עזריאלי מכללה להנדסה (צילום: דניאל צ'צ'יק)
עזריאלי מכללה להנדסה (צילום: דניאל צ'צ'יק)

ואם לא בא לי ללמוד רפואה?

אפשר להרים כוסית – תוכניות ומסלולים חדשים הושקו בעיר לקראת שנת הלימודים הבאה. מה כדאי? איפה? ואיך?

פורסם בתאריך: 17.8.17 14:26

תוכניות חדשות וייחודיות נפתחו השנה וייפתחו בשנת הלימודים הקרובה בירושלים לתארים ראשונים ושניים באוניברסיטה העברית ובאקדמיה בצלאל. ביניהם גם תוכנית למצטיינים בתחום התעשייה, ביו רפואה, סטטיסטיקה ותואר שני בתקשורת חזותית שיילמדו בבצלאל.
זה מאוד פשוט. יש ביקוש בשוק העבודה, השוק דורש מוחות משוכללים יותר, מצטיינים יותר, ומדעיים יותר. הביקוש הזה גורר אחריו פתיחת תוכניות חדשות באקדמיה, וכך יחד מובילים אל עתיד טוב יותר. האוניברסיטה העברית השיקה ארבעה תחומים חדשים ומסקרנים:

"אינטרנט וחברה" היא תוכנית הלימודים חדשה שתיפתח לראשונה בשנת הלימודים הקרובה. זוהי תוכנית מצטיינים שמטרתה להכשיר את המנהיגים אשר ישפיעו על עתידה של המדיה הדיגיטלית והפעולה החברתית שהיא מאפשרת. במהלך הלימודים, ירכשו הסטודנטים ידע נרחב בנושאים טכנולוגיים, אנליטיים, חברתיים, כלכליים, משפטיים ואתיים. ידע זה יאפשר הבנה מעמיקה וכוללת של התמורות בעולם הטכנולוגיה, התקשורת, והרשתות של השנים האחרונות, ויקנה לסטודנטים כלים להכוונת ההתפתחות העתידית של תחומים אלו. בנוסף, תוכנית זו אמורה לגשר על פער משמעותי הקיים היום בין מדעי המחשב והחברה, באופן שיתרום משמעותית לשדה הידע הבין-תחומי של לימודי אינטרנט. לבוגרי התוכנית יהיה רקע חזק בשני העולמות והם יוכלו להשתלב במגוון תפקידים במגזר הפרטי והציבורי אשר במרכזם יעמוד הממשק בין טכנולוגיה ומשתמשיה, לדוגמא, כמנהלי מוצר בחברות היי-טק.

(צילום: דניאל צ'צ'יק)

(צילום: דניאל צ'צ'יק)

תואר ראשון בסטטיסטיקה תוך דגש על מסדי נתונים גדולים- Big Data. החל משנת הלימודים תשע"ח מציעה המחלקה לסטטיסטיקה תואר חדשני בו יינתן דגש לניתוח ממוחשב של מסדי נתונים גדולים- Big Data. התכנית נועדה להכשיר תלמידי תואר ראשון בסטטיסטיקה לעיסוק המורכב של ניתוח נתונים בעולם המודרני. במסגרת הלימודים ייחשפו התלמידים לשיטות שונות להצגה של נתונים ויינתנו כלים לניתוח נתונים לשם חיזוי או סיווג של דגימות תוך שימוש נרחב ומתוחכם בכלים חישוביים.
גם לתואר שני יש חדשות בשני תחומים. הראשונה, תוכנית היחידה בישראל, תואר שני במנהל עסקים עם התמחות ב-BioMed היא תוכנית לימודי מנהל עסקים לניהול ביו-רפואי של האוניברסיטה העברית, המיועדת להכשיר את אנשי המקצוע בתעשייה הביו-רפואית להתמודד עם עולם המושגים הייחודי והמאתגר של תעשייה זו. זוהי התוכנית האוניברסיטאית היחידה בישראל למנהל עסקים לניהול ביו-רפואי, בדומה לתוכניות הקיימות באוניברסיטאות המובילות בעולם. התוכנית תפתח בפני בוגריה אפשרויות קידום ותזכה אותם ביתרון יחסי ברור. מסגרת הלימודים תכשיר את הסטודנטים בנושאים ייחודיים מתחום הניהול הביו-רפואי, כמו יזמות וניהול, ניהול סיכונים בתעשייה הביו-טכנולוגית, שיווק וקניין רוחני במיזמים ביו-טכנולוגית, היבטים משפטים ואתיים במחקר ופיתוח קליני וכן סוגיות בכלכלת בריאות ורפואה. הקורסים מועברים ע"י הסגל הבכיר של האוניברסיטה ומרצים חיצוניים בתפקידי מפתח בתעשייה. תעשיית מדעי החיים והביו-רפואית הישראלית מתפתחת בשנים האחרונות בקצב מהיר ביותר, והיא משלבת מחקר אקדמי, תמיכה ממשלתית וזמינות גוברת למימון, דבר המתורגם לרוב להצלחות מסחריות גדולות. השילוב של אנשי מקצוע בעלי השכלה גבוהה בתעשייה עם תרבות יזמית, רוח חדשנית וידע טכנולוגי מגוון, מהווה תרומה משמעותית למיצובה של ישראל כ-"Start-up Nation".
תוכנית נוספת לתואר שני נפתחה במנהל עסקים תוך התמקדות בניתוח מאגרי מידע גדולים Big Data. התמחות זו מוגדרת על ידי 'הרווארד ביזנס ריוויו' כאחד התחומים החמים אשר מובילים וימשיכו להוביל את עולם העסקים בעשור הבא. בית הספר למנהל עסקים יקנה לסטודנטים רמה גבוהה של כלי ניתוח אנליטיים אשר יכשירו אותם להשתלב בתחומי ניהול מתקדמים. כמויות המידע והנתונים האדירות המיוצרות מידי יום ברחבי הרשת ובארגונים שונים מאפשרות לייעל את תהליך קבלת ההחלטות של כל מנהל. כיום ניתן לעבד את המידע באמצעות ציוד מתוחכם ושיטות אופטימיזציה, אשר הפכו להיות זמינות בכל ארגון, וליישם זאת בפתרון בעיות בעסקים. התמחות זו תעניק כלים בעזרתם יוכלו להשפיע על אסטרטגיות, לזהות הזדמנויות, להגיע לתובנות עסקיות מדויקות יותר ולהפוך נתונים לנכסים חזקים ופרודוקטיביים בארץ ובעולם. התוכנית מיועדת לבוגרי מדעים מדויקים, מדעי המחשב, כלכלה, סטטיסטיקה, מנהל עסקים, ואלו הרוצים להיות במוקד קבלת ההחלטות בארגון או להתקדם לתפקידי מפתח מובילים.

דוד טרטקובר (צילום: גדעון עמיחי)

דוד טרטקובר (צילום: גדעון עמיחי)

גם באקדמיה בצלאל יש בשורה והשנה היא פותחת תוכנית חדשנית לתואר שני בתקשורת חזותית. תוכנית ייחודית וראשונה מסוגה בארץ המיועדת לבוגרי תואר ראשון בתקשורת חזותית. פרופ' עדי שטרן, נשיא בצלאל: ״מעל לכל אנחנו מבקשים להכשיר בוגרים שיהיו מנהיגים, מובילים שיש בידיהם הן את הכלים והידע הנדרש והן את הרצון והמוטיבציה לחדש, לשנות ולהשפיע על החברה, התרבות והכלכלה בארץ ובעולם״.
עולם התקשורת החזותית והעיצוב הגרפי בישראל חיכה שנים רבות לתכנית ללימודי תואר שני בתחום. מעתה, יכולים מעצבים צעירים וותיקים כאחד לחזור אל ספסל הלימודים, לשוב אל המרחב האקדמי וללמוד בתוכנית שתהווה חממה פורצת דרך לטיפוח פרויקטים חדשניים ולעיסוק מעמיק בכוחו של עיצוב. בוגרי התוכנית יהיו מעצבים/ות מובילים ומתווי דרך בשדה התקשורת החזותית המקומי והבינלאומי. הלימודים יתקיימו בקמפוס בצלאל שבהר הצופים בירושלים. ההרשמה כבר פתוחה. בראש התכנית עומד חתן פרס ישראל דוד טרטקובר.

* תוכנית "אינטרנט וחברה", תוכנית תואר שני ומנהל עסקים עם התמחות ב- BioMed ותוכנית תואר שני בתקשורת חזותית- הן תוכניות שנפתחו בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר