ארמון הנציב, הדמיית קו הרכבת הקלה בגילה (צילום: שלומי הלר; הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)
ארמון הנציב, הדמיית קו הרכבת הקלה בגילה (צילום: שלומי הלר; הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

המאבק החדש של תושבי ארמון הנציב – "אנחנו דורשים שהרכבת הקלה תעבור בשכונה"

"נדהמנו לגלות שארמון הנציב לא כלולה בתוכניות של הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה"; העירייה: "החלופות נבחנות"

פורסם בתאריך: 11.10.19 08:37

תושבי שכונת ארמון הנציב, שמתלוננים על מחדלי התחבורה הציבורית בשכונה – מעלים הילוך במאבקם. לפני כשבועיים נפגשו נציגי השכונה עם צוות תכנית אב לתחבורה, ודרשו כי הקו של הרכבת הקלה יחלוף בתוך שכונת ארמון הנציב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אנו חברי ועדת התחבורה של ארמון הנציב, מתנגדים לתכנון הקו הסגול של הרכבת הקלה, מכיוון ששכונת ארמון הנציב אינה נכללת בו", מספרת ל"כל העיר" חברה בוועדת התחבורה של ארמון הנציב. "ב- 24.9, נערכה פגישה של כל המינהלים הקהילתיים שבניית הקו הסגול רלוונטית לשכונתם בשיתוף חברי הוועדה של צוות אב לתחבורה, ונדהמנו לגלות ששכונת ארמון הנציב לא כלולה בתוכניות של הקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה, הקו יחלוף בתלפיות, בקרית היובל, ורק בארמון הנציב בכלל לא מחוברת לרשת התחבורה".

כפי שפורסם ב"כל העיר", הקו הסגול של הרכבת הקלה צפוי להיות קו רוחב משכונת עין כרם, דרך קרית היובל ועד לתלפיות. "חברי ועדת התחבורה בשכונה הציעו חלופה בפני חברי צוות אב לתחבורה", ממשיכה ואומרת חברת הוועדה בארמון הנציב. "הצענו שהקו הסגול יחלוף ברחוב ינובסקי וברחוב עולי הגרדום, מכיוון שמדובר בדרך מרכזית בשכונה, והקו יכול לשרת את תושביה הרבים של ארמון הנציב – שכונה שעתידה לצמוח. אך נתנו לנו תשובות שזה לא אפשרי ולא יכול לקרות, זה תירוצים. אומרים שבארמון הנציב מתגוררים רק 15 אלף תושבים והם לא זקוקים לרכבת קלה, אבל צפויות בשכונה תוכניות של התחדשות עירונית, והשכונה צפויה לגדול".

"אנחנו בארמון הנציב פשוט מנותקים, ללא תחבורה ציבורית". מבהירה חברת הוועדה. "הקו הכחול שנבנה בדרך חברון יחד עם ההפרדה המפלסית וציפוף הבינוי למגורים באזור יהפכו את היציאות מהשכונה לבלתי אפשריות וייצור נתק בין ארמון הנציב לחלקי העיר, כניסת הקו הסגול לשכונה תמנע כאוס תחבורתי. פתרון השאטלים שהציעו לנו לא מחבר אותנו לרכבת בצורה שאנחנו רוצים – תחבורה ציבורית צריכה להיות יעילה, אנחנו דורשים שהרכבת קלה תעבור בתוך השכונה".



מהעירייה נמסר בתגובה לפניית "כל העיר" כי "צוות תכנית אב בוחן חלופות לקו הסגול ובמסגרת זו נפגש הצוות בין היתר עם הנהלת המינהל הקהילתי של תלפיות מזרח וארנונה הצעירה מספר פעמים. עמדת התושבים נשמעה בקשב רב. נציגי המינהל ביקשו לבחון חלופת לרכבת קלה גם בעולי הגרדום ובאשר וינר ובדיקות אלו טרם נסתיימו".

קרית היובל: דרישה לקדם פרויקטים תחבורתיים בשכונה



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שיקחו במתנה את החפירות הזוועתיות ואת הפקקים המחרידים בשכונת גילה, ואת הרכבת הקלה יחד איתם. בלאו הכי, עד שהרכבת תתחיל לפעול, גילה כבר תהיה שכונה חרדית לחלוטין, כך שכל הסבל שלנו וכל כספי הארנונה שלנו, ניתנים שוב כשירות לאוכלוסיה החרדית שיש לה פטור של 100% מתשלום הארנונה. לפחות שתושבי ארמון הנציב יהנו מתחבורה משופרת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הילדים שלי נוסעים שעה-שעה וחצי לכל כיוון כדי להגיע ללימודים בתוך העיר. זה ממש בושה לתחבורה הציבורית שלנו. ארמון הנציב למרות המיקום לא מרוחק מארנונה מנותק באמצעות התחבורה הגרוע ביותר בכל העיר כולה. יופי של שכונה עם נוף מגניב, ירוקה וניתנת לפיתוח אבל הנקודה הזאת היא פשוט הורגת את האנשים. חייבים את הרכבת הקלה שם. הכבישים מאפשרים את זה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר