שכונת גילה (צילום: אמיל סלמן)
שכונת גילה (צילום: אמיל סלמן)

התשובה המקוממת של חברת 'ביקורופא': לא מגיעים לגילה; השכונה מעבר לקו הירוק

א', תושבת גילה, ביקשה להזמין רופא עד הבית עבור נכדה שהגיע לביקור. מוקד 'כללית' הפנה אותה לחברת 'ביקורופא' - אך שם סירבו לשלוח רופא לשכונה. 'ביקורופא': "החברה פועלת על פי הסכמים שנחתמו עם קופות החולים המתווים עבורה את אזורי הפעילות"

פורסם בתאריך: 15.3.20 19:14

בצל החשש מנגיף הקורונה: תושבים בשכונת גילה שביקשו להזמין שירות רופא עד הבית מחברת 'ביקורופא' נענו כי החברה לא מספקת שירותים לגילה מאחר שהשכונה נמצאת מעבר לקו הירוק.

בשיחה עם "כל העיר" מספרת א' – תושבת גילה, על השתלשלות האירועים: "הבן שלי הגיע אלינו מרחובות עם הנכד, שהוא בן 3 חודשים. הנכד היה זקוק לרופא, ולא רצינו לקחת אותו למרפאה בשכונה בגלל כל הדיבורים על נגיף הקורונה. לכן החלטנו להזמין רופא הביתה. התקשרתי למרפאה שבה אנחנו מטופלים – מרפאת 'כללית' באפטאון גילה – אבל הפקידה אמרה שרופא הילדים לא עושה ביקורי בית והפנתה אותי למוקד של שירותי בריאות כללית. התקשרתי למוקד, והם הפנו אותי לחברת 'ביקורופא'".

א' ממשיכה ומציינת כי "כשהתקשרתי לחברת 'ביקורופא' הם שאלו היכן אני מתגוררת. כשהם שמעו שאני משכונת גילה הם אמרו שהם לא יכולים לעזור לי כי גילה זה מעבר לקו הירוק. הייתי בהלם מוחלט וניתקתי את השיחה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כעבור כשעה החליטה א' להתקשר פעם נוספת למוקד של חברת 'ביקורופא'. לדבריה, "אמרתי לעצמי שהפעם אני אבקש רופא משפחה, חשבתי שאולי זה יעזור. כאשר הגענו לשלב הפרטים האישיים ואמרתי שאני מתגוררת בגילה – אמרו לי שוב שהשכונה נמצאת מעבר לקו הירוק והם לא שולחים רופאים".

"נולדתי וגדלתי בירושלים – אף פעם לא תפסנו את גילה כמעבר לקו הירוק", מדגישה א'. "זה נראה לי מוזר, בטח אחרי כל מה שעשה נשיא ארצות הברית טראמפ. אנחנו גילה, לא גוש עציון".

מעבר לטענות כנגד חברת 'ביקורופא', לא' יש טענות גם כלפי שירותי בריאות כללית – קופת החולים שהפנתה אותה אל החברה. "אני לקוחה של 'כללית'", היא מסבירה, "אם במוקד של 'כללית' מפנים אותי לחברה מסוימת, זו צריכה להיות חברה שמגיעה גם לשכונה שבה אני מתגוררת. איזה מן התנהלות זו? אני בסך הכל מתגוררת לגילה – לא ביקשתי שיגיעו לשטחים. הבית שלי נמצא 10 דקות מקניון מלחה – איך בכלל חושבים על תשובה הזויה כזו?".


אפטאון גילה (צילום: מאיר אליפור)

אפטאון גילה (צילום: מאיר אליפור)


יש להדגיש כי חברת 'ביקורופא' היא חברה פרטית, שבמסגרת פעילותה מספקת שירותי רפואה לקופות החולים השונות.

מחברת 'ביקורופא' נמסר בתגובה: "החברה פועלת על פי הסכמים שנחתמו עם קופות החולים וחברות הביטוח המתווים עבורה את אזורי הפעילות".

יצוין כי "כל העיר" פנה בעצמו למוקד של חברת 'ביקורופא'. במוקד הבהירו בצורה חד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים כי חברת 'ביקורופא' לא פועלת מעבר לקו הירוק, ובכלל זה שכונת גילה, ולא משנה דרך איזו קופה אתה מגיע או לאיזו חברת ביטוח אתה משתייך.

משירותי בריאות כללית נמסר בתגובה: "כללית מציעה שירותי רפואה מרחוק הפועלים בשעות הערב והלילה בתחום רפואת משפחה, ילדים ועור הפועלים מהשעה 16:00 ובמהלך כל סוף שבוע וחגים. השירות ניתן כאשר לרופא גישה לתיק הרפואי של המטופל ובמידת הצורך הוא מנפיק מרשמים דיגיטליים, מפנה למיון. בנוסף, קיים שירות TYTO, שמאפשר אבחון מרחוק באמצעות מכשיר ביתי המאפשר ביצוע 8 בדיקות מרחוק (חום, לב, דופק, ריאות, גרון, אוזניים, בטן ועור). לאור התפרצות נגיף הקורונה, שירותי האון-ליין הורחבו וניתן שירות למטופלים השוהים בבידוד בית מהשעה 08:00 בבוקר. בנוסף, ניתן להזמין רופא לבית המטופל בהשתתפות עצמית בהתאם לתעריף הקבוע בסל הבריאות, ללקוחות כללית מושלם עד גיל 18 תעריף מופחת. השירות ניתן באמצעות חברת נטלי, יד להחלמה ומלר"מ המעניקות שירות בכל רחבי ירושלים ובישובים מעבר לקו הירוק. חברת 'ביקורופא' הינה אחד מהספקים. היות ונציג השירות לא הציע כל החלופות הנוספות, נרען את המידע כדי למנוע הישנות מקרים נוספים. בכל אופן, מידע על ספקי השירות מופיע באתר כללית".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזל שלא נדרשת לרופאים משם. סנדלרים ….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר