ראש העיר ניר ברקת, שר האוצר משה כחלון (צילומים: אמיל סלמן, אלכס קולומויסקי)
ראש העיר ניר ברקת, שר האוצר משה כחלון (צילומים: אמיל סלמן, אלכס קולומויסקי)

מסיבת העיתונאים הדרמטית: "העירייה תפטר 2,150 עובדים"

על רקע העימות עם שר האוצר - ברקת הודיע היום, שני, כי העירייה תקצץ 350 מיליון שקל. ברקוביץ בתגובה: "ברקת התבצר עם עובדי טבע אך כעת הוא מאיים לפטר 2150 עובדים בעצמו". סלמן: "לירושלמים מגיע יותר. ברקת כשל"

פורסם בתאריך: 1.1.18 16:26

על רקע העימות בין ראש העיר ניר ברקת לבין שר האוצר משה כחלון – היום, שני, בצהריים כינס ברקת מסיבת עיתונאים, שבה הוא הודיע כי לאור דרישת האוצר לקיצוצים ופיטורים בעיריית ירושלים וסירובו להעביר תקציבים לעיר נאלצת העירייה להכריז על גזירות קשות שמשמעותן המידית פיטורי 2,150 עובדים וקיצוץ עמוק במרבית השירותים העירוניים – חינוך, נוער בסיכון, מניעת נשירה, רווחה, תרבות, ספורט, מינהלים קהילתיים, תחזוקה ותפעול העיר ועוד.

 



 

לדבריו, גזירות האוצר יביאו לפגיעה אנושה בתחזוקת העיר: פיטורי מאות עובדי תברואה וניקיון ופגיעה קשה בשירותי הניקיון בעיר, קיצוץ בתקציבים לפיתוח גני משחקים ותחזוקתם, קיצוץ בטיפול שוטף בתחזוקת כבישים ומדרכות, קיצוץ באבטחת מוסדות חינוך וצהרונים ופגיעה קשה בחזות העיר.

כזכור, ההחלטות על הקיצוצים בתקציב העירוני מגיעות לאחר שאתמול, ראשון, עשרות משאיות של עיריית ירושלים, בהן משאיות אשפה, הגיעו אל מול משרד האוצר בקריית הממשלה לשם קיום מחאה בשל המחלוקת בין משרד האוצר לבין עיריית ירושלים באשר לגובה התקציב. את קיום המחאה מול משרד האוצר הבוקר ארגן מחוז ירושלים של הסתדרות העובדים.

 

הררי זבל בכניסה למשרד האוצר

הררי אשפה בכניסה למשרד האוצר, אתמול

עוד טוען ברקת כי הקיצוץ יוביל לפגיעה אנושה במערכת החינוך: בכוונת העירייה לבטל את הלוואת מיליארד הש"ח לבניית 2,000 כיתות לימוד לתלמידי ירושלים שלומדים בכיתות לימוד לא תקניות. בנוסף יקוצצו תכניות חינוכיות, בית ספר בקהילה, תכניות למניעת נשירה, תכניות תגבור לבגרויות ועוד. פגיעה אנושה בשירותי הרווחה: ייפגעו קשות שירותי הרווחה, יקוצצו תמיכות למוסדות רווחה, יקוצצו תקציבים לטיפול במצבי חירום, במכורים לסמים, בנוער במצוקה ולילדים חוסים במעונות, לקשישים נזקקים, תמיכה בעולים, תעסוקת צעירים וקשישים ועוד.

 

ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

 

משה כחלון (צילום: אוליבייה פיטוסי)

שר האוצר משה כחלון (צילום: אוליבייה פיטוסי)

כמו כן, עוד צפויים להיפגע – פגיעה אנושה במינהלים הקהילתיים: קיצוץ עמוק בתקציבים לתמיכה במינהלים הקהילתיים בעיר דבר שיביא לפגיעה אנושה בשירותים הניתנים בשכונות, פגיעה אנושה בכלכלת העיר: פגיעה בכלכלת העיר ע"י קיצוץ תקציבים לעסקים בירושלים ולתיירות בעיר, קיצוץ תקציבי למוסדות תרבות ואגודות ספורט, יקוצצו תקציבים לפעילות תרבות וספורט לילדים במגזר הכללי, במגזר החרדי ובמגזר הערבי. הפיטורים והקיצוצים הנרחבים יתבצעו במידה ומשרד האוצר לא יעביר לעירייה את התקציבים הנדרשים לה להמשיך את הפעילות העירונית.

 

"העירייה נערכת לפיטורי 2.150 עובדים", נמסר מהעירייה. ברקת אמר בין השאר כי "דרישת האוצר לפיטורים וקיצוצים בשירותים העירוניים תנחית מכה אנושה על תושבי ירושלים שיקבלו פחות חינוך ופחות שירותים באופן שיביא לפגיעה אנושה בבירת ישראל. במשך חודשים ארוכים נאבקתי בכל כוחי כדי למנוע את רוע הגזירה, לצערי ולאכזבתי המרה כחלון בחר להתעלם ולצפצף על 51 חברי כנסת מכל סיעות הבית התומכים בחוק לתקצוב ראוי לירושלים, מנע באיומים דיון של חברי ועדת הכספים והשיב ריקם את שרי הממשלה שפנו וניסו למצוא פתרון למשבר. הצעדים הללו נעשים בלב כבד ובתחושה קשה מאוד וזאת לאחר שכחלון לא הותיר לנו כל ברירה אחרת. גם עכשיו ולמרות שכבר התחלנו את שנת 2018 בלי תקציב מאושר, אני פונה אליך באופן אישי משה כחלון – למען ירושלים שים בצד את כל העניינים הפוליטיים והאישיים ובטל את הקיצוץ. אני מוכן להתייצב בכל שעה ובכל מקום שתקרא לי כדי למנוע את הפגיעה הכואבת והקשה הזו בבירת ישראל. אם חלילה תמשיך לאטום את ליבך ואת אוזניך, אתה – משה כחלון, תישא באחריות הישירה לגורלם של מאות משפחות ירושלמיות שיאבדו את פרנסתן ולפגיעה אישית באיכות חייהם וברווחתם של 900,000 תושבי ירושלים".

בעירייה מבהירים כי "הפיטורים והקיצוצים הנרחבים יתבצעו במידה ומשרד האוצר לא יעביר לעירייה את התקציבים הנדרשים לה להמשיך את הפעילות העירונית. לצערנו שר האוצר ובכירי האוצר מנהלים מלחמה פוליטית על גבם של תושבי ירושלים שתוצאתה פגיעה אנושה בירושלים ובתושביה ומביאים לכך שתושב ירושלמי מקבל 30 אחוז פחות משאר תושבי הארץ. זהו מאבק על עתידה של ירושלים ששותפים לו עובדי העירייה, הסתדרות מרחב ירושלים, וועדי ההורים, המינהלים הקהילתיים ברחבי העיר וכל אוהבי ירושלים ששולחים לשר האוצר אמירה חדה וברור: די להפקרת ירושלים".

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ, יו"ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות העיר, אומר כי "ברקת התבצר עם עובדי טבע בעקבות ההחלטה לפטר 1000 עובדים אך כעת הוא מאיים לפטר 2150 בעצמו בלי לבחון חלופות אחרות. ברקת מבקש תקציבים לניקיון העיר אבל מלכלך אותה באופן יזום ומפזר זבל ברחובות. לצערנו זה כבר ברור – ברקת הפך נטל על העיר. משרדי הממשלה מסרבים לעבוד איתו ומלחמות האגו האישיות שלו מול שר האוצר מונעות תקציבים מירושלים. לברקת סדר עדיפויות כושל אשר בא לידי ביטוי שוב ושוב, במקום לקצץ במופעי הראווה, בתקציב יחסי הציבור השמן או בתקציב הפרסום, ברקת מאיים על אלפי משפחות ירושלמיות באובדן הפרנסה שלהן. זו לא הדרך לנהל את ירושלים. אסור לאפשר לדבר הזה לקרות".

אבי סלמן (צילום: אסף קרלה)

אבי סלמן (צילום: אסף קרלה)

המועמד לראשות העיר, עו"ד אבי סלמן, שהכריז על התמודדותו כבר לפני כשלושה חודשים, מוסר הערב ל"כל העיר" כי "אין ספק שלירושלמים מגיע יותר. ברקת כשל בתפקידו. אין ספק שתקציב עיריית ירושלים צריך לגדול בצורה משמעותית כדי שהעירייה תוכל לתת שרות טוב לתושבים.

"במשך כל תקופת כהונתו לא הצליח ברקת לייצר מקורות הכנסה חדשים לעירייה", מוסיף סלמן, "בשל מתן עדיפיות מעוות נאלץ ברקת להתדפק כקבצן על דלתו של שר האוצר. בשנתיים האחרונות מנצל ברקת בצורה צינית את מצוקת תקציב העירייה כדי למנף עצמו בפריימריז בליכוד. חבל שתושבי ירושלים צריכים להמתין עוד כשנה עד שברקת ייצא וסלמן ייכנס".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. כחלון הקטן

    שיקצץ בלשכה המנופחת שלו על שלל יועציו היקרים. מר ברקת, תחסוך בלשכה שלך ותראה שפתאום יש תקציב לשאר התושבים.

  2. משה אליהו

    קוראים לזה שיטת ציץ'. בזמנו כשהאוצר רצה לקצץ לתל אביב היה צ' יץ מכריז על גזירות נגד קשישים ומיד האוצר היה נרתע. ניר ברקת לא מבין שזה תרגיל שחוק בן 30 שנה. מתאים לברקת.

  3. ירושלמי בדם

    ניר ברקת האיומים שלך לא עושים כבר רושם על אף אחד.אני מקווה שבבחירות הקרובות נחליף אותך

  4. אנטי ברקת

    אפס, ליכודניק עלוב שלא מסוגל לנהל עיר בצורה נורמאלית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר