גשם בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
גשם בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

ברד וקור – תחזית מזג האוויר בירושלים; צפו במכ"ם הגשם

הסערה בירושלים - חזאי "ירושמיים" בועז נחמיה בשיחה עם "כל העיר" על תחזית מזג האוויר הצפויה בעיר ועל השיח הירושלמי שכולל ציפיות גבוהות לשלג; עקבו אחר מכ"ם הגשם

פורסם בתאריך: 21.1.20 12:56

החורף הירושלמי בשיאו – בשעות האחרונות החל לרדת ברד בעיר, בליווי גשם חזק שלא מפסיק. לצד זאת, הטמפרטורות כבר צנחו ל-5 מעלות. הקור העז מגיע מכיוון רוסיה ולא משאיר אף אחד אדיש.

מה צפוי להיות בירושלים ביומיים הקרובים והאם יירד כאן שלג? החזאי בועז נחמיה, מנהל אתר 'ירושמיים – עדכוני מזג אוויר בזמן אמת' מספר בשיחה עם "כל העיר" על מזג האוויר שצפוי בירושלים החל מהיום – שלישי, ועד מחר, רביעי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"מדובר בימים קרים מאוד", מדגיש נחמיה, "היום, שלישי, מזג האוויר קר וסוער. מתחת ל-10 מעלות. גם מחר, רביעי, ימשיך להיות קר מאוד וגשום עם טמפרטורות נמוכות. מדובר בקור שהגיע מרוסיה, זה מזג אוויר שמדמה קור של שלג אבל כפי שאמרתי בעבר – לא צפוי שלג בירושלים, אבל קר מאוד והטמפרטורות יצנחו עוד, המערכת החורפית הזו צפויה גם בשבוע הבא".


מכ"ם הגשם בירושלים


נראה שהשיח הירושלמי עוסק בהיתכנות לשלג – וכולל ציפיות גבוהות מדי. נחמיה, כאמור, מדגיש כי לא יירד שלג בירושלים, אבל ישנה היתכנות לכמה פתיתים בפסגות הגבוהות של הרי ירושלים – בגוש עציון. לדברי נחמיה, "היום צפויים פתיתי שלג ביישוב הר גילה וביישוב הר ברכה שבשומרון כבר ירד קצת שלג".

כך או כך, נחמיה מדגיש כי ניתן לחזות שלג רק שלושה ימים לפני. יש לציין כי בסוף השבוע צפוי להיות יותר קר – הטמפרטורות יירדו ויגיעו גמעט עד ל-0. ביום שישי צפויה מעלה אחת וביום שבת – 2 מעלות.


בועז נחמיה (צילום: פרטי)

בועז נחמיה (צילום: פרטי)


כמה גשם ירד השבוע? נחמיה מספר כי "מיום שישי, 17.1, עד להיום, שלישי – ירדו בסביבות 50 מ"מ גשמים. נתון שמציב אותנו מעל הממוצע מבחינת הגשמים".

תחזית מזג האוויר ליומיים הקרובים:

יום שלישי, 21.1: קר מאוד, ייתכן ברד או גראופל. הטמפרטורות הצפויות – 5 מעלות ביום, 5 מעלות בלילה.
יום רביעי, 22.1: ממשיך להיות קר, מעונן חלקית, סיכוי לגשם בשעות הצהריים-אחר הצהריים. הטמפרטורות הצפויות – 8 מעלות ביום, 7 מעלות בלילה.





חורף וגשם בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

(צילום: אמיל סלמן)

בשיא מזג האוויר החורפי ולקראת התגברות הסערה הוציאה עיריית ירושלים קריאה לתושבים להיערך לימים הקרים והגשומים. ראש העיר משה ליאון הנחה את אגפי העירייה להיערך לקראת מזג האוויר החורפי, ולאפשרות לשלג בבירה ולהיערך לטיפול בתרחישים ומפגעים שונים. בעירייה מזהירים כי קיים חשש ממפגעים בדרכים, בנתיבי הולכי הרגל, בסמוך לאתרי העבודה ובאזורים הנמוכים המועדים להצפות. המוקד העירוני 106 נערך למענה לפניות הציבור ולהפניית גורמי העירייה לטיפול במפגעים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר