אמבולנס של מד"א בי-ם (צילום: תומר נויברג-ג'ני)
אמבולנס של מד"א בי-ם (צילום: תומר נויברג-ג'ני)

קרית היובל: בן שנה וחצי נחנק מנקניקיה, פונה להדסה

פרמדיקים של מד"א וצוות של איחוד הצלה הוזעקו לבית בקרית היובל בעקבות דיווח על תינוק שנחנק ממזון - הוא פונה במצב בינוני להדסה עין כרם

פורסם בתאריך: 4.12.19 15:18

בן שנה וחצי נחנק מנקניקיה, בעת שאכל בביתו שבשכונת קרית היובל – פרמדיקים וחובשים של מד"א ואיחוד הצלה הוזעקו לבית של התינוק. צוותי ההצלה העניקו לו טיפול ראשוני מציל חיים ולאחר מכן פינו אותו במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם.

"בשעה 14:00 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פעוט שנחנק במהלך האוכל בבית בירושלים", נמסר ממד"א. "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים הדסה עין כרם פעוט כבן שנה וחצי במצב יציב בהכרה".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חובשת בכירה במד"א מרים שרביט סבג מספרת: "כשנכנסו לבית ראינו את הפעוט בהכרה מוחזק בידיים של בת משפחה. סיפרו לנו שבמהלך האוכל הוא נחנק מנקניקיה שנחתכה לאורכה וסבל ממצוקה נשימתית. ביצענו בדיקות רפואיות על מנת לוודא שאין סכנה לחייו ושאין שאריות מזון בגרונו ופינינו אותו במצב יציב לבית החולים תוך המשך טיפול והשגחה רפואית".

ערן גיגי וניסים יזדי חובשים באיחוד הצלה מתארים: "כשהגענו למקום הפעוט היה בהכרה מעורפלת עם חסימה חלקית בקנה הנשימה. סיפרו לנו כי הוא נחנק תוך כדי אכילת חתיכות נקניק. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים".

כזכור, בחודש שעבר תינוק כבן שנה נחנק בעת שתיית מרק בפעוטון בשכונת גאולה – כפי שפורסם ב"כל העיר", פרמדיקים של מד"א הוזעקו לפעוטון והחלו לבצע בו פעולות החייאה ממושכות, שבסופן ליבו חזר לפעום. הוא פונה במצב קשה ולא יציב לשערי צדק.

לפני כשנה וחצי נפטרה תינוקת בת שלושה חודשים שנחנקה מאוכל בגן שעשועים בהר חומה – למרות מאמצי החייאה מקיפים שבוצעו בשערי צדק, התינוקת לא שרדה.

כפי שפורסם בטור של מיכל פישמן-רואה ב"כל העיר", לפי ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים – חנק נמצא במקום השלישי מבין גורמי המוות של ילדים. לפי הוראות הארגון לילדים עד גיל 5 אסור: כל סוגי הפיצוחים, כולל שקדים ואגוזים. פופקורן. נקניקיות מותר רק אם הן חתוכות לאורך; לילדים עד גיל 4 אסור: סוכריות מציצה, סוכריות על מקל, מסטיקים, פירות יבשים; דברים המותרים בגיל 4 אך חייבים התייחסות מיוחדת: ענבים – חייבים לחתוך לאורך. עגבניות שרי – חייבים לחתוך לאורך. מלפפון וגזר – חייבים לחתוך לאורך. זיתים – חייבים לגלען (ולוודא אחד אחד); לילדים עד גיל 3 אסור: מרשמלו, סוכריות טופי, סוכריות ג'לי, סוכריות עדשים, חטיף ביסלי.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר