העבודות על החניון סמוך למשכנות האומה (צילום: יהונתן בלום)
האתר שבו היה מתוכנן לקום חניון האוטובוסים סמוך למשכנות האומה (צילום: יהונתן בלום)

דיירי משכנות האומה טוענים: עבודות החפירה נמשכות; פנו לבית המשפט

הדיירים טוענים כי עבודות החפירה להקמת חניון האוטובוסים סמוך למשכנות האומה נמשכות. העירייה: "העירייה פועלת בהתאם לפסק הדין אשר מאפשר את המשך העבודות להקמת החניון"

פורסם בתאריך: 24.6.18 14:40

מחריף מאבק דיירי משכנות האומה נגד העירייה. בשבוע שעבר הגישו הדיירים לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לקביעת דיון דחוף ולחידוש הצו הארעי בעניין העבודות להקמת חניון האוטובוסים במשכנות האומה. לטענת הדיירים, בשבוע שעבר נערכו במקום עבודות חפירה, וזאת לטענתם בניגוד להצהרות העירייה בבית המשפט כי כל שנותר לעשות באתר הוא עבודות של ריבוד. מנגד, העירייה טוענת כי היא פועלת לפי פסק הדין שמאפשר לה את המשך העבודות להקמת החניון.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני חודש החליט בית משפט לעניינים מקומיים בירושלים להורות על "איסור ביצוע עבודות חפירה או חציבה או עבודות כלשהן", באתר הקמת חניון האוטובוסים שבמשכנות האומה. החלטת השופט פאול שטרק מגיעה בעקבות עתירתם של דיירי משכנות האומה נגד הפרויקט, שלטענתם העבודות יובילו למפגעי זיהום, אוויר ורעש. אולם, למרות צו המניעה שהוציא בית המשפט, דיירים טוענים כי העבודות באתר הבנייה נמשכו. מדובר בפרויקט הקמת חניון תפעולי לאוטובוסים בסמיכות לבית החייל, למורת רוחם של תושבי פרויקט משכנות האומה ושל הורים לילדי גן ילדים בגילאי 6-3 סמוך החוששים לבריאות ילדיהם. ההורים אף הפגינו נגד המהלך מחוץ לכמה ישיבות בכיכר ספרא. בהמשך התיר בית המשפט את המשך העבודות באתר, בין השאר לאחר שטענה העירייה כי עבודות החפירה הסתיימו וכל שנותר הן עבודות הריבוד.



בבקשה, שהוגשה על ידי עו"ד שמחה רוטמן, שמייצג את הדיירים, נטען כי "ביום 13.6.18 נדהמו העותרים לגלות כי על אף ההצהרות שהעבירו המשיבים, לפיהן כל שנותר לבצע באתר החניון הן רק עבודות של ריבוד באספלט של המשטח, במקום מבוצעות עבודות חציבה וחפירה באמצעות כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי)".

עוד נכתב בהמשך הבקשה: "ב-18.6.18, התחדשו העבודות באתר החניון, כאשר לעבודות מצטרפים מחפרונים וכן באגר גדול". בהמשך נכתב: "עולה כי ביטולו של הצו הארעי נעשה תוך שהמשיבים מטעים את בית המשפט, תוך שהם טוענים כי עבודות החפירה והחציבה הסתיימו".

יהונתן בלום, אבא לילדים שלומדים בגן הסמוך, אומר וטוען בשיחה עם "כל העיר": "העירייה ממשיכה לפגוע בבריאות הילדים שלנו ומסכנת את הסביבה, תוך כדי שהיא משקרת לנו ולבית המשפט. היא אומרת משהו אחד ופועלת באופן אחר. לצערנו, העירייה ממשכיה להתעלם מהתושבים, מה שכנראה מעניין אותה זה שיקולי עניין כאלה ואחרים".


המגרש שבו מתוכנן לקום חניון האוטובוסים (צילום: ארנון בוסאני)

משכנות האומה (צילום: ארנון בוסאני)


בתשובת העירייה לדברים, שנשלחה על ידי עו"ד אלי מרדכי, נכתב בין השאר לעו"ד רוטמן, שמייצג את הדיירים: "לצערנו הרב, אתה ממשיך בשיטה של שליחת מכתבי אולטימטום חסרי שחר. עם כל הכבוד לקוחותיך אינם מנהלים את העיר". בהמשך כותב עו"ד מרדכי: "אין כל עבודות חפירה או חציבה כמשמעותן בתהליך דנן, אלא עבודות קלות לצורך תאורה וכדומה. אין כל איסור לבצע עבודות כאלה גם לפני ביטול הצו וקל וחומר אחריו. קצת צניעות, שכל ישר והתנהלות עניינית יותר כפי שצריך וראוי שיקרה, יועילו מאוד".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הנושא נדון בבית המשפט. העירייה פועלת בהתאם לפסק הדין אשר מאפשר את המשך העבודות להקמת החניון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר