קאפות סן מרטין (הדמיה: ויו פוינט)
קאפות סן מרטין (הדמיה: ויו פוינט)

חברת יהודה רחמים: "זו זכות גדולה עבורנו לבנות בירושלים"

חברת יהודה רחמים היא חברה משפחתית, שבונה בירושלים זה שלושה דורות. כיום נמצאים בשלבי תכנון ובנייה שונים שלל פרויקטים של החברה – למגורים, מסחר ומשרדים, חלקם ביזמות קלאסית וחלקם בהתחדשות עירונית. אריאל רחמים: "הדבר שהכי חשוב לנו, כחברה משפחתית, הוא הקשר האישי בינינו לבין הלקוחות והספקים, וכמובן ההקפדה היתרה על איכות הבנייה ועל מקצועיות"

פורסם בתאריך: 22.9.22 23:10

כבר יותר מ-40 שנה שחברת יהודה רחמים בע"מ בונה ומפתחת את ירושלים, ובשנים האחרונות מקדמת בעיר פרויקטים גדולים למסחר ולמגורים, בונה ומחדשת את העיר במסגרת התחדשות עירונית – תמ"א 38 ופינוי-בינוי. שוחחנו עם אריאל רחמים, סמנכ"ל הכספים בחברה, על הפרויקטים של החברה, על התוכניות העתידיות ואיפה הוא רואה את ירושלים בעוד 10 שנים.

"חברת יהודה רחמים היא חברה משפחתית שבונה זה דור שלישי בירושלים", מציין אריאל, "יש לנו מנעד גדול של פרויקטים, בהם אנחנו עוסקים כיום של מגורים, מסחר ומשרדים, חלקם ביזמות קלאסית וחלקם בהתחדשות עירונית התופסת תאוצה בשנים האחרונות ותהווה נדבך מרכזי בהתפתחות העיר בעשור הקרוב".
אחד הפרויקטים הגדולים של החברה הנמצא בשלבי בנייה מתקדמים הוא בניין המשרדים, "מגדל רם" בגבעת שאול – פרויקט בשטח של 50 אלף מ"ר, אותו הם אמורים למסור בדצמבר הקרוב ואשר יכלול 20 אלף מ"ר של חניונים ו-28 אלף מ"ר של מסחר ומשרדים בהשקעה כוללת של כ-400 מיליון שקלים. הבניין יכלול חדר כושר, בית כנסת ושירותים מתקדמים נוספים, שכיום אינם נמצאים במגדלי המשרדים בעיר. לדברי אריאל, המגדל ממוקם במרחק הליכה קצר מתחנת הרכבת הקלה שמוקמת ברחוב כנפי נשרים, מה שיקל על החברה החרדית משכונות הר נוף וגבעת שאול להגיע לעבוד במקום.

לצד בניית מגדלי מגורים ומשרדים, עוסקת החברה בשנים האחרונות באופן אינטנסיבי בתחום ההתחדשות העירונית – פינוי-בינוי ותמ"א 38. "יש בידינו צבר של כ-1,200 דירות חדשות, חלקן בבנייה, חלקן בשלבים מתקדמים מאוד של אישור תוכניות והיתרים", מסביר אריאל ומציין, כי שני פרויקטים של תמ"א 38, ברחוב שטרן בקריית יובל, כבר אוכלסו וכיום הם נמצאים בביצוע של שני פרויקטים נוספים. "ניתן לראות את השינוי הדרמטי שהפרויקטים מחוללים במובן החברתי ובתמהיל האוכלוסייה שמגיעה לשכונה שמקבלת גוון וצבע שלא היו בה פעם", הוא מסביר. "מגיעה לשכונה אוכלוסייה יותר צעירה, דתיים לצד חילוניים וזה מזרים דם חדש לשכונות הוותיקות".

מה היתרון של תמ"א 38?

"היתרון הגדול הוא כמובן מתן מענה למתקפת טילים או רעידת אדמה שחלילה תתרחש עלינו, וידוע לכל שזו רק שאלה של זמן. מדובר בבניינים שלא נגעו בהם 50 ו-60 שנה. אנחנו מגדילים לדיירים את הדירות בכ-25 מ"ר ומחדשים את כל הבית המשותף, כך שכל סביבת המגורים שלהם משודרגת ומתחדשת. מיגון הבניין ישחרר את הרשויות מהצורך לדאוג לדיירים במקרי חירום ויאפשר לה לטפל במוקדים אחרים. לכל בניין שחוזק יש משמעות רבה ואף חשיבות לאומית עצומה".

ומה לגבי פינוי-בינוי?

"יש לנו פרויקטים רבים שכבר נמצאים בעבודה בשטח ואחרים בשלבי היתר סופיים. ברחוב סן מרטין 3 בקטמונים יצאנו לדרך לפני כשלושה חודשים בטקס הריסה והנחת אבן פינה. שם אנחנו בונים את 'קטמון הצעירה'. הרסנו בניין של 30 דירות ובמקומו אנחנו בונים שני בניינים, ובהם 130 דירות. בשיווק מוקדם כבר נמכרו כ-30 דירות. הדיירים הם בחלקם ירושלמים, אבל לא רק, ובטווח גילאים של 60-30. בפרויקט יש תמהיל דירות מגוון – משני חדרים בשטח 50 מ"ר ועד דירות של שלושה, ארבעה וחמישה חדרים. היתרון העיקרי בפינוי-בינוי הוא שאנחנו מפנים את הרחובות מכל הרכבים של הדיירים הקיימים לטובת חניות תת קרקעיות, ובכך מתפנה שטח שהיה תפוס, וכעת מנוצל לצורכי ציבור. ב'קטמון הצעירה', למשל, אנחנו מפתחים כיכר עירונית גדולה וממנה שביל גישה המחבר את רחוב הנוטרים לסן מרטין וישמש את הדיירים להגעה קצרה וקלה יותר לרכבת הקלה המבוצעת כיום בצומת פת. הפרויקטים כוללים גם מטלות ציבוריות בנויות כמו בניית מרכזי קשיש, טיפות חלב, מעונות יום וגני ילדים, שטחי מסחר, ופארקים ירוקים. השכונות הוותיקות והמנומנמות זה עשורים רבים מתחדשות לבלי היכר".

מגדל רם (הדמיה: ויו פוינט)

מגדל רם (הדמיה: ויו פוינט)

עוד לפני סוף השנה צפויה חברת יהודה רחמים לקבל היתרי בנייה לפרויקט נוסף של פינוי-בינוי ברחוב בוליביה 1 בקריית יובל, שם תבנה את פרויקט 'חוצות דניה'. בניין של 24 דירות ייהרס לטובת 130 דירות חדשות בשני בניינים, הכוללים גם טיפת חלב וגן ילדים. "היתרון המרכזי של הפרויקט הוא מיקומו ממש על תחנת הרכבת הקלה גולומב", מסביר אריאל ומפרט פרויקטים נוספים של פינוי-בינוי, אותם יוזמת החברה – ברחוב פנמה, שם הורסים 48 דירות ובנים כ-250 בסמיכות לצומת אורה מול רכס לבן וכן ברחוב דהומי, שם מתוכנן פרויקט של 150 דירות במקום 30 דירות העתידות להיהרס.

אריאל מדגיש שכל זה לא היה יכול לצאת לדרך ללא עידודו של ראש העירייה משה לאון, הרואה בפינוי בינוי אבן שואבת להצערת וגיוון האוכלוסייה בירושלים ומנוף לקידומה הכלכלי ולצמיחתה. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים, עם יואל אבן מהנדס העיר והרב אליעזר ראוכברגר, יו"ר הוועדה המקומית, וכן עם שירה תלמי ודן קינן מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שמבינים את הצורך בהתחדשות עירונית. אנחנו מקיימים שולחנות עגולים ומוכנים להקשיב לנו יותר מאשר בעבר. לראיה, עד לפני כשנה היו בירושלים שלושה פרויקטים בלבד של פינוי-בינוי בשלבי ביצוע, כיום יש כבר שמונה, ובתוך כשנה נגיע להערכתי לכ-15 פרויקטים בשלבי ביצוע, וניתן לחוש ברוח המפקד שנושבת מלמעלה ומחלחלת אט-אט למטה".

 

 

עם זאת, אריאל מבקש להדגיש שלא הכל עובר חלק. "יש עדין חסמים וקשיים, ויש עוד הרבה מה לעשות, אבל בעידודם של הקברניטים המנסים למצוא פתרונות כבר רואים קצהו של מפרש לבן באופק".

חברת יהודה רחמים, היא חברה קבלנית משפחתית שהוקמה לפני יותר מ-40 שנה על ידי יהודה רחמים, מייסד ומנכ"ל החברה. כיום עובדים איתו לצידו הבנים אריאל, מנכ"ל הכספים, ועמיעד, סמנכ"ל הביצוע. החברה עוסקת ביזום, תכנון ובנייה של פרויקטים נדל"ניים בכל רחבי הארץ, בדגש על אזור ירושלים והסביבה – בית שמש, צור הדסה ומבשרת, לצד פרויקטים בחיפה, כפר יונה וראשון לציון. ייחודה של החברה הוא בכך שכל שרשרת התהליכים מתבצעת בתוך הארגון פנימה, משלב איתור ומיפוי הפרויקטים, דרך תיאום התכנון המפורט עם שלל היועצים, פיקוח וניהול הבנייה בשטח ועד שלב השיווק והמכירות.

"מהרגע שהדייר חתם חוזה אצלנו, יש לו שקט נפשי שכל ההתחייבויות יקוימו על הצד הטוב ביותר", מסביר אריאל. "הדבר שהכי חשוב לנו בחברה הוא הקשר האישי והמשפחתי בין כל צוות ההנהלה ללקוחות ולספקים וזה לצד הקפדה על איכות הבנייה והמקצועיות".

ואיפה נראה את ירושלים עוד 10 שנים?

"עם מערכת הסעת המונים הכי מתקדמת בארץ. העבודות שמתרחשות כיום מנגישות את נווה יעקב וגילה, הר נוף והדסה עין כרם, ובכך יצומצם הצורך להתנייד ברכב פרטי בתוך העיר. בכניסה לעיר נבנית קריית משרדים ענקית המשלבת מלונאות ודירות קטנות שיתאימו לאוכלוסיות שלא היו בירושלים עד כה. נראה לי שאנחנו בכיוון הנכון לשמר את האוכלוסייה הירושלמית הייחודית כל כך מצד אחד, ומצד שני לאפשר לצעירים, בין אם הם סטודנטים ובין אם הם משפחות צעירות, למצוא בעיר מקום נעים לחיות בו בצורה יותר מתקדמת עם אפשרויות תעסוקה מגוונות ומעניינות הנמצאות כיום רק במרכז הארץ. העיר ירושלים צריכה להערכתי כ-10,000 דירות חדשות בשנה, והכיוון הוא חיובי ואני מאוד אופטימי מטבעי. יש הרבה פרויקטים של דירות להשכרה ארוכת טווח, דבר שהוא נפוץ בעולם. מבחינתנו, זו זכות גדולה לקחת חלק בבנייה ובפיתוח העיר המופלאה והמיוחדת הזו לאחר מאות שנים של ציפייה ותפילה עד לשובנו אליה כדי להישאר כאן לתמיד".


יהודה רחמים בע"מ, גדעון האוזנר 60, ירושלים
טלפון: 02-642-6652, 8796*
אתר החברה >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר