חתולי רחוב, מתקן להאכלת חתולי הרחוב בארמון הנציב (צילומים: אליהו הרשקוביץ, יח"צ)
חתולי רחוב, מתקן להאכלת חתולי הרחוב בארמון הנציב (צילומים: אליהו הרשקוביץ, יח"צ)

התוכנית להאכלת חתולי הרחוב בירושלים: האכלה מוסדרת לצד עיקור

הפיילוט בשכונת ארמון הנציב מוצלח, ובקרוב התוכנית תתרחב לשכונות נוספות שבהן הותקנו פחים מוטמנים. עלות הפרויקט: כ-100 אלף שקלים בשנה

פורסם בתאריך: 27.3.19 19:04

מצד אחד פרויקט יוצא דופן וייחודי של האכלת חתולי רחוב במימון עירוני, ומצד שני עיקור וסירוס חתולי הרחוב למניעת התרבות. פיילוט לתוכנית הזו של עיריית ירושלים, כפי שפורסם ב"כל העיר", החל לפעול לפני כחודש בשכונת ארמון הנציב. בקרוב, אחרי בחינת הנתונים מהפיילוט, צפויה התוכנית להתרחב לכלל שכונות העיר.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

המטרה, כמעט מיותר לציין, היא כפולה – מחד שמירה על הניקיון של ירושלים באמצעות פרויקט הטמנת מכולות האשפה ומאידך שמירה על בעלי החיים ודאגה להם.

"הפיילוט בארמון הנציב לא יכול לעבוד רק עם האכלה. אנו צריכים למנוע את ריבוי החתולים ולכן בד בבד, חייב להתבצע גם סירוס", מדגיש חבר מועצת עיריית ירושלים יהודה בן יוסף, מחזיק תיק השירות הווטרינרי בעירייה ויוזם התוכנית להאכלת חתולי הרחוב בעיר. "זאת אומרת שהשירות הווטרינרי שם למטרה לעקר כ-2,500 חתולי רחוב בשנה. אנו רוצים וצריכים לעמוד ביעד הזה".

בימים אלו, כשהמודעות לסביבה כבר הפכה לנושא מרכזי בשיח הציבורי, פועלות ברחבי ירושלים מספר תוכניות סביבתיות חשובות. התוכנית להאכלת חתולי הרחוב היא רק אחת מהן, והיא מתקיימת במקביל לפרויקט התקנת פחים מוטמנים ושיפור הנראות של ירושלים.



"ישנן בעיריית ירושלים כמה ועדות הנוגעות לאיכות הסביבה", מוסיף בן יוסף ומפרט: "ועדה הנוגעת לפחים המוטמנים, ועדה לגיוס משאבים ותקציבים, ועדה נוספת של כל השירות הווטרינרי ועוד. פרויקט האכלת חתולי הרחוב נמצא כיום במקום גבוה בסדר היום שלנו כי זהו צעד נוסף בדרך לשמירה על סביבה נקייה ונעימה. אנו נמצאים כיום בסיום שלב הפיילוט בארמון הנציב ובקרוב מאוד נשב על תוכנית כוללת לכל השכונות שבהן נפזר את נקודות ההאכלה של חתולי הרחוב. אנחנו נתחיל בשכונות שבהן הותקנו כבר פחים מוטמנים ונתקדם עד שנכסה את כל ירושלים".


יהודה בן יוסף (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)

יהודה בן יוסף (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)


התוכנית להאכלת חתולי הרחוב היא, כאמור, יוזמה של בן יוסף אבל היא הגיעה מהשטח. מפניות של קבוצה ירושלמית שמאכילה את חתולי הרחוב. הקבוצה פנתה בעבר אל ראש העיר הקודם ניר ברקת, וזאת בעקבות ריבוי מקרים שבהן נלכדו חתולים בתוך הפחים המוטמנים.

עם כניסתו של בן יוסף לתפקיד מחזיק תיק השירות הווטרינרי, הוא הוציא את התוכנית אל הפועל. עלות התוכנית היא 100 אלף שקלים בשנה, כשבין היתר יוצבו בסמוך לפחים המוטמנים עמדות האכלת חתולים. עוד כוללת התוכנית רכישת המזון לחתולים.

"ישנה סיבה סביבתית לעיקור חתולי רחוב", מציין בן יוסף ומוסיף: "יש צורך לצמצם ככל שניתן את חתולי הרחוב וזו המטרה. יחד עם זאת, אנו לא רוצים לחסל את החתולים על ידי השמדה. אלא לצמצם בצורה אנושית ואיכותית. לכן, אנו חייבים לדאוג להאכלה מסודרת של חתולי הרחוב בירושלים ומוכוונת על ידי מתנדבים ולבצע עקירה על מנת למנוע התרבות. בארמון הנציב זה עובד יפה מאוד. התוכנית של האכלת החתולים תתפרס על שכונות שיש בהם כרגע פחים מוטמנים. אנו רוצים ליצור שיתוף פעולה התושבים דרך המינהלים הקהילתיים, לשתף את המאכילים ולהתייעץ איתם היכן למקם את נקודות ההאכלה".

בן יוסף מציין כי הפחים המוטמנים בשיתוף פינות האכלה יגרמו לסביבה נעימה, נקייה ואיכותית יותר: "מטבע הדברים, הפחים המוטמנים גורמים לסביבה יותר נקייה ואיכותית. וגם להפרדת פסולת בין פלסטיק מזון וכו'. בנוגע לחתולים, ברגע שנצמצם את התופעה הזו הם לא יפגעו בשאר הטבע. הם והעורבים פוגעים באיכות חיי התושבים בשל כמות פחי הזבל. בנוסף, אנו רוצים ללמוד מלקחים בארמון הנציב, הטובים ופחות טובים ולהעביר אותם הלאה לכל העיר. אנחנו בעיצומו של תהליך, הדבר הכי חשוב בעיני הוא שיתוף ציבור. לשמוע דעות. גם מצד אוהבי החתולים ומצד שני לבצע את תכנית פחי המוטמנים כראוי והצבת מתקני האכלת החתולים ועיקורם. ללמד את הציבור מהי איכות סביבה ואיך אפשר לשמור על סביבה נקייה יותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סוזי

    לדעתי היו צריכים להקים לפני הפחים פינות האכלה לחתולים… בישיבה בעיריה בדצמבר האחרון הבטיחו שיקימו פינות האכלה..בשכונת ארמון הנציב הציבו פינות האכלה כפיילוט עד היום מזה מספר חודשים… אנחנו תושבי פסגת זאב מאכילים מידי יום את החתולים בשכונה דבר שגוזל מאיתנו זמן יקר אנחנו נשים שעובדות במשרות מלאות שלא לדבר על אלפי שקלים שאנו קונים שקי אוכל שימורי בשר כלים לאוכל פעמים מספר תרמנו מאות שקלים לחתולים שנזקקו לטיפולים אני אף קונה חזה עוף. נקניקיות ובשר המעמסה קשה אנחנו פוחדות לקרוס חלילה כי חתולי הרחוב פשוט ימותו אין להם מקור אוכל אחר בלעדינו.. אנו פונים לעירית ירושלים לטפל בנושא בדחיפות בהולה כי אנחנו לא מצליחים להקיף את כל השכונה אני מאכילה 4 רחובות כ 60 חתולים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר