רחוב עמנואל זיסמן, הר חומה (צילום: פרטי)
רחוב עמנואל זיסמן, הר חומה (צילום: פרטי)

חסימות ודוחות: מצוקת החניה בהר חומה עולה מדרגה

היעדר התכנון התחבורתי בהר חומה מורגש ונראה לעין: דיירים מתלוננים על מצוקה קשה של מקומות חניה - רכבים חונים על מדרכות, אחרים חוסמים כלי רכב אחרים; בינתיים, בעירייה מקודמת יוזמה להצבת מתקני חניה לגובה (קרוסלות) בתוך השכונות

פורסם בתאריך: 25.2.19 08:22

תושבים בשכונת הר חומה ברחוב עמנואל זיסמן מתלוננים לעיריית ירושלים על מצוקת חניה באזור. לדברי הדיירים, מדובר ברחוב חדש, שאינו תוכנן כראוי כך שיכיל את כלי הרכב שפוקדים אותו מדי יום. הדיירים מתארים כי כלי הרכב חונים על המדרכות, אחרים חוסמים רכבים אחרים.



תושב ברחוב מתאר בשיחה עם "כל העיר" "אין מספיק חניות ברחוב. מה שקורה הוא שכלי רכב חוסמים רכבים אחרים, רכבים חונים על מדרכות והמדרכה חסומה להולכי רגל. אתמול (מוצ"ש) אחד השכנים הזמין משטרה, וחלק מהדיירים קיבלו דוחות חניה – 500-250 שקלים".

הדייר ממשיך ומתאר כי "למעשה לרוב הדירות יש שני כלי רכב, החניות שהוקצו לדיירים לא מספיקות. המצב ברחוב קטסטרופה. דיירים שמגיעים ב-18:00 הביתה, כבר אין להם חניה. אתה מתחיל לחפש קומבינות, צריך לאלתר. אני בעצמי כל יום חוזר הביתה אחרי 18:00 בערב ואין לי חניה. לפעמים לוקח לי 25-20 דקות עד שאנימוצא חניה. זה לא ייאמן. לפעמים אני מגיע עם הילדים, לפעמים חוזרים בגשם, ואז מה? הולכים ברגל לא מעט עד שמגיעים הביתה".


רחוב עמנואל זיסמן, הר חומה (צילום: פרטי)

רחוב עמנואל זיסמן, הר חומה (צילום: פרטי)



הדייר מספר כי הוא פנה כמה פעמים בנושא לעירייה על מנת שתפעל לפתור את מצוקת החניה הקשה ברחוב. הפנייה האחרונה נרשמה ביום שישי שעבר, 22.2.19, אך לדבריו הוא לא קיבל מענה. בפעמים הקודמות שהוא פנה לעירייה נמסר לו כי התשתיות בהר חומה הן תחת אחריותו של משרד הבינוי והשיכון.

אבי רגב, מנהל מינהל קהילתי הר חומה, מוסיף ואומר: "רחוב עמנואל זיסמן והבניינים שבו ניבנו בתכנון של משרד הבינוי והשיכון, על פי רישוי והיתרים של עיריית ירושלים. המינהל הקהילתי מודע לקשיי התחבורה והחניה שיש במקום ואף התריע על כך מספר פעמים".

ומה לגבי פתרונות למצוקת החניה? בעירייה מקדמים בחודשים האחרונים יוזמות להצבת קרוסלות חניה לגובה, במרכז העיר, בנחלאות ובעיר העתיקה. מי ירים את הכפפה ויקדם הצבת מתקני חניה לגובה גם בתוך השכונות הירושלמיות?


חניון קומות במרכז העיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

חניון קומות במרכז העיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)


מחזיק תיק חניה חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו ("מצילים את ירושלים"), מבהיר בשיחה עם "כל העיר" כי הצבת הקרוסלות יכולה להיות ריאלית, כך או כך, לדבריו הוא מקדם פתרונות חניה בשכונה. "קיבלתי פניות מתושבי הר חומה", מציין חביליו, "הייתי ברחוב ואני מכיר את מצוקת החניה ושוקד על פתרונה. ברחוב הוקמו בניינים ללא תקן חניה מספיק, וזאת לפי מדיניות של הוועדה המחוזית, מהנדס העיר והחקיקה הממשלתית שאני מתנגד לה – אני חושב שאין מספיק תקני חניה".

חביליו מספר ל"כל העיר": "אני כרגע מטפל בבעיית החניה בהר חומה בשלושה מישורים – בעוד מספר שבועות אערוך סיור יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים; הנחתי לא לתת בכלל דוחות בשעות הערב, אלא אם כן מדובר בחניה שמסכנת חיים. מי שקיבל דוח בשעות הערב על חניה שלא מסכנת חיים מוזמן להגיש ערעור ומי שהערעור שלו יידחה מוזמן לגשת אלי; בנוסף, אני רוצה לקדם הליך של פתרונות חניה נוספים – או מגרשי חניה שהעירייה תסדיר באזור או חניה בקומות – 'קרוסלות'". 


מהעירייה נמסר בתגובה: "מצוקת החניה ברחוב עמנואל זיסמן ידועה ומוכרת לעירייה. הרחוב נמצא בעיצומו של אכלוס מעל 900 יחידות דיור, ובמהלך האכלוס חונים במקום לעיתים מזומנות משאיות, רכבי אנשי מקצוע ועוד התופסים מקומות חניה רבים. הרחוב עדיין נמצא בשלבי פיתוח וטרם הושלם. במאי אמור למסור משרד השיכון את הרחוב ועיריית ירושלים לוחצת להקדמת מועד הסיום והמסירה. בגלל הבנת המצוקה ובשיתוף עם המינהל הקהילתי במקום, הוחלט שלא לאכוף עבירות חנייה למעט כאלו המסכנות חיים ונציגי העירייה עומדים בקשר רציף עם התושבים וקשובים לצרכים העולים מהשטח. בחצי השנה האחרונה הורחב הכביש על פי בקשת משרד התחבורה על מנת שתחבורה ציבורית תוכל לעבור ובקרוב ייכנסו אוטובוסים לרחוב זה. תחנות האוטובוס כבר הוצבו ומועדי הפעילות שלהם יפורסמו בקרוב".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "משרד הבינוי והשיכון סיים כמתוכנן את העבודות במקום, לפי התכניות שאושרו ברשויות התכנון לרבות גורמי העירייה הרלונטיים. נציין כי נבחנו מספר חלופות לשכונה, והתכנית שמטיבה עם התושבים וביטחונם אושרה ובוצעה. תכנון האזור מותאם לרווחה ובטיחות התושבים לאור העובדה כי מדובר ברחוב מרכזי, דו סיטרי ללא מוצא. במידה ועיריית ירושלים מוכנה ליזום שינוי בהסדרי התנועה לבקשת התושבים – המשרד יברך על כך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מוטי

    מר חביליו אין לא מבין איך הגעת לתפקיד הזה עם פתרונות כאלה
    לא מציאותיים שמתאימים לשנות ה70.

  2. אבי

    בתור אחד שעבד שם בתקופת הבניה אני חושב שזה אחד הרחובות הכי הזוי בארץ כמעט קניתי שם בית! אני תודה לאל ניצלתי כי ידעתי מה הולך לקרות, עיריית ירושלים תקחו בבקשה אחריות ולפחות תבטלו תשלום ארנונה לתושבים שם, תבואו ותגידו נכשלנו טעינו תקבלו פיצוי, כמה שהתושבים שם אומללים

  3. יוסי קניבל.

    העיקר רצים לקנות דירות לא חושבים על חניות על דרכי גישה וגם קונים מאות אלפי מכוניות כל שנה. תסבלו מגיע לכם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר