בניין עיריית ירושלים, מחסו משטרתי בירושלים (צילומים: שלומי כהן, אוהד צויגנברג)
בניין עיריית ירושלים, מחסו משטרתי בירושלים (צילומים: שלומי כהן, אוהד צויגנברג)

סיוע לחולי קורונה, תמיכה במשפחות בסיכון ועזרה לקשישים: היערכות עיריית ירושלים בסגר

עקב החשש מעלייה במקרי אלימות במשפחה ומההשלכות של הבדידות על הקשישים - החלה העירייה להפעיל מערך רווחה מוגבר שיפעל במהלך ימי הסגר

פורסם בתאריך: 21.9.20 19:26

היום, שני, עם תחילת הסגר לאחר חג ראש השנה, בעיריית ירושלים החלו לפעול לטובת סיוע למשפחות ולתושבים בסיכון בימי הסגר, שיימשך נכון לעכשיו עד אחרי חג שמחת תורה, 11.10.

בין השאר עובדי ועובדות מינהל קהילה החלו לבצע שיחות מעקב עם משפחות שבהם ישנם חולי קורונה – "בתקופת הסגר ימשיך אגף הרווחה להפעיל מוקד טלפוני לחולי קורונה וטיפול בהם ובבני משפחותיהם במטרה להקטין את מקרי ההדבקה בקרב תושבי העיר", נמסר מהעירייה. "במסגרת השיחות מוצע למשפחות סיוע לרבות: פינוי אשפה, תמיכה רגשית, ערכות הפגה, סלי מזון ופינוי למלוניות. המוקד פועל מכיכר ספרא ובשיתוף פעולה הדוק עם במינהלים בקהילתיים, מחלקת התברואה, חמ"ל הקורונה העירוני, קופות החולים ופיקוד העורף".

החשש הגדול במהלך הסגר הוא מהעלייה במקרי אלימות במשפחה. בעירייה מציינים כי אחרי העלייה במקרי האלימות במשפחה, שנרשמה בסגר הראשון, העובדים הסוציאליים החלו כבר היום לבצע שיחות טלפוניות עם תושבים שנמצאים בסיכון. "במידה ועולים צרכים חריגים ניתנת התייחסות ממוקדת ונבדקות אפשרויות סיוע מותאמות".


 

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בכל שלב יפעיל מינהל תפעול את המוקד העירוני 106, אשר ישרת ויסייע לתושבים בכל תחום פעילות העירייה, לרבות שלוחה 5 אשר תמשיך לסייע לנשים במצבי מצוקה.

בנוסף, הפרויקט לסיוע לתושבים הוותיקים "עזרה בדרך" החל לפעול היום. מדובר "בסיוע נקודתי לתושבים ותיקים, המספק מענה ממוקד באמצעות מאות מתנדבים הפרוסים ברחבי העיר ומאפשר קבלת פניות של תושבים ותיקים".

לקבלת סיוע נקודתי ניתן לפנות למוקד טלפוני שמספרו 073-3742611 בין השעות 08:00-18:00 בימים א'-ה'.

מסגרות לילדים ולנוער בסיכון: בשלב זה ועד לקבלת הנחיות חדשות ממשרד הרווחה, מסגרות חוץ ביתיות ממשיכות לפעול כרגיל. נבנית תוכנית אישית מותאמת לכל ילד לתיאום חופשות חג. מסגרות בקהילה דוגמת מועדוניות, מרכזי הורים ילדים, תוכנית משפחות, יד ביד, בתים חמים, מיתר ועוד, ימשיכו לפעול בהתאם להנחיות המשרד. כך גם מרכזי קשר והמרכזים הטיפוליים למניעת אלימות וטיפול בפגיעות מיניות.

משאבי קהילה – יחידת ההתנדבות העירונית נמצאת בקשר עם מאות ארגוני מתנדבים, ארגוני חסד ומיזמים חברתיים שהתארגנו לתת מענה בימי הסגר לתושבי העיר ככל הנדרש. בנוסף לכך בכל שכונה בעיר פועל מערך מתנדבים המנוהל על ידי העובד הקהילתי בשכונה.

כמו כן, בעירייה מוסרים כי החלה הפעלת מוקד הכשרות דיגיטליות לתושבים ותיקים בירושלים, להקניית מיומנויות דיגיטליות לאזרחים הוותיקים ללא עלות. ההכשרות יכללו: שימוש בזום, רכישות באינטרנט, ביצוע פעולות בבנקים ובקופות החולים וכיוצא בזאת. לקבלת הדרכה יש לפנות למוקד 106.

יש לציין כי במרכזים למיצוי זכויות וביחידת שי"ל העירונית יינתן שירות טלפוני בלבד לשאלות בנושאי זכויות הנוגעות למשבר הקורונה

זאת ועוד, בעירייה מוסרים כי החלה הפעלת נציגי בניינים – נציגים הפועלים בתוך בנייני המגורים לסיוע לשכנים הזקוקים לעזרה (כגון תושבים ותיקים, בודדים, עולים, ועוד). הנציגים הם מקרב המשפחות הצעירות ו/או תושבים ותיקים בעצמם. כיום יש כ-1300 נציגי בניינים ברחבי העיר ולקראת הסגר נערכים להרחבתו

בתוך כך, מאות תושבים כבר משתתפים בפרויקט "אמץ שכן", שמחזק שכנות טובה, במסגרתו צעירים, משפחות ותושבים ותיקים מתחברים לשכן קרוב ומסייעים לו על פי הצורך.

בעירייה מדגישים כי תחנות טיפת החלב תהיינה פתוחות כרגיל בתקופת הסגר ותמשכנה לתת שירות, בדגש על הדרכת הורים בנושא התפתחות, מעקבים וחיסונים, סיוע ליולדות ואיתור נשים בדיכאון אחרי לידה. השירות הווטרינרי ימשיך לעבוד כרגיל והמחלקה לגיל הרך תמשיך לבצע פעילויות והדרכות הורים לכל המגזרים בפלטפורמות דיגיטליות על פי הנחיות התו הסגול.

בנוסף, עבודות הניקיון והתברואה של העירייה נמשכות כרגיל. "מינהל תפעול, הכולל בין היתר את אגפי שפ"ע, תברואה, חירום וביטחון ואכיפה, ימשיך את פעילותו כבשגרה על פי הנחיות התו הסגול. הפעילות תכלול ניקיון העיר, פינוי מפגעים וכן פיקוח ואיזון התנועה ומניעת התקהלות".

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "עיריית ירושלים על כלל אגפיה ערוכה לסגר השני באופן המקצועי ביותר. אני מקווה שכל תושבי העיר יעברו את הסגר בצורה הטובה ביותר, עם הרבה סבלנות ובריאות. את משבר הקורונה ננצח בנחישות ובאנושיות".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר