אגאדיר (צילום: איתן וכסמן)
אגאדיר (צילום: איתן וכסמן)

"חובה על הציבור החילוני בירושלים להחרים את רשת אגאדיר"

רשת אגאדיר פותחת סניף בירושלים שיהיה סגור בשבת. בשיחות עם "כל העיר" תוקפים הארגונים החילוניים את אגאדיר ואומרים: "חרמות כאלה הכרחיים מצד הקהל החילוני, בלעדיהם בעלי העסקים ימשיכו להיכנע לציבור החרדי"

פורסם בתאריך: 28.5.19 17:25

רשת המסעדות "אגאדיר" פותחת סניף בירושלים, שלא יפעל בשבת ויהיה כשר, וזאת בניגוד לשאר סניפי הרשת בארץ שפועלים בשבת. רשת ההמבורגרים הפופולארית בחרה לפתוח את הסניף הירושלמי בסינמה סיטי. לאגאדיר, אגב, סניף נוסף שאינו פועל בשבת ומגיש אוכל כשר. בבני ברק, אם תהיתם.

ברשת פועלים 12 סניפים אחרים בפריסה ארצית רחבה: הרצליה, ראשון לציון, הוד השרון, חיפה, באר שבע, קרית עקרון, בני דרור, פולג, פתח תקווה, אילת, ושני סניפים בתל אביב – כולם פתוחים בשבת ומגישים אוכל לא כשר.

בעקבות ההחלטה שלא להפעיל את הסניף הירושלמי בשבת קוראים ארגונים חילוניים לציבור החילוני ברחבי הארץ להחרים את כלל סניפי רשת אגאדיר בארץ, בדגש על הסניף הירושלמי. ומה אומרים ברשת אגאדיר על הקריאה לחרם מצד הקהל החילוני? מנכ"ל רשת אגאדיר איתן טרבלוס אומר בשיחה עם "כל העיר" כי מדובר בזכיין מסורתי, שביקש לפתוח את הסניף בסינמה סיטי – מתחם שאינו פועל בשבת בירושלים. טרבלוס יוצא נגד הקריאה של ארגונים חילוניים להחרים את הרשת. לדבריו במשך 22 שנה נעשו ניסיונות לפתוח סניף של אגאדיר בירושלים שיפעל בשבת, אולם אלה לא צלחו.



"אנו קוראים לציבור החילוני להימנע מלסעוד בכל סניפי הרשת של אגאדיר, ולהעדיף רשתות שלא מפחדות להיות פתוחות בשבת בירושלים", אומר בשיחה עם "כל העיר" יקי הרץ, מנהל "הרוב החילוני – חיה ותן לחיות". "הכניעה של רשת אגאדיר לציבור מצומצם בישראל היא מחפירה ומסמלת התרפסות בפני קולות קיצוניים, לעומת הדרישה של הציבור החילוני לאכול בשבת. חבל שבסניף החדש שלהם בירושלים הם מדירים אוכלוסיות שונות שרוצים להנות ממזון חופשי".

ד"ר רם פרומן, יו"ר הפורום החילוני, מדגיש ואומר היום ל"כל העיר": "חובה על הציבור החילוני בכל הארץ להחרים את כלל סניפי הרשת. אם אנחנו החילונים לא נעמוד על שלנו, בשעה שהדתיים עומדים על שלהם, אז כל המסעדות יעשו את החישובים שלהן ולא יפעלו בשבת בירושלים. זה חמור מאוד כי מדובר ברשת שפועלת בשבת בערים אחרות בארץ. חרמות כאלה הכרחיים מצד הקהל החילוני, בלעדיהם בעלי העסקים ימשיכו להיכנע לציבור החרדי. ברגע שיבינו שהם מאבדים את הקהל החילוני אולי הם ישתנו. אנחנו חייבים לעמוד על שלנו".

ד"ר פרומן מוסיף ומסביר כי "הדתיים מחרימים בצורה שיטתית את כל המסעדות שאינן כשרות, אבל כשחילונים מתקוממים מאשימים אותם שהם עושים חרמות. זו טקטיקה מתגוננת. אנחנו, הקהל החילוני, פשוט חייב לעמוד על שלנו".

יש לציין כי ממש לאחרונה פתחה מחדש רשת מקדונלדס את הסניף במרכז העיר ירושלים – שפועל בשבת. מקדונלדס כנראה כן זיהתה את הפונטציאל ואת הביקוש הקיים מצד קהל חילוני בירושלים לאכול בשבת בעיר.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

54 תגובות
  1. כאשר החילונים כאן הם דתיים בתחפושת.

    עיר מתה חבל על הכסף שישקיע הזכיין

  2. דוד

    אני מכריז בזאת רגלי לא תדרוך באגדיר עד אשר יפתח הסניף בשבת בירושלים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבורה של שונאי דת…אני חילוני מה הקשר לאגדיר…הם נמצאים בסינימה סיטי
    שסגור בשבת איך בדיוק הם יפתחו יא סתומים

  4. זה לא חרם

    זה שדתיים לא אוכלים במקומות לא כשרים זה לא חרם, זה כי הם לא רוצים לאכול לא כשר וזה זכותם.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז מה מותר גם לדתיים להנות כול הסניפים חוץ מאחד פתוחים בשבת ובירושלים זה הרבה יותר טוב שהיה סגור בשבת !!!!

  6. משתמש אנונימי

    אז מה מותר גם לדתיים להנות כול הסניפים חוץ מאחד פתוחים בשבת ובירושלים זה הרבה יותר טוב שהיה סגור בשבת !!!!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני לא חרדי אבל למה לכפות על עסק שלא רוצה לעבוד בשבת את מה שאתם רוצים תלכו לאכול במקום שכן רוצה לעבוד בשבת ותפסיקו עם כל המלחמות נגד כל נושא השבת

  8. אהבת חינם

    גועל נפש יפה נפש!!! איפה השוויון למה רק לחילוניים מותר להינות מאגאדיר?? עוכרי ישראל!

  9. קוקי הירושלמי

    ציבור מצומצם?
    אתה מטומטם…
    מעל 70% אוכלים אוכל רק כשר במדינת ישראל

  10. יפה

    עצוב מאד שיהודים שונאים את היהדות. 2000 שנה הגויים ניסו למחוק את היהדות ויהודים נאבקו כדי לשמור על הזהות והתורה שלנו. ויש גם ציבור דתי לאומי, לא רק חרדי, שמעוניין שהמדינה תהיה יהודית. זאת המדינה היהודית היחידה בעולם. יש מספיק מדינות של גויים בשביל שונאי יהודים

  11. אייל

    אני כבר מזמן מחרים את סינמה סיטי והולך רק לסרטים ביס פלאנט. מה גם שזה קולנוע טוב יותר…

  12. אמיר

    גם בפתח תקווה אגאדיר כשר,
    אז אולי זאת כבר לא כזאת כותרת..

  13. שבת שלום

    , אתה יודע מה ההבדל אם כשר הסניף או לא שאם הוא לא כשר רק חילונים שלא שומרים כשרות יאכלו שם, ואז זה לא רווחי בשבילהם בכלל , אבל אם הוא כן כשר אז גם החילונים יאכלו , כי אין בעיה לחילוני לאכול כשר וגם הדתיים שכן אוכלים כשר , אז תסבירו לי אתם מה יותר רוחי ??? שלפחות 50 % מהקהל הירושלמי שומר כשרות,,, תתפוצצו, ואני דווקא ילך לאכול שם .

  14. לא משנה

    משתמש אנונימי התגובות שאתה רואה למעלה הם בדיוק מה שאמרו רבותינו כבר לפני המון שנים שבדור הזה תהיה שנאה לדת כי זה דת!!! לא קשור לחברה!!! לא קשור למקום שיפתחו בו!!!! לא קשור לכלום!!! נגד ה' בלבד!!!!! וזה אומר כבר דרשני… מה יש לחילונים נגד אנשים שעובדים עם דתיים? תן לחכם ויחכם ודי למבין!!! תתעורר אחי ותהיה איתנו גם יקירי

  15. ח

    חרדפוביה!
    עושה חשק לאכול אצלהם כל יום. כל הכבוד להם והלוואי וכולם יהיו כמוהם.. מחפשים סתם מלחמות.. הסינמה סיטי סגורים בשבת ממילא אז איך יפתחו אבל סתם לעשות רעש.. נמאסתם..

  16. אליהו

    חשבתי שהחילונים, צכילים את האחר, דמוקרטיים, לא אלימים, אבל מסתבר שזה קשקוש הם פנטחם קיצונים לדת החילונית

  17. א

    מה נסגר איתכם אנשים? מה זה הטרור הזה? זכותו של מי שרוצה לסגור בשבת לסגור. כמו תינוקות … נחרים
    תמשיכו ככה. בושה

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן שהחילונים יעמדו על שלהם. "אגדיר" לא רק סוגרת בירושלים בשבת, אלא הוציאה את הבייקון מהתפריט. היא בחרה להתחנף לציבור בדתי ולהיכנע ללחציהם. אפשר ללחוץ גם מהכיוון השני.

  19. אנט

    לא מבינה כמה רוע יש בחילוניות מאיפה זה בא לכם זה הכי שאתם יכולים? תפתחו אתם מסעדה לשבת אל תכפו על אחרים לפתוח בשבת כבדו את האחר בסמאללה תצאו לנו מהורידים על הדת המוסלמית אתם לא מדברים

  20. בחייכם הגזמתם.

    שיחרמו קודם את הסבתא שלהם שמתה בעליה לארץ. מה זה קשור בכלל? החרדים יסתערו בהמוניהם והכל ירד לטמיון

  21. טיוי

    כפייה חילונית /דתית היא לא בריאה באף חברה…יש סניפים הפתוחים בשבת ויש שלא למה ליצור סתם פרובוקציות במקום לקדם עסקים טובים בעיר…

  22. אין שכל אין דאגות- רק חרמות

    אבל גם ככה סינימה סיטי סגור בשבת

  23. ארז

    חילונים סדום ועמורה
    אני לא דתי אלא מסורתי חילוני ואוכל רק כשר
    כך שבשאר אגאדיר בארץ לא אכנס

  24. חילוני סתם

    לכל המתלהמים למיניהם אני מגדיר את עצמי חילוני ואני שמח ויקנה רק מהם בגלל שהם לא יפתחו בשבת וזה זכותו של בעל עסק לינהוג בעסק שלו כמו שהוא מבין וריווחי לו ומה הקשר שכתב בעיתון מסית נגדו זה פשוט פשע שצריך לקיים חקירת משטרה

  25. בהצלחה לאגדיר

    אני חילוני מה הקטע מה מפריע לי מה אדם עושה בעסק הפרטי שלו וחוץ אי אפשר להתנהג כחזיר ולקרוא לעצמך יהודי לא הולך

  26. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש פה עניין כלכלי גרידא. סניף לא כשר לא יחזיק מעמד. ממש נגד החרמות האלה סתם עוול.

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להטבים כוחניים השבת היא נכס לכולם ואילו אתם נטל

  28. אריאל

    יקי ורם יבואו לעבוד בשבת? ברור שלא, זה יום המנוחה שלהם. אז למה לכפות (כן, נותנים 200% אבל מחייבים לעבוד) עבודה על מישהו אחר?

  29. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מנכ"ל "חיה ותן לחיות": שבת זה יום החופש שלי, וזאת ההזדמנות שלי לצאת לבלות. מסעדנים צריכים להתחשב בזה ולוותר על יום החופש של עצמם למען הנוחות שלי. אם לא יעשו כך, נחרים אותם"

  30. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שונאי דת, מי בכלל רוצה שתבואו לשם תשבו בבית ותמשיכו להתמרמר
    סינמה סיטי סגור בשבת אז איך הם יפתחו את הסניף?
    איתכם או בלעדיכם העסק ישגשג

  31. עופר לנדא

    "הצמחונים והטבעונים מחרימים בצורה שיטתית את כל המסעדות הבשריות ואפילו את אלה החלביות, אבל כשקרניבורים מתקוממים מאשימים אותם שהם עושים חרמות" – אני עושה את זה נכון?

  32. מ.א.ל.

    חילונים לא מסוגלים להחרים , מסיבה פשוטה מאוד , כי אף פעם לא לימדו אותם להתאפק ולא לאכול מאכל מסוים , לכן כשהם יעברו ליד אגאריד יהיה להם הרוק לפה ואז הם ישכחו מכל החרמות.

  33. מ.א.ל.

    קריאה לציבור שומר המסורת לרכוש דווקא ברשת אגאריד כדי לחזק אותו

  34. יוסי

    רוב רובו של הציבור החילוני מעדיף שמירת שבת וגם כשר ולכן הארגונים הקיקיוניים שמציעים להחרים לא ראויים להתייחסות וכמובן אין מה להתרגש מהצעקנות המיותרת.

  35. צוריאל

    בושה וחרפה. כפייה חילונית. חיה ותן לחיות עלאק. מי הם שיחליטו בשביל אדם שעושה החלטה כלכלית ומוסרית אישית האם לפתוח בשבת או לא,שהוא חייב לפתוח? איפה החיה ותן לחיות כאן בדיוק? לכאורה לשיטתם כולם חייבים לעבוד בשבת כדי לספק את "הרוב החילוני"? דוחה!

  36. יהודה

    1-זכותו של בעל עסק לא לפתוח בשבת
    2- מה הקשר אם המסעדה כשרה או לא
    3- זה זכיין שרכש זכיינות וזכותו להתנהל לפי אמונתו
    אין שום קשר להנהלת אגאדיר בהחלטות הזכיין
    4- במילא המקום הזה סגור בשבת אז אני לא מבין מה זה העליהום הזה
    5- ירושלים זו עיר שפשטה רגל ממזמן בלא מעט תחומים
    זו עיר הכי ענייה בארץ
    6- לפחות.רוב הירושלמים החילונים שאני מכיר לא מבלים בשבת בירושלים 50 דקות נסיעה והם נמצאים במרכז ובתל אביב שנראית.ניו- יורק ליד ירושלים
    7-רוב הצעירים וגם המון אנשים בעלי משפחות פשוט עוזבים את ירושלים כי נמאס להם לחיות במקום שהכפייה הדתית.הורגת אותם
    המושג "חייה ותן לחיות" לא קיים בירושלים
    והכי מצחיק מי שמתיב את.ההתנהלות הזו זו אוכלוסייה חרדית שלא תורמת כלום למדינת ישראל מקבלת תקציבי ענק לישיבות מקבלת ביטוח לאומי ובסוף קוראת נאצים לחיילים ושוטרים
    נו……. "במה הועילו חכמים בתקנתם"

  37. רזיאל

    דיי לשנאת חינם הזאת כל לציבור הדתי מותר להנות מהמבורגר טוב אבל הוא אוכל כשר אז פתחו סניף כשר ואתם אנשים רשעים שמחפשים את הפילוג ושנאת אחים בסופו של דבר כולנו אחים לכולנו יש היסטוריה משותפת לכולנו יש חברים/קרובים שמתו עצם היותם יהודים לא שאלו אותם עם הם דתיים חילונים הם מתו עצם זה שהם יהודים אנו מדינה יהודית בארץ ישראל לא בא לך טוב החלק של היהדות במדינה מוזמן לעזוב אנחנו שואפים לתיקון העם ולאהבת חינם כי כל ישראל ערבים זה לזה

  38. העיקר שניהיה באחדות .

    חבל על כל השנאת חינם שהולכת כך.. מדוע יש צורך לכפות על אנשים? כל אחד צריך לחיות את חייו ולא לחפש דרכים להרע לזולת. אז אם הציבור הדתי מעונין באוכל כשר הוא יקבל זאת ולא יקרה לאף אחד כלום אם ביום השבת, יום הקודש והמנוחה לעם ישראל, אז יחפשו מסעדה אחרת לסעוד בה. הכל בסדר. בואו ננסה להיות נחמדים אחד לשני ולא לחפש להרע אחד לשני בכל אופן שהוא. תודה .

  39. דוד

    כל הכבוד לרשת AGADIR לפני כשנה וחצי או שנתיים נפתח הסניף הראשון ב בני ברק ששומר שבת

    אשריכם ישראל אשריכם רשת AGADIR שאתם עושים פרסום השבת בצורה קדושה בארץ הקודש אשריכם .

    אל תיכנעו לקנאים .

  40. קלייר

    כשהחרדים מחרימים מפעל כי פתח בשבת, החילונים מזדעקים. עכשיו מותר להחרים מסעדה שלא רוצה לפתוח בשבת. הוא חייב לכם משהו? מה זה עניינכם?
    מי שקרא לחרם זה אותו אחד שזעק לשמיים, איפה הדמוקרטיה ? וכפיה דתית . איש לא כפה עליך לאכול או לא לאכול בשבת. זו מדינה דמוקרטית , ובעל מסעדה רשאי להחליט אם לפתוח אותה או לא.

  41. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה משפט מטומטם אמר הד"ר פרומן. דתיים מחרימים בצורה שיטתית מסעדות לא כשרות. הם לא מחרימים הם לא נכנסים כי הם לא אוכלים לא כשר. חוץ מזה מה עם חופש העיסוק. רוצה בעל המסעדה שלא לעבוד בשבת אתם קוראים להחרים את הרשת. איזו צביעות

  42. שני

    חרם זו לא הדרך. חרם זה דבר פוגעני ומיותר. זכות רשת אגאדיר או רשתות אחרות, לפרוס את סניפיה כרצונה. ואתם מדברים על כפייה דתית?? מה עם כפייה חילונית???

  43. תומר

    מצויין … הגיע זמן שבעלי עסקים ינוחו ויהיו קצת עם המשפחות שלהם לפחות יום אחד בשבוע בשבת מצויין !!!!

  44. אחלה גבר

    אני לא מבין מה הקטע כמה ששונאים חרדים זה פשוט לא הגיוני!!
    אני לא מבין למה להגיע למצב כזה בגלל שהם סוגרים בשבת? מעניין מה היה קורה אם הדתיים היו עושים דבר כזה
    אני גר בבאר שבע , עוד חודשים יש לי יום הולדת אני הולך לסגור אצלהם עם עוד 50 חבר'ה רק בגלל שהם כשרים
    ועכשיו אני הולך להגיע רק לשם כל הזמן !!
    רק בגלל שאנשים סתם אוהבים שנאת חינם

  45. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איתן כל הכבוד
    אתה מתאים עצמך לעיר ולתושבים
    ולא העיר מתאימה לך
    "לך נהרות איתן"

  46. אז אתהגועל נפש

    מי שמדבר ככה זה גועל נפש מה זה מפריע שהם מגישים אוכל כשר ולא פתוחים בשבת זה מביא גם את החילונים וגם את הדתיים הרב דתיים גם ככה הסניף הזה לא היה קודם אז אני לא מבינה מה הסיפור הכל כך גדול שעושים מזה אני מזדזדעת מהמדינה מה הקטע עם הלהחרים כל דבר אני כל כך שונאת את זה זה מגעיל מה אתה עושה הפרדה בין חילונים לדתיים כולם בני אדם וגם להם מגיעה לאכול כמו כולם למה שיפתחו מקומות שלא כשרים כשאפשר לפתוח כשר לכולם יהנו ממנו וואו שבת מנוחה אני לא מבינה מה הבעיה שיהיה להם את שבת כחופש אתם כל כך רעבים אין לכם אוכל בבית???? הבן אדם מסורתי הוא לא יפתח בשבת תכריח אותו הוא קנה את המקום מי אתה בכלל בן אדם מגעיל ומחריד

  47. רעב נורא

    תודה על הפרסומת. ושמח שזה כשר, יש איפה לאכול.
    אגב, כשאתם אומרים להחרים רשת בגלל שבסניף אחד שלהם שומרים שבת (בפרט שכל המקום סגור בשבת) אתם מראים כמה אתם חשוכים בעלי דת פגאנית של שנאה.
    אולי צריך להחרים אתכם "כל העיר"

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר