אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | הדרבי הירושלמי: שאלה של גנטיקה

הפועל פייבוריטית בדרבי ביום שני? מבחינה מקצועית כנראה שכן, מבחינת הדי.אן.איי - סביר שלא

פורסם בתאריך: 7.9.22 23:46

בשני הצדדים מריחים משהו, נדמה כי ההיסטוריה רוקחת תבשיל. אוהדי בית"ר יגיעו בחשש, אוהדי הפועל יתייצבו עם תקווה. זה אמור להיות ניצחון של הפועל אחרי עשרות שנים במדבר, ומנגד, הפסד של בית"ר, אחרי שהמונח הזה הוצא לגמרי מהלקסיקון. אבל מרוב שהתרחיש מתבקש, עולה כבר לראש המחשבה ההפוכה: אולי בסוף זה בכלל לא מה שיקרה.


 

לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


יש להפועל דרכים משונות להפסיד משחקי דרבי, היא הוכיחה זאת בעונה שעברה. ואצל בית"ר המשוואה כמובן הפוכה. למעשה, הקרב הוא לא בהכרח בשדה של כדורגל, שבו עושה רושם שיש להפועל יתרון. הקרב הוא בשדה של גנטיקה: זה הדי.אן.איי של הפועל מול הדי.אן.איי של בית"ר. הפועל עשתה הכנה סבירה לעונה, בנתה סגל, הוכיחה התנהלות מסודרת – אבל יש לה בעיה חמורה בגנים. ומהצד השני, לבית"ר דווקא יש בכל הקשור לדרבי גנים מעולים.
הנה שני צדדים של המטבע: בית"ר, למשל, תקווה לקבל עוד הצגה של דנילו אספרייה. אבל תהיו בטוחים שזיו אריה שינן לעצמו ודקלם לשחקניו לאורך כל ההכנה השבוע מה ואיך לעשות – כך שמבחינה טקטית אספרייה כבר סגור. אבל את מה אריה לא יכול לסגור? ובכן, את היציעים. טדי יהיה צהוב. האדומים ביציע יקבלו מחמאות, הם באמת סימפתיים, אבל הצהוב ישתלט על הכל. זו סימפתיה מול כוח – אין מה להשוות.
גם החזרה לטדי מסוגלת להטות כף. מקצועית נטו, להפועל כנראה עדיף לשחק נגד בית"ר באצטדיון כלשהו על אי בודד. טדי זה האליפויות של בית"ר, ההיסטוריה, היציע המזרחי העוצמתי – מה הפועל בכלל צריכה את כל כאב הראש של טדי? הזיכרון של הפועל עדיין טמון בכלל בסלטה של נצח מסובי בימק"א.
הפועל תנסה לנסח לעצמה קוד אישיותי חדש. רבים בקרב אנשי הקבוצה נוהגים לדבר על "מחסומים שדילגנו מעליהם", כך לדוגמא העלייה לליגת העל וההישרדות. כעת נותרה תקרת זכוכית צהובה-שחורה, אבל בית"ר מבחינתה תבוא כדי להוכיח ש"דילוג מעל מחסומים" זו המצאה של פלספנים. כך נוצר מצב שלפיו בדרבי הזה יש שתי פייבוריטיות: אחת בזכות הכדורגל, והשנייה, ובכן, בזכות עצם היותה בית"ר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בית"ר חזקה יותר

    איכות השחקנים ותקציב נותנים יתרון גדול לבית"ר. ההגנה של הפועל העונה חלשה באגפים או במקרה והם מרכיבים את הזר שלהם לסגור את הפינה החלשה הם חוטפים בצד השני. כל החלופות שלהם נראות רע והם עוד נמנעים משלושה בלמים כדי לשמור על מרכז מכוון למעלה. נראה לי שכל מי שראה משחק שלהם יודע כי הראל שלום שגדל אצלנו שחקן נשמה של שנות השבעים אבל איטי מכדי להתמודד עם שחקנים במהירות שיש לנו . התחזית שלי 3:1 לנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר