קרטיס ג'רלס, פוטיס קציקאריס (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
קרטיס ג'רלס, פוטיס קציקאריס (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

געגועים לג'רלס: הפועל הפסידה לגלאטסראיי 91:81

הפסד רביעי בחמישה משחקים לאדומים ביורוקאפ ומקום אחרון בבית. האם ההחלטה לשחרר את ג'רלס וללכת עם קציקאריס היתה הנכונה?

פורסם בתאריך: 8.11.17 22:26

העונה האירופית של הפועל ירושלים הולכת ומתקרבת לסיומה המאוד מאוד מוקדם, זאת לאחר שהאדומים נחלו הערב (רביעי) הפסד נוסף – 77:65 לגלאטסראיי הטורקית. זה היה ההפסד הרביעי של הפועל בירושלים, כששלושה מתוכם היו בארנה, כך שאחרי סיום הסיבוב הראשון הפועל ירושלים מדורגת במקום האחרון בבית המוקדם עם מאזן 4:1 מביך.

הוליך את הקלעים - דייסון מול גלאטסראיי (צילום: ניר קידר)

הוליך את הקלעים – דייסון מול גלאטסראיי (צילום: ניר קידר)

ההפסד הזה בא דווקא כשהיה נדמה שהפועל מתחילה למצוא את הדרך הנכונה, זאת לאחר הפרידה הסופית מקרטיס ג'רלס במוצאי שבת שעבר וההחתמה של קיילין לוקאס, גארד שמתאים הרבה יותר לפילוספיית המשחק של המאמן היווני.

ואולי זאת בעצם הבעיה – נדמה שפילוסופיית המשחק של קציקאריס לא מתאימה לרמות הגבוהות של אירופה. ואם אתם לא מאמינים, אתם מוזמנים להתקשר לקובאן, שם אימן היווני בתחילת העונה. תבדקו את המאזן של הרוסים איתו ובלעדיו. רמז? זה לא ממש מחמיא לקציקאריס.

"אנחנו קבוצה רכה בצבע, זה הורג אותנו בכל משחק", אומר אחד משחקני הפועל. "עוד יש לנו סיכוי להתקדם לשלב הבא באירופה, אבל זה לא הולך להיות קל".

גורם במועדון מוסיף: "לא פתחנו טוב וזה פגע בנו. חבל מאוד שזה קרה לעיני אורי אלון, אבל אנחנו עוד יכולים לצאת מהמצב שאליו נקלענו. יש עוד סיכוי לעלות ונמשיך להילחם".

ג'רום דייסון הוליך את הקלעים של הפועל עם 18 נקודות, אלן אומיץ' וריצרד האוול הוסיפו 14 כ"א כשאוסטין דיי תרם 11 נקודות. הרכש החדש קיילין לוקאס ערך הופעת בכורה קצרצרה אבל לא תרם יותר מדי בשלוש הדקות שהיה על הפרקט.

שחקן נוסף שתרם כלום ושום דבר הוא ליאור אליהו, ששוב זכה לדקות בודדות בלבד (5:06), שבהן קלע 2 נקודות (1 מ-3 מהשדה) ונראה כי חוסר האמון של פוטיס קציקאריס בפורוורד הישראלי רק הולך וגדל.

 

הפועל פתחה בצורה סבירה את המשחק, כשסל של ג'רום דייסון שלוש דקות מהפתיחה נתן לאדומים יתרון 6:8, אבל זה היה היתרון האחרון של הפועל בערב הזה. מאותו הרגע ועד לסיום הרבע הראשון קלעה הפועל 5 נקודות בלבד (כולן של אלן אומיץ' שסיים את הרבע הראשון עם 9 נקודות), בעוד שהטורקים טורפים את הפרקט בדרך ל-29:13 בסיום עשר הדקות הראשונות.

אלן אומיץ' מול שני שחקני גלאטסראיי (צילום: ניר קידר)

אלן אומיץ' מול שני שחקני גלאטסראיי (צילום: ניר קידר)

מאותו הרגע הפועל החלה לרדוף. ברבע השני הצליחו האדומים לנגוס בפער בזכות יכולת טובה של ריצ'רד האוול וטרנס קינזי, שהולך ומתחמם עם כל משחק שעובר, ואל המחצית היא ירדה בפיגור 48:40.

ברבע השלישי המשיכה הפועל לנגוס בפער כשארבע נקודות רצופות של האוול הורידו את היתרון ל-4 בלבד (48:44 לטורקים אחרי 22 דקות), אבל אז המומנטום נעצר וגלאטסראיי נכנסה לקצב. ג'רום דייסון התעורר וביחד עם טרנס קינזי ושלשה של יוגב אוחיון נתנו להפועל שביב של תקווה כשהפער צומק ל-3 נקודות בלבד, אבל הטורקים החזירו בשלשה משלהם וסיימו את הרבע השלישי ביתרון 67:61.

זה כבר היה יותר מדי עבור הפועל, שלא הצליחה להמשיך בקאמבק אל תוך הרבע האחרון, כשבסיום המשחק הראה לוח התוצאות 91:81 לגלאטסראיי, וכשסופגים 91 נקודות במשחק ביתי באירופה לא באמת אפשר לנצח משחק.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר