מהכותל ועד הפגנת המחאה נגד המהפכה המשפטית (צילום: איתמר כרמון - חדשות כל העולם)
הפגנת מחאה נגד השינויים במערכת המשפט (צילום: איתמר כרמון - חדשות כל העולם)

דעה | ירושלים כמודל לא מוצלח

ירושלמים ככלל אינם נדרשים להסברים מלומדים על הרפורמה (האמנם?) במערכת המשפט. המציאות של ישראל אחרי המהפכה המשפטית היא המציאות של ירושלים למעלה מ-30 שנה, תחת קואליציית ימין וחרדים | טור דעה

פורסם בתאריך: 20.3.23 21:48

ירושלמים ככלל אינם נדרשים להסברים מלומדים על המהפכה המשפטית/משטרית המתרגשת עלינו. אין לנו צורך רב בהסברים של בכירי הכלכלנים, באזהרות מומחי המשפט החוקתי, בתחזיות הקודרות של ראשי מערכת הביטחון, בתחינות להתעשת מצד ראשי קהילות יהודיות בתפוצות ובהמלצות של ראשי מדינות ידידותיות לישראל. זה לא כי השמש זורחת כל בוקר מהר הצופים ולא כי אוויר הפסגות פה מעניק חכמה יתרה. הלוואי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


המציאות של ישראל אחרי ההפיכה היא המציאות שלנו למעלה מ-30 שנה, תחת קואליציית ימין וחרדים. והנה סוד קטן: הפוליטיקאים החרדים במועצת העיר לא באמת רוצים אותנו פה. לפני שיצחק פינדרוס רצה לפוצץ את בית המשפט הוא היה פה חבר מועצה שהפגין נגד מצעדי גאווה ושאף להקים את מלכות בית דוד. הם רוצים אותנו פה (מישהו צריך לשלם ארנונה) אבל בתנאים שלהם: ללא מקומות בילוי בשבת, ללא בתי קולנוע, לסגור את הפאבים בשוק מחנה יהודה, להדיר נשים ממופעים עירונים ובלי מצעדי גאווה. כשמרגיעים אותנו שהם לא באמת רוצים מדינת הלכה – אני נוטה שלא להירגע.

 

 

 

אלוהים עדי שישבתי בכמה עשרות ישיבות מועצת העיר, ועדת כספים או ועדה לתכנון ובנייה. לא פעם ראיתי איך מאשרים 200 מליון שקלים בשנייה לכביש שלא ברור אם צריך אותו אבל מתפלפלים שעה וחצי על אורך השרוול של הרקדנית במופע זניח, שרוצים לקיים במרכז העיר או מעלים על המוקד פקידים שהעזו ליזום אירוע למשפחות צעירות בפארקים מטרופוליניים בשבתות (ובהם גם פעילות שומרת שבת). תוסיפו לכך דרג מקצועי מוחלש ושומרי סף כמעט ולא קיימים וקיבלתם מתכון לכשל ניהולי.

התוצאה של הקוקטייל הזה לא מלבבת. "הציונות נהדפה מפה", כתב עמוס עוז על שכונת ילדותו כרם אברהם. גם הכלכלה נהדפת מפה. מפעלים ומעסיקים גדולים קיימים פה מכוח הטבות מס ותמריצים, משרדי הממשלה שמחויבים על פי חוק לשבת כאן – מסרבים לעלות/זולגים לאזור המרכז (משילות מישהו?) והעיר מידרדרת במדדים חברתיים וכלכליים בצניחה חופשית. העניין הוא פשוט: כלכלה חדשנית ומתקדמת לא מתקיימת במקום שאין בו חופש. ניר ברקת הביא פעם מומחה אמריקאי להסביר לנו את האמת הפשוטה הזו. כישרון ויצירתיות צריכים את החירות שלהם כדי לפרוח.

רצון לבד לא מספיק כדי לגור בירושלים. בהנחה שהסתדרנו על מגורים ותעסוקה (אתגר לא קטן בפני עצמו) שתי סיבות מאפשרות לנו לגור כאן: הראשונה, היא הגנת בתי המשפט שמונעים מחברי המועצה להתעמר באורחות חיינו כפי שבאמת היו רוצים. הודות לבתי המשפט העיר פתוחה בשבתות, מועבר תקציב לבית הפתוח וחירויותינו מוגנות. הסיבה השנייה היא צ'ק שנתי של מיליארד שקל שאתם, אזרחי ישראל החמודים, רושמים לנו כל שנה מכספי המסים שלכם. השלמת התקציב הזו מאפשרת לתת פה רמת שירותים סבירה.

מה בדיוק אתם מציעים לנו עכשיו? להעתיק את המודל הירושלמי הלא מוצלח לרמה הלאומית? ליירט את בית המשפט כדי שזכויותינו לא יהיו מוגנות? מי ירשום את הצ'ק למדינת ישראל אחרי שנמסד את המודל הלא-כלכלי הזה? בטוחים שאתם רוצים גם?

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. עין טובה לציון צופיה.

    עמית פוני יקר, לצערי אתה נשמע כמו עוד ממורמר שמחפש לנבא שחורות ולחרחר שנאה. גם אם לא לכך התכוונת. עצוב שכך אתה מרגיש וזה מה שבחרת לכתוב. עצוב שרק היהודים מפריעים לך לחיות כאן בשקט! עצוב שאתה בוחר להביא כדוגמה אדם אחד, קיצוני בהתנגדותו למצעד הגאווה ומתאר כאילו זו דעת כל תושבי העיר, עצוב שאתה בוחר לתאר באופן שטחי ומגמתי את ישיבות מועצת העיר. לא אחזור על כל הכתבה המגמתית ופרנואידית שלך. אך בניגוד אליך, אני דווקא מרגיש שירושלים שלי ואני יכול לעשות בה ככל העולה על רוחי יחד עם שמירת הצביון המיוחד השורשי והמקורי שבה. לפי דבריך נראה שאתה מחפש שירושלים תהיה תל אביב נוספת! לא, אין צורך, לא כי תל אביב פחות טובה, פשוט כי יש כבר תל אביב והיא לא ממש רחוקה מכאן וגם שם אני נהנה להיות, לפעמים. מה איתך? (ד"א אני מקווה שהבחירה להשתמש בירושלים כמודל לא מוצלח לא נובעת מפזילה לכיוון כל שהוא שבשלה בחרת להכפיש ולמכור את העיר שלך ותושביה.) עמית יקר, עזוב בבקשה את ירושלים בשקט. רעש אפשר היום למצוא בהרבה מקומות.

  2. יע

    ירושלים עיר מצויינת ולא רק החילונים משלמים ארנונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר