ג'ייקובן בראון, מלקולם היל (צילומים: ניר קידר)
ג'ייקובן בראון, מלקולם היל (צילומים: ניר קידר)

דעה | מחכים לשובם: על חסרונם של צמד הפצועים בראון והיל

ההמתנה לבראון שצריך לחזור מפציעה מובנת - ברור מה הוא מסוגל להביא לאדומים; אך לגבי היל מתעורר ספק

פורסם בתאריך: 26.11.20 02:13

הוא לא יודע את זה וסביר שירים גבה אם מישהו יספר לו, אבל כריס קרמר חייב חלק מהניצחון שלו על טאריק פיליפ במקצה "את מי הפועל תשאיר מבין שניהם?" לעופר שלח. קרמר שחקן יותר טוב מפיליפ, שלא יהיה ספק, אבל הנוק אאוט שהוא הנחית ליריבו (כולל בסקר אוהדים בפייסבוק שבו רובם המכריע העדיף שקרמר ולא פיליפ יישאר בקבוצה) הגיע בעיקר בזכות אופיו. לקרמר יש מקבץ תכונות שעופר שלח ביסס בניינטיז ככאלה שראויות להערכה אדירה בכדורסל בארץ: חוכמה, מוסר עבודה, חוסר אנוכיות והגנה טובה, גם אם תוך מופעי מאמץ ראוותניים וחסרי סיכוי שכל מטרתם להדגיש את מחויבותו של המתאמץ.

האבטיפוס של הגישה השלחית היה נדב הנפלד, האיש שהביא לחיינו את המשפט "עושה דברים שלא רואים בסטטיסטיקה", ומאז הליגה הישראלית אובססיבית לאתר עוד דמויות מפתח שאין עדות מספרית לתרומתן. זה הוביל במרוצת השנים להאדרת יתר של נגרים כמו מתן נאור וארז כץ, אבל גם העניק רספקט מוצדק (וקריירה מרשימה) לזרים כמו בריאן רנדל וטרנס מוריס.



קרמר, אם כך, נותן להפועל אופטימיות לגבי הקו האחורי שלה בכפוף לחזרה טובה של ג'ייקובן לעניינים. בקצה השני של הסקאלה העופר שלחית נמצאים טיפוסים כמו מלקולם היל – פצצות כשרון עם שפת גוף של אחד שעושה טובה ובז למחוות שמעידות על אכפתיות. אני חייב להודות שכבר במשחק באתונה נגד בורגאס, היל בא לי רע בעין, בעיקר כי לא ברור אם יש לו מוב דומיננטי, ואם כן, מהו. יש לו יכולת חדירה טובה ואפ אנד אנדר טוב בסיום ליי אפים, אבל הוא משחרר שלשות לאט ובגמלוניות. בגלל האיטיות הזו יוצא לא פעם שעושים עליו עבירה בזריקות ל-3, ולזכותו ייאמר שהוא לא רע בלקלוע את השלשה למרות העבירה.

יתכן שהשיפוט המהיר שלי את היל נובע מהפנמה מוחלטת של עולם הערכים ששלח הביא לחיינו, כי מי אמר שכל שחקן חייב להתנהל ברוח וצלצולים של קשר מ"מ שמפרפר ודואג שכולם יראו את זה? נחמד להעריך עבודה קשה, אבל כשרון זה עדיין הדבר הכי חשוב אצל כדורסלן.

הפועל צריכה לקבל החלטה בקרוב לגבי הסגל שלה, כי אי אפשר למשוך חצי עונה בהמתנה לשובם של ג'ייקובן והיל למגרשים. חזרתו של ג'ייקובן מתקרבת מדי יום, והגיוני לחכות לכשרון שכולם בהפועל מכירים ומוקירים. אבל מה לגבי היל? האם, מעבר לסגנות מלך הסלים ברוסיה (מזכיר לי קצת את אוסטין דיי שהגיע להפועל עם ממוצע נקודות מרשים והתגלה כגורם שלילי), אנחנו יודעים עליו מספיק כדי לשחק בלי אף סמול פורוורד עד שהוא יחלים? אני חושב שלמשוך כל כך הרבה זמן בסגל שיש בו או גארדים שמשליכים שלשות או גבוהים, זה פתח לבעיות, ולראייה הפועל חולון ששוב ושוב הורידה השבוע את הסמול פורוורד שלה לשחק עם הגב לסל מול הגארד מהפועל ששמר עליו. זר בעמדה 3 שיכול לייצר נקודות בחדירות וגם לשמור על מספרי 4 הוא מה שהפועל צריכה עכשיו.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יאללה הפועל

    איזה חוסר מושג…. קרמר לא ילד, שחקן מוכר באירופה, ששיחק ברמות הגבוהות ביותר, הוא קלעי נהדר ולא מתקרב אפילו להיות "הנפלד" ודומיו, זה שהוא שחקן הגנה נהדר זה בונוס אדיר, שלשמחתינו לא פוגע במשחק ההתקפה שלו. היל הוא קלעי, זה התפקיד שלו ועניין של "שפת גוף" היא בדמיונו הפרוע של הכותב. מדובר על בחור צעיר שכיכב ב-VTB בקבוצה קטנה וצריך להסתגל למעמד ולמקום, הוא עוד יגיע רחוק.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה יהיה עם כתבות הכדורסל של כל העיר? אי אפשר להביא מישהו שמבין בכדורסל ולא מתבסס על "לא בא לי טוב בעין"? מה כן היה טוב באותו משחק?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר