאת לטיול בחיק הטבע בערב יום הכיפורים (יום ראשון, 25.9). הלוקיישן שנבר על ידם – עין איתמר שבסמוך למושב אורה, מעיין הנמצא בסמוך לביתם. אלא ששם הם פגשו כ-20-15 גברים חרדים, שלא אהבו את הנוכחות של המשפה החילונית במקום.

שכטר, לדבריה, חשבה רבות לפני שהחליטה לפרסם את הפוסט, שזכה לעשרות תגובות ושיתופים, אבל החליטה לעשות זאת כי "לאור האירועים בתקופה האחרונה אין ברירה אלא חובה לשתף", לדבריה.

בפוסט שפרסמה משתפת שכטר: "הגענו למעיין וזה לחלוטין לא היה מה שציפינו. במעיין ומסביבו היו 15-20 גברים חרדים ערומים שהגיעו לטבול. בני בכל זאת ביקש נורא להכנס ולהרגיש מים ברגליים, ואני הסתובבתי עם תינוקת על המנשא והכלב מסביב. לא הפריע לכל הגברים כמובן להמשיך להתפשט".

הסיפור של שכטר, כמעט מיותר לציין, לא הסתיים בהתערטלות הפומבית, שהיא כידוע אסורה בחוק. "בהתחלה רק זרקו הערות של שאני "אישה רעה" וכדומה, לא הזיז לי", היא המשיכה ושיתפה. "לאחר מכן אחד מהם קרא בקול גדול: "זאתי בטח באה לראות גברים ערומים כי בעלה לא מספק אותה בבית". גם בשלב הזה התעלמתי (למרות שלא הייתי צריכה). אבל ברגע שכבר עמדנו ללכת ובעלי הרים את הילד על הכתפיים (היינו מספר דקות בודדות במעיין) אחד האברכים שיצא צעק לו "אתה תקבור את הבן שלך עוד השנה". זהו, יותר מזה לא עניין אותנו כלום. מסביבנו 20 גברים ערומים ממשיכים להתערטל בציבור, מטרידים אותי בצורה בוטה וגלויה ולא אכפת לי, אבל מי אתה שמעיז לאחל דברים כאלה לילד? איך אתה מעז אחרי זה להגיד שאתה מטוהר וללכת לבית הכנסת להתפלל?".



 

 

הרוחות, כמובן, התלהטו. לדברי שכטר: "התחילו צעקות, כולם אמרו שבאנו בכוונה כי אני מתסיסה ועושה פרובוקציה בכוונה. אמרתי להם שלא נכנסתי עירומה לבריכה, לא חס וחלילה העזתי לשיר או משהו. ההתססה היחידה שלי היא שאני קיימת. אנחנו מעיזים להיות משפחה חילונית שרוצה לטייל, אבל הם החליטו שהמעיין שלהם. יש להם מקוואות כמובן, שכספי המיסים הרבים שאנחנו משלמים מממנים את בניית המקוות מתחת לכל עץ רענן. אבל לא – הם החליטו שהם רוצים להיות במעיין ולנו אסור להיות בו. כי ככה, "לכבד". אנחנו צריכים לכבד חבורה של גברים ערומים שמתערטלים בציבור (בניגוד לחוק דרך אגב) והם יכולים לקרוא לי באיזה שמות שהם רוצים ולאחל למוות של בני".

לסיום הפוסט מבהירה שכטר כי היא ומשפחתה לא יוותרו על זכותם לטייל במעיינות בהרי ירושלים ולטבול בהם: "אנחנו נמשיך לטייל במעיינות, אנחנו נמשיך לקיים אורח חיים חילוני בירושלים. אנחנו נמשיך לטפל בכולם ללא הבדל דת גזע מין ונטייה מינית. ואנחנו למדנו שיותר אנחנו לא "מכבדים", עד שלא ילמדו לכבד אותנו".

התגובות, כאמור, היו רבות. רובן ככולן מזדהות ומזועזעות מהחוויה. חלקן אף תיארו חוויות דומות שעברו (כפי שאגב פורסם בעבר ב"כל העיר"). והיו גם תגובות מצד חרדים וחובשי כיפה, שפשוט הזדעזעו מהגסות של אותם "מתרחצים".

"מבאס לקרוא כזה דבר", כתב אחד מהם והוסיף: "מתנצל בשם כל חובשי הכיפה זה ממש לא דרכה של תורה! מאחל לכולנו שהשנה תהיה שנה של אהבת חינם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. ג

    אני מהמר שמדובר בעבריינים בסגנון ברלנד וכדומה – מה שגם מסביר את ניבול הפה כלפי האישה – ובגלל שהם לבושים כמו חרדים אז מי שלא מבדיל בין הזרמים מקשר בינם לבין דתיים אמיתיים
    אפשר גם להצביע על חסיד סאטמר עם דגל פלסטין ולקרוא לו חרדי כשהחרדי הממוצע בעצמו שונא את האנטי-ציונות ויהדות של הסאטמר (קראתי פעם ששברו לסאטמר אחד את המשקפיים במקום חרדי)

    באותה מידה דתי יכול להצביע על ערס עבריין ולקרוא לו חילוני כי לכאורה הבעיה היא החילוניות ולא זה שהוא ערס עבריין

  2. ארבל

    כתבה שיקרית המתבססת על מידע שיקרי וכוזב מעיקרו !!!

    יהודי שומר מצוות (כולל מהמגזר החרדי) לא טובל ולא מתרחץ בעיצומו של יום הכיפורים הואיל והרחצה ביום זה הינה אחת מחמשת העינויים של יו"כ.
    כמו כן כיצד הגיעו למעין ? ברכב או באופנים כמנהג החילונים ביום זה? דבר שגם הוא אסור בימי שבת וחג.

  3. ירושלמית

    שלום לכולם,
    זה באמת לא משנה אם זה היה יום כיפור שבו רוב האנשים המאמינים חוגגים בבית הכנסת. ולא במקווה. או ברכה , או ים, או מקלחת.
    ובהחלט אין זכות להכנס ערומים לברכה/ מעיין ציבורי.
    לא ראיתי בתמונה ערום, חוץ מאחד בסוף.
    הקבוצה הזאת בהחלט שייכת לכת שקוראת לעצמה חסידים, או חרדים או דתיים.
    אבל הם לא! והם מיעוט קטן, כמו המיעוט הקטן שהפר את קדושת היום בדיזינגוף.
    שני הקבוצות עברו עברה חמורה במקום ציבורי ועליהם לענש.
    צריך להוציא חוק האוסר להיתרחץ במעיינות ירושלים וההרים סביב לה. ובהחלט לא ערומים. בשבת או ביום חול כאחד.
    למשפחה שספגה עלבונות וקללות. אתכם הסליחה. הבן שלכם יגדל ויהיה בריא ושלם, מצליח ומבורך,
    רק בורא עולם מנהל את העולם, ובדברו יקום דבר.
    שתגדלו את ילדכם בנחת ובבראות.
    מי שמקלל נענה תחילה.
    גמר חתימה טובה ומבורכת

  4. אחד

    קצת הבנת הנקרא.
    מדובר על "ערב יום הכיפורים" כלומר יום לפני יום הכיפורים.
    במקרה שלנו -יום ראשון בשעות היום.
    קצת עברית לא תזיק.

    אותו דבר -המילים "ערב שבת"- הכוונה ליום שישי בשעות היום. משום מה יש הרבה שחושבים שערב שבת הכוונה לשבת בערב…… אני נפגש עם זה הרבה… מסתבר שלימודי ליבה לא מבטיחים עברית ברמה טובה

  5. סערה בכוס של תה -פברובקציה זולה הייתי שם!

    שלום רב,
    בערב יום כיפור כמו בכל שנה במהלך העשר שנים האחרנות אנו מגעים למעיין עין איתמר מה שנקרה מסרות של החברה, לא רק אנו מגעים אלה כל בית ישראל חילונים דתים מסרותיים וגם חרדים הרוב המוחלט גברים! אנו מכבדים כל אדם ויש לציין שאנו לא חרדים לא שיש לי בעיה עם חרדים להפך! סה"כ יהודים שומרי מסורת שמגעים לטבול בערב יום כיפור, הגברת הנכבדה הגיעה למעיין היא בעלה ושני ילדיה בן 3 והפעוט, הבחורה נעמדה מרגע הגעתה למעיין והחזיקה פלאפון על מצב צילום (לטענתה ממתינה שיפגוע בה) וחכיתה לתגובה של אחד הנוכחים תוך שהיא מסתכלת באפגנתיות על הרוחצים טובלים שעוד היו במים לפני הגעתה, יש לציין מי המעין קרים כך שמי שנכנס לטבול נשאר מס' דקות בודדות ויוצא. הגברת התבקשה להפנות את מבטה לכיוון אחר על מנת לאפשר לטובלים ללבוש את בגדיהם. הגברת סירבה וטענה שזכות לעמוד היכן שהיא רוצה, נאמר לה שתאפר לאנשים להתלבש אך היא סירבה, במהלך הזמן הזה הגיעו עוד עשרות גברים למעיין על מנת לטבול.
    נער פרחח צעק לה ולבעלה קללות שאיני מסכים איתם, בתור בן אדם בוגר עם ילדים מי מתייחס להערות של נער מתבגר, בעלה רץ לנער ואף זרק עליו אבן, ניסנו להסביר לה שהיא יכולה להיות היכן שהיא רוצה והאם היא רוצה גם לרחוץ במי המעין זו זכותה זה מקום ציבורי, אבל לעמוד מול גברים בפגנתיות ובכוונה שבעלה ובנה בכלל לא רוחצים במים ניתן להתחשב בכל זאת יום כיפור היום ,אני וחברי ניסינו לדבר עם הגברת שסירבה לדבר רק צעקה שאתם אוכלי חינם ולא הולכים לצבא ולא משלמים מיסים שקר גס (אנו לוחמים ומשרתי מילואים פעילים). לסיכום פרובקציה זולה שהגברת הצליחה להשיג וידעה מראש שזה מה היא הולכת לעשות. ממליץ בחום לכל המגיבים לא להסיק מסקנות סתם! שנה טובה לכולם ואחדות בעם פחות פילוג.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפי הכותרת של הכתבה זה היה נשמע כמו אירוע עם אלימות פיזית..
    לא תקין להיות עירומים במקומות ציבוריים
    אבל גם לא נורא לתת להם לסיים טבילה ואז להכנס למים

  7. מירי

    ראשית, אמת זה ערב יום הכיפורים ביום ראשון בצהריים שאז דווקא כן נוהגים לטבול. אבל גסות שכזו אין יום הכיפורים מכפר כך שחבל על המאמץ לטבול העוונות נשארו. ותיזהרו מלקלל ילד של אחר כי הקללה בסוף תיפול עליכם.

  8. משתלטים על המרחב

    לשם טבילה יש את המקוואות הממומנים מכספי משלם המסים. לא צריך לתפוס נכסי טבע שהם של כולם.

  9. אבי

    נקודה למחשבה
    הייתם גם כותבים בריונות ערבית?
    אולי הגיע הזמן להפסיק עם ההכללות ולספק רמה גבוהה. יותר של עיתונות

  10. עדי

    קרה לי מקרה דומה לפני שנתיים בבוקר של ערב יום כיפור יצאנו אני ואמא שלי לטייל במעיינות בעמק הלבן ובאחד המעיינות נתקלנו בחבורה של חרדים שטבלו בעירום במעיין שהתחילו לצעוק, לקלל ולאיים שהרביצו לנו אם לא נלך משם. אז אני מאמינה לכל מילה של הכתבה וזה בושה שאנחנו צריכים לחיות ככה!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר