חניה מסכנת חיים ברחוב סול ליפצין בהר חומה (צילום: באדיבות המצלם)
חניה מסכנת חיים בהר חומה (צילום: באדיבות המצלם)

"מצלם ושולח למשטרה" – נושא החניה בהר חומה משגע את התושבים

עיריית ירושלים, בתיאום עם המינהל הקהילתי, לא אוכפת עבירות חניה במרבית השכונה, אבל ישנם תושבים שמתקוממים. "במידה ואני עובר עם הרכב ואנשים חונים בתוך הנתיבים, אני מצלם ושולם למשטרה. אזהרה אחרונה", כתב אחד מהם ועורר סערה

פורסם בתאריך: 6.8.23 12:14

חניה ליד הבית היא מצרך מבוקש, שלא תמיד קיים בנמצא. בשל כך, בעיריית ירושלים, בשיתוף עם חלק מהמינהלים הקהילתיים, החליטו על מדיניות של אי אכיפה ברחובות מסוימים. התוצאה, בלא מעט מהמקרים, היא סוג של מערב פרוע – של רכבים שחונים על מדרכות ומפריעים להולכים הרגל, רכבים שחונים על נתיבי נסיעה ומסכנים את כולם ועוד.

העירייה, כאמור, לא אוכפת, בתיאום או בחוסר תיאום עם המינהל הקהילתי, מה שמותיר את חלק מהתושבים אובדי עצות. הנה, תראה מה קרה בסופ"ש האחרון בהר חומה.

"הודעה זו לכל תושבי השכונה", כתב אחד התושבים בקבוצה השכונתית בפייסבוק, "במידה ואני עובר עם הרכב שלי ואנשים חונים בתוך הנתיבים, אני מצלם מספר רכב של כולם ושולח למשטרה. אזהרה אחרונה לתושבי השכונה".


הר חומה (צילום: יוני סיבוני)

הר חומה (צילום: יוני סיבוני)


 

 

עוד הוא הוסיף: "עברתם את הגבול… אני אדאג שכל השכונה תהיה עם מצלמות כמו ליד קניון ישראל. מעל דקה יש צילום ודוח בדואר".

הפוסט הזה, שהגיע ממקום של מצוקה וחשש בטיחותי גדול, הציתה את הנושא בהר חומה ואת חילוקי הדעות בין התושבים. מצד אחד – אלו שרוצים חניה בסמוך לבית גם על חשבון חניה על מדרכות וחסימת נתיבי נסיעה, ומהצד השני – התושבים שחוששים לבטחונם בין אם על הכביש ובין אם על המדרכה.


חניה מסכנת חיים ברחוב סול ליפצין בהר חומה (צילום: באדיבות המצלם)

חניה מסכנת חיים בהר חומה (צילום: באדיבות המצלם)


התגובות לפוסט נעו בין תודות לכותב לבין "ברכות" מסוג אחר – וזו באמת שאלה שמישהו בכיכר ספרא צריך לתת עליה את הדעת: האם חניה קרוב לבית חשובה יותר מבטיחות הולכים הרגל ומשתמשי הדרך? בהר חומה, כך נדמה, אין תשובה ברורה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חיים

    בתור תושב הר חומה, אכן קיימת מצוקת חניה, לא יקרה שום דבר אם המלים, יתאזר בסבלנות, גם כשחונים בנתיב הנסיעה, ניתן תוך כדי כבוד הדדי לעבור עם הרכב. אני בטוחה גם הוא חומה וחוסם נתיב ליד ביתו

  2. יוסף

    האמת שפה צפציפית אני מכיר טוב את המקרה באותו קטע חונים רק ורק בשעות הבוקר או לתפילה שיש אירוע או להוריד את הילדים למעון
    אין פה חניה לכל יום אז די להתמרר אפשר להתגמש לשעה שעתיים ביום
    גם אני גר בשכונה אחרת ליד בית ספר ושעות כניסה ויציאה תמיד עמוסות
    מזמנים לעשות ביקור שם ולהבין שזה סתם מרמור

  3. חושבת כמה צעדים קדימה

    הר חומה נחשבת לשכונה חדשה יחסית. מדוע מתכנני השכונה לא תכננו אותה באופן כזה שתהיה חניה לכל דייר ליד הבניין ושיהיו חניות מוסדרות בצידי הכבישים וכמובן חניות ליד מוסדות החינוך?
    מדינת חלם..

  4. לוט

    המדיניות הלא החלטית של העירייה היא בדיוק מה שמאפשר את ההתנהגות האגואיסטית הזו ולכל התגובות הילדותיות פה של ״מה קרה? כולה שעה-שעתיים, אפשר להתגמש.״ עבירת חניה (חסימת נתיב, או גרוע יותר, חניה על המדרכה) היא עבירה ודינה קנס. אם העירייה הייתה עושה את עבודתה בהחלטיות, גם כל ההתבכיינויות האלו על מצוקת חניה גם היו נגמרות. ול״חושבת..״, כן, יש בעיית חניה בהר חומה, יש בה הרבה יותר מידי חניה (וכבישים) ופחות מידי חיים ואנושיות. זו המדיניות שגורמת לאנשים לחשוב שחניה במרחק של יותר מ־50 מטר מהדלת היא אסון.

  5. רונן

    אני הייתי מציע לעירייה לעבור על החניות הפרטיות שיש בבתים ולבדוק כמה מהן הוסבו ל- דירות/מחסנים/משרדים/בתי תפילה. יש פה תרבות ציות לחוק רופפת במדינה, זה מתחיל מלמעלה – ממשלת ישראל, ועד לאחרון האזרחים, וזה בא לידי ביטוי גם בכבישים, בעבירות בנייה, חנייה וכיוצא באלה. אם היו אמיצים במערכת, הם היו מפשילים שרוולים ופותרים בעיה בעיה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר