הנהג הדורס אלי בר זכאי, אילון שלו אמסלם ז"ל (צילומים: מגד גוזני, באדיבות המשפחה)
הנהג הדורס אלי בר זכאי, אילון שלו אמסלם ז"ל (צילומים: מגד גוזני, באדיבות המשפחה)

העונש לנהג מירושלים שדרס למוות את אילון שלו אמסלם ז"ל – 12 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר, שלישי, עונש של 12 שנות מאבר על אלי בר זכאי, שהורשע בחודש שעבר בהמתה בקלות דעת של הנער בן ה-13, אילון שלו אמסלם ז"ל, בעת שעמד על אי-תנועה בתל אביב: "רצף ההחלטות המודעות שקיבל הנאשם ריסק את התא המשפחתי של אילון, והותיר את הוריו עם נפש פצועה ומדממת"

פורסם בתאריך: 21.7.20 11:31

12 שנות מאסר – זה העונש שנגזר הבוקר, שלישי, על אלי בר זכאי, תושב ירושלים, שדרס למוות את הנער בן ה-13 אילון שלו אמסלם ז"ל, בעת שעמד לפני כשנתיים על אי תנועה בתל אביב. עוד החליט בית המשפט לגזור על בר זכאי, תושב שכונת סנהדריה, עונש של 18 שנות מאסר על תנאי ושלילת רישיון למשך 20 שנה. בחודש שעבר הורשע בר זכאי בעבירות של המתה בקלות דעת, בחבלה חמורה, בנהיגה בשכרות, בשיבוש מהלכי משפט ובניסיון להשמדת ראיה. בר סכאי צפוי להתחיל לרצות את עונשו בכלא בחודש ספטמבר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בני שגיא ציין בגזר הדין כי בר זכאי היה "להוט לשתות, התריס בחבריו ש'כולם סחים', דחה את תחינותיו של חברו שלא יעלה על ההגה, נהג במהירות ופראות – ופגע פגיעה קשה באילון ודניאל. קשה לומר שהתוצאה הטרגית היתה בלתי צפויה, אך בכך לא די. ניתן לראות בהתנהגותו של הנאשם לאחר התאונה חוליה נוספת. אף שמבחינה חוקית מעשיו אינם מהווים הפקרה, החיים אינם מתמצים בהגדרות משפטיות. אותה התנהגות של הנאשם שהיתה מרוכזת בעצמו ובו בלבד נמשכה גם בחקירת המשטרה".

בהחלטת השופט עוד נכתב כי "רצף ההחלטות המודעות שקיבל הנאשם ריסק את התא המשפחתי של אילון, והותיר את הוריו עם נפש פצועה ומדממת, וכן את משפחתו של דניאל (הנער הנוסף שנפצע באירוע)". השופט שגיא הדגיש כי הנאשם עשה הכל "כדי להתחמק מאחריותו לתאונה, כולל מסירת דברי כזב בוטים לבית המשפט".

הטרגדיה הקשה התרחשה ביולי 2018  בתל אביב – בר זכאי הורשע כי דרס למוות את שלו אמסלם ז"ל. כפי שפורסם ב"כל העיר" בבדיקה שבוצעה לבר זכאי למדידת רמת האלכוהול בגופו נמצאו למעלה מ-600 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף – פי שניים מהמותר. הבדיקה בוצעה באמצעות "נשיפון". בר זכאי סירב לעבוד בדיקת באמצעות מכשיר "ינשוף".

בר זכאי נאשם כי בעת שנהג לכיוון נמל תל אביב, בדרך הוא התקשר לחברו ואמר לו ששתה בקבוק וודקה. בעת הזו הגיעו לאזור שלו אמסלם ז"ל וחברו דניאל חכמי, שחזרו מבילוי בנמל תל אביב – השניים המתינו בצומת כדי לחצות את הכביש. בר זכאי שנסע במהירות גבוהה ונהג באופן פראי פגע בשניהם. בכתב האישום מצוין כי כמה דקות אחרי התאונה הוא התקשר לחברו ואמר לו בלחש – "תקשיב אני מסטול מת, תביא לי מים, הבן אדם גוסס, תבוא לפה מהר". אף כדי לפגוע בתקינות בדיקת רמת האלכוהול שתה בר זכאי ליטר וחצי של מים. בשיחה נוספת שביצע בר זכאי לחברו הוא ניסה לגרום לו למסור הודעת שקרית – "לא שתינו, אף אחד לא שתה, הכל בסדר, תבוא לפה, פינו פה שני אנשים לבית חולים". השיחות, יש לציין, הוקלטו באמצעות אפליקציית הקלטות בטלפון הסלולרי שלו.




אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה כל כך מעט , 12 + 18 זה 30 ולא 12 שנים בפנים .
    האיש הזה צריך שיפעילו לו גם את 18 שנים על תנאי .
    זה אולי ילמד גם אחרים . לא לנהוג בעת שהם שתויים .
    חבל שבית המשפט רחמן בן רחמן .

  2. שלומי

    לצערי הרב משתוללים המון נהגים כמו בר זכאי בכבישים,וזה מה שעצוב,לא לומדים כלום ממה שקרה.

  3. תמר

    מזעזע….. איך בחור צעיר הורס לעצמו את החיים בהתנהגות ברברית שמובילה לרצח ילד תמים ויפה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר