הקטר שיוביל את הרכבת (צילום: באדיבות רכבת ישראל)
הקטר שיוביל את הרכבת (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

רכבת ישראל: הפעלת הרכבת המהירה תידחה בחצי שנה

בניגוד להבטחת שר התחבורה ישראל כץ כי הקו המהיר י-ם-ת"א יפעל ב-30.3.18: רכבת ישראל הודיעה היום, רביעי, כי ייתכן וההפעלה תידחה בחצי שנה, מאחר וטרם הושגו כל האישורים

פורסם בתאריך: 21.2.18 11:12

הבטחות לחוד ומציאות לחוד: חברת רכבת ישראל דיווחה הבוקר, רביעי, 20.2, לבורסה כי ייתכן שהפעלת הקו המהיר ירושלים-ת"א תידחה בחצי שנה. רכבת ישראל מציינת בהודעתה כי "טרם התקבלו כל האישורים הרגולטורים הנדרשים לצורך הפעלת הקו לשימוש מסחרי לנוסעים. לפיכך, הערכת החברה היא שההפעלה צפויה להידחות בשישה חודשים, וזאת בכפוף לאישורים".

כזכור, שר התחבורה ישראל כץ הבטיח כי הקו המהיר של רכבת ישראל יהיה מוכן כבר בערב פסח הקרוב – 30.3.18. אולם, כמנו שזה נראה טרם הושגו האישורים המתאימים וההפעלה צפויה להידחות בחצי שנה.

נסיעת המבחן ברכבת המהירה ירושלים-תל אביב, 16.1.18 (צילום: ליאת בכרך)

נסיעת המבחן ברכבת המהירה ירושלים-תל אביב, 16.1.18 (צילום: ליאת בכרך)

רק לפני כחודש ערך משרד התחבורה נסיעת מבחן בקו המהיר של הרכבת החשמלית ירושלים-ת"א, בהשתתפות שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ומנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון.

שר התחבורה ישראל כץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שר התחבורה ישראל כץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

כזכור, במסגרת הקו המהיר החדש יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת בכשבעה מיליארד שקלים. שר התחבורה אמר כי בשלושת החודשים הראשונים להפעלת הרכבת הנסיעה תהיה ללא תשלום למחזיקי כרטיס רב קו. בתום שלושת חודשי הנסיעה חינם, תינתן הנחה של 50 אחוז לנוסעים במשך מספר חודשים נוספים.

 

 

גשר ומנהרה בתוואי הרכבת (צילום: באדיבות רכבת ישראל)

(צילום: באדיבות רכבת ישראל)

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", דוח מבקר המדינה האחרון  , צפה דחייה של כתשעה חודשים בהפעלת הקו המהיר. עם הפעלת הרכבת – בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים, ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון, לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד. בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.

סיור בתחנת הרכבת המהירה בכניסה לעיר (צילום: באדיבות הסיור של ארגון בוני ירושלים והסביבה)

תחנת נבון בכניסה לעיר (צילום: באדיבות הסיור של ארגון בוני ירושלים והסביבה)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר