משרד הרישוי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
משרד הרישוי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

שוחד בעבור טסט לרכב בתלפיות: נעצר בוחן מוסמך של מכון הרישוי

מעצרו של הבוחן, שחשוד בקבלת שוחד עבור חתימה על תיקון ליקויים ברכב, הוארך עד ליום שלישי. במשטרה מציינים כי "ערנותם של השוטרים הביאה לחשיפתה של עבירת שוחד שיש בה משום סכנה ברורה ומוחשית"

פורסם בתאריך: 9.7.18 12:04

משטרת ירושלים עצרה בשעות הערב של יום ראשון (8.7) בוחן מוסמך של מכון הרישוי, שנמצא בפיקוח של משרד התחבורה, בחשד שקיבל שוחד עבור חתימה על תיקון ליקויים ברכב, שדקות אחדות קודם לכן נכשל עקב אותם ליקויים חמורים בזמן שעשה טסט לרכב. מהמשטרה נמסר כי המעצר התבצע כחלק מהפעילות הרחבה של שוטרי המחוז למנוע מכלי רכב לא תקינים ובלתי מורשים לעלות על הכבישים ובכך לסכן את כלל הציבור המשתמש בדרך.

"אמש בפעילות מבצעית של בלשי משטרת ישראל", מוסיפים במשטרת המחוז, "הבחינו השוטרים ברכב העומד בחניון באזור התעשייה בתלפיות, כשבסמוך אליו נעצר רוכב קטנוע שעל פי החשד ביצע מספר חתימות על דף שהוגש לו על ידי נהג הרכב. בשלב זה, לאחר שעלה חשדם של בלשי המשטרה כי דבר מה בהתנהלותם של השניים אינו כשורה, הם גיבשו פעילות מבצעית מהירה, שכללה את עיכובו של רוכב הקטנוע (בן 32). בתחקור ראשוני התברר כי הוא בוחן רישוי מוסמך של מכון הרישוי. על פי החשד, נהג הרכב עימו נפגש, העביר לו סכום כסף בעבור חתימותיו על טופס הרישוי, לאחר שדקות קודם לכן נכשל הנהג בביצוע טסט לרכב במכון הרישוי בו עובד החשוד כבוחן".

מבחן הרישוי עם הליקויים (מימין) מבחן הרישוי המאושר (צילום: דוברות המשטרה)

בשלב זה הבינו בלשי המשטרה כי ישנו חשד לקבלת שוחד על ידי בוחן הרישוי ומתן שוחד מצד בעל הרכב. הבלשים ניגשו למכון הרישוי בו עובד הבוחן החשוד ואיתרו במקום את בעל הרכב, יחד עם הנהג. מהמשטרה נמסר כי הבלשים איתרו את בעל הרכב לאחר "שהוא הספיק תוך פחות מ-20 דקות 'לתקן את הליקויים' 'ולסיים' את הטסט באמצעות החתימות המעידות על תיקון הליקויים, ולאחר שהוא קיבל לידיו את רישיון הרכב החתום והמאושר".

בלשי המשטרה עצרו בו במקום את 2 החשודים לחקירה בחשד לקבלת שוחד ומתן שוחד, בסיומה שוחרר בעל הרכב. החוקרים העבירו דיווח מיידי למשרד התחבורה לשם נקיטת הליכים כנגד בוחן הרישוי והן כנגד רישיון הרכב שהתקבל באופן שאינו חוקי כשהליקויים בו טרם תוקנו.

במשטרה מציינים כי מעצרו של בוחן הרישוי הוארך על ידי בית המשפט עד ליום שלישי (10.7).

במשטרה מסכמים ואומרים כי "ערנותם של השוטרים הביאה לחשיפתה של עבירת שוחד שיש בה משום סכנה ברורה ומוחשית, במהלכה חשוד המוגדר כבוחן מוסמך נותן חתימתו ומאשר לרכב בעל ליקויים חמורים לנוע על הכביש ובכך לסכן את חיי הציבור. נגד עבריינים אלו אנו מתכוונים לפעול למיצוי מלוא חומרת הדין ועל מנת לוודא שלא יבצעו עבירות אלו בעתיד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר