סמל הפועל קטמון, סמל הפועל ירושלים

דעה | לבחור נכון: במסע לאיחוד האוהדים ביציע דרושות סבלנות וקבלת האחר

יוסי ליפקין, אחד הספונסרים העיקריים של הפועל ירושלים, מגיב לטור של יוחאי סולומון שפורסם ב"כל העיר" לפני כשבועיים ומציע בעיקר סבלנות לתהליך הארוך

פורסם בתאריך: 22.12.20 16:00

כאדם שחתום על תהליך האיחוד התבקשתי להביע את רשמי והרגשתי עד היום, ולהגיב לטורו של אוהד הפועל הוותיקה יוחאי סולומון ב"כל העיר" לפני כשבועיים, "טשטוש זהות: אנשי ואוהדי קטמון – תחליטו מי אתם".

השאלה הלגיטימית היא בעצם  – הפועל ירושלים לאן? מאז החלה העונה ישנו ויכוח קבוע שניצת שוב ושוב מחדש בין האוהדים הוותיקים לאוהדי קטמון. האם קבוצת הפועל ירושלים היא בעצם קטמון מחופשת, או האם היא ממשיכת דרכה האמיתית והלגיטימית של הפועל ירושלים שנוסדה ב1926 ועברה תלאות וייסורים עד שחזרה לידי אוהדיה המסורים?

דעתי היא שהכיוון נכון, אך מוקדם מכדי לקבוע הצלחה מוחלטת. ישנם סימנים מעודדים רבים לכך שרוב אוהדי וקברניטי קטמון, מבינים ורוצים קבוצה אחת בשם הפועל ירושלים יחד עם אזכור השם קטמון במדי המחלקות הצעירות ובפעילות החברתית.



עם זאת ישנם גם אוהדים וחברי ועד שחושבים שלשם קטמון קיימת חשיבות עצומה, והם רוצים לשמר אותו בסמל העמותה ובמחלקת בנוער, ובכך ליצור שעטנז של קבוצה אחת עם שני סמלים.

לחברי אוהדי קטמון, אני מבקש שיבחרו מה חשוב להם יותר, השם קטמון או המהות של קבוצת אוהדים – הרצון לשמר את שניהם פשוט לא יעבוד לאורך זמן והרחשים שכולנו שומעים רק יגדלו וילכו.

חייבים להמשיך לנסות ולתת לכל האוהדים את ההרגשה שזה ביתם החדש ישן, ואין פה אורחים ומארחים. יש לכך פתרונות רבים, אותם אפרט בהזדמנות אחרת במידה וחלילה לא יימצא הפתרון עליו עומלים כעת מי שמונה לנושא.

לחברי אוהדי הפועל הוותיקים, אני מבקש להתאזר בסבלנות והבנה. רוב מוחלט של אוהדי קטמון הם אוהדים אמיתיים של הפועל ירושלים, אבל הם מרגישים שדוחקים אותם לפינה ומבקשים מהם לוותר על חלק מזהותם ומזלזלים בגאוותם. קבוצה אותה בנו באצבעותיהם, קבוצה שאומנם התחילה כאלטרנטיבה זמנית לדבר האמיתי, אבל מאז גדלה והצליחה וקיבלה זהות משל עצמה. השיח שכולל מחיקה והעלמת כל זכר לקטמון, כואב ומפריע לרבים מאוהדיה, גם אלו ששמחים מאוד לחזור ולהיות הפועל ירושלים.

עוד אני מציע לאוהדי הוותיקה להבין את חוקי המשחק ולהצטרף לעמותה וכך לקחת את גורל הקבוצה בידם. לא לחכות שאחרים יחליטו, אלא להיות חלק מתהליך ההחלטה.

סמל הפועל ירושלים (צילום: באדיבות הפועל ירושלים - מועדון אוהדים)

סמל הפועל ירושלים החדש (צילום: באדיבות הפועל ירושלים – מועדון אוהדים)

זה היופי של קבוצת אוהדים, כל אוהד קובע וכל קול שווה. אני מאמין שהוועד, שהגיב מהר לרחשים הלא רצויים, והוכיח עד היום דינמיות מחשבתית, יחד עם נציגי הפועל הוותיקה שמאוד רוצים בהצלחת המהלך, ימצאו את הדרך להגיע למתווה שישביע את רצון רוב האוהדים ואני בתוכם.

החלטה שתמצא מקום מכובד לאזכר את קטמון במקומות שהזכרתי, תוך הבנה אמיתית שהקבוצה והעתיד שייכים להפועל ירושלים.

רק קבוצה אחת חזקה ומאוחדת – הפועל ירושלים של כל אוהדיה תוכל לחזור לימי הזוהר שלה ולהיות אלטרנטיבה לצד הצהוב של העיר. אני מעודד ואופטימי שאנחנו בדרך הנכונה לשם. בסופו של דבר הפועל ירושלים חזרה מהמתים, על מנת לעשות היסטוריה בכדורגל הישראלי ורובנו עוד זוכרים ומתרגשים מזכרונות דרבי מהעבר. הגיע הזמן לייצר זכרונות חדשים לדור הצעיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. הפועל קטמון ירושלים

    ליפקין, שחרר אותנו, עזוב אותנו. עשית מספיק נזק. אתה לא עושה כלום חוץ מלפלג ולספר דברים לא נכונים לחבריך מהמקורית. לך כבר

  2. נועם

    טור מעולה! בתור אוהד הפועל ירושלים משנות ה-90 שגם חבר עמותה מהשנה הראשונה וגאה מאוד בפעילות של קטמון, אני מסכים עם כל מילה. תודה לך יוסי על כל מה שעשית ועוד תעשה למען הקהילה האדומה של ירושלים.

  3. רון

    היחיד שהביא את האיחוד זה ליפקין
    ועדיין בקטמון מזלזלים בו
    כפויי טובה
    כנראה לא באמת רצו בשם של הפועל וליפקין הכריח אותם

  4. קטמון בלב

    רון, חד וחלק הכריח. וככה זה גם נראה.
    האיש שם לנו אולטימטום, או שתשנו או שאני פותח חדש. במקום לאחל לו ולכם בהצלחה בליגה ג', פחדו לאבד את הבריגדה ועוד כמה אוהדים וזרמו על שינוי. אל תתן לאחוזים לבלבל אותך. הכל בא מכפייה ומלחץ. בגלל זה היה גם תהליך ההצבעה המפוקפק עם כל ההזהרות וההפחדות של הוועד על המצביעים. זה היה שיקול תועלת.עכשיו שהשם שייך לקטמון ואף קבוצה אחרת לא תוכל להרשם כהפועל ירושלים. לא באמת צריך אותו. מוזמן לחזור למיאמי. זה לא שאנחנו תלויים בכסף שלו, אף פעם לא היינו.

  5. רון

    קטמון בלב
    לי זה נשמע קצת כפויות טובה
    אבל נראה לי שליפקין עדיין קובע בהפועל
    כך שאולי לא שמע לעצתך

  6. קטמון בלב

    רון, למה כפוי טובה?
    אנחנו החמור עליו רכב כדי להגשים את חלומו.
    אנחנו עבדנו קשה, שמנו כסף, הקמנו מועדון והוא הצליח בכשרון רב להפוך אותו להפועל ירושלים. אין מיש.
    כל הכסף שהוא שם בקטמון שווה לשנה אחת של חברויות עמותה.
    בוא נסכים שיש קטמון בלי הפועל ירושלים, אבל אין הפועל ירושלים בלי קטמון.
    בטוח שלא שומע בעצתי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר