דאיניוס אדומייטיס, עודד קטש (צילומים: מתוך דף הפייסבוק של דאיניוס אדומייטיס, באדיבות האתר הרשמי של הפועל ירושלים)
דאיניוס אדומייטיס, עודד קטש (צילומים: מתוך דף הפייסבוק של דאיניוס אדומייטיס, באדיבות האתר הרשמי של הפועל ירושלים)

דעה | עוד נתגעגע אליו: עודד קטש השאיר חותם

העזיבה הפתאומית של קטש מנעה ממנו להפוך להיות 'הפרגוסון של ירושלים' – במקום זה הפועל צריכה להתרגל למאמן חדש, בעל שיטת משחק שונה ודרך אחרת

פורסם בתאריך: 12.1.21 21:06

נתחיל מהשורה התחתונה: לטעמי עודד קטש הוא מהמאמנים המצליחים בתולדות הפועל ירושלים. נכון שקשה למדוד ולהעריך בעולם הספורט, שחקנים ועוד יותר מאמנים. חלק מעדיפים למדוד דרך התוצאות בלבד, ניצחת – הצלחת, הפסדת – נכשלת. גם אם לעיתים עונה שלמה מוכרעת בזריקה אחת. חלק מאמינים שהדרך לא פחות חשובה. אצלי רשימת הפלוס של קטש הרבה יותר גדולה מהמינוס.

עם קטש על הקווים הפועל זכתה בשני תארים (נשים בצד את גביע ווינר, גם שם זכה), רק דן שמיר עשה זאת לפניו. לאורך התקופה היו כ-75 אחוזי הצלחה במאזן ניצחונות-הפסדים. אחרי שהגיע בחלק האחרון של עונת 2017-2018 המפוזרת, והוביל את הפועל לפיינל-פור אחרי ניצחון על גלבוע/גליל וג'ייקובן בראון בסדרת פלייאוף, קטש וההנהלה בנו את אחת הקבוצות המהנות שהיו כאן. בשנים האלו הדברים לא עבדו כמו שצריך בכל ערב, אבל ברוב המשחקים ראינו קבוצה מתואמת, מחוברת ומחויבת. שטף התקפי ששם דגש על עקרונות ברורים ועקביות. מאמן שמוציא את המיטב מהשחקנים.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הכדורסל הנהדר הזה גם הוביל לתוצאות עם שתי זכיות רצופות בגביע המדינה, ובעונה הקודמת ראינו קבוצה שהתחברה לה יחדיו והגיעה ל"פיק" ברמה המקצועית עם הניצחון הגדול על מכבי בארנה, רגע לפני שנגיף הקורונה עצר הכל.

והיו גם בעיות בדרך, כמובן. שני הפסדים במאני טיים בחצי גמר הפיינל-פור. ההדחה מול טנריפה והתבוסה לבורגוס אחרי פגרת הקורונה. וההרגשה שהקבוצה התקשתה לעשות קפיצת מדרגה בהתמודדות עם קבוצות קשוחות וברמה גבוהה. כאן היה מקום למדוד את גרף ההשתפרות לאורך זמן, בטח כאשר באמצע הגיעה מגפת הקורונה שעצרה תנופה אדירה, ונראה היה שההנהלה מוכנה ללכת לכיוון הזה. עד שהגיעה ההצעה מפנאתינייקוס שמסיימת את הקדנציה השנייה של קטש בירושלים.

זה חבל כי סוף סוף היה פה צ'אנס לחיבור ארוך בין הפועל לדמות המאמן. 4 עונות ברציפות (גם אם לא מלאות) זה כבר תקדים חיובי. רק אצלנו ממהרים להכריז שקטש ממילא היה עוזב בקיץ כי הוא "מיצה את עצמו". בהארכת החוזה שלו, חומסקי אמר על קטש שהחלום שהוא יהיה "פרגוסון של ירושלים". אולי הבעלים של הפועל נתלה על אילנות גבוהים מידי, אבל יכול היה להיות מרענן ללכת עם מאמן לאורך זמן, להצליח ביחד, לטעות ביחד, כל עוד יש אמון ביכולות המאמן והיכולת שלו להשתפר, קיים חיבור עם ההנהלה ויש שקט תעשייתי מחוץ לפרקט. כל המרכיבים היו כאן.

קשה לדעת איך ישתלב המחליף דאיניוס אדומייטיס, שהוביל את נבחרת ליטא ביורובאסקט 2017 ובאליפות העולם ב-2019 (הדחה כואבת מול צרפת). הייתי חלק מצוות האימון של הפועל שהתמודד ביורוקאפ מול נפטונאס אותה אימן (ניצחון והפסד) ובעיקר זכור לי הפער בסגנון המשחק וחומר השחקנים בין הקבוצה הליטאית ההיא והפועל של היום. השחקנים המשמעותיים בסגל של הפועל הגיעו כחלק מהשיטה ההתקפית של קטש ויהיה מעניין לראות מה אדומייטיס יוציא מהסגל הנוכחי, שהוא די קצר (בישראלים), עם פציעה טורדנית של כוכב (בראון) והסתגלות בעייתית של זר שאמור היה להוביל (היל).


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר