רחוב עזה (צילומים: דוברות התעוררות)
רחוב עזה (צילומים: דוברות התעוררות)

סגירת רחוב עזה – ראש אגף תושי"ה ל"כל העיר": "נעצור את היווצרות הבורות"

רחוב עזה, מהצירים המרכזיים והעמוסים בירושלים, ייסגר הלילה לתנועה. קובי ממליה, ראש אגף תושי"ה, מוסיף ומסביר: "מעולם לא בוצע מבנה לכביש ולכן הוא שוקע כל הזמן. החלטנו להפסיק את עצימת העיניים"

פורסם בתאריך: 22.2.20 18:35

סיוט ברחוב עזה: תושבי ירושלים ומרכז העיר בפרט שימו לב – החל מחצות הלילה (מוצ"ש, 23.2) ייסגר רחוב עזה לתנועת כלי רכב בקטע הכביש שבין רחוב הרצוג לבין רחוב מטודלה. הכביש יהיה סגור עד ליום שישי (28.2) והוא ייסגר שוב לתנועה במוצ"ש הבא (29.2 בחצות) למשך שבוע נוסף.

בהמשך, לאחר סיום העבודות במקטע שבין הרצוג למטודלה, יבוצעו עבודות ברחוב עזה במקטע שבין מטודלה לקרן היסוד. חסימות הכביש צפויים להוביל לעומסי תנועה כבדים בכל הצירים הסמוכים כגון רחוב רמב"ן, מטודלה, רופין ועוד גם בשל העתקת מסלולי נסיעת התחבורה הציבורית אליהם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הסיבה לבלגן הצפוי – הרחבת עבודות התשתית ברחוב עזה. במסגרת זו מודיעה עיריית ירושלים כי הרחוב ייסגר במקטעים שונים עד ל-18.3 (בכפוף למזג האוויר).

יש לציין כי התוכנית המקורית של שדרוג תשתיות הכביש ברחוב עזה לא כללו סגירה של הציר, אלא ריבוד מחדש של הכביש בנתיבים ובמקטעים, כך שניתן יהיה להמשיך את השגרה. אולם במהלך העבודות, כך לדברי גורמים בעיריית ירושלים, התגלה כי צורך בריבוד עמוק יותר.

על העבודות אמון אגף תושי"ה (תחבורה, ופיתוח תשתיות) בעיריית ירושלים. בשיחה עם "כל העיר" מסביר מנהל האגף קובי ממליה כי "אנחנו צריכים לבצע עבודות שיקום של המסעה – האספלט שבין שתי המדרכות. הסיבה היא שברחוב עזה, שהוא רחוב היסטורי, מעולם לא בוצע מבנה לכביש. מה זה אומר בעצם? שמתחת לאספלט יש רק אדמה וזבל – אין שום תשתית שמחזיקה את האספלט ולכן הוא כל הזמן שוקע ונוצרים בו בורות. החלטנו שאי אפשר להמשיך לעצום עיניים וחייבים לייצר מבנה כביש כדי להפסיק את השקיעה והיווצרות הבורות".

ממליה, כמו גם בעיריית ירושלים, מבינים שהחיים עבור תושבי האזור בפרט וירושלים בכלל לא יהיו קלים בתקופה הזו. הוא מנסה להרגיע ואומר: "לתושבים תהיה אפשרות להתעדכן בכל מה שקורה בכל רגע בנתון במוקדים שונים כמו וויז ומוקד התחבורה הציבורית. חשוב להדגיש, אנחנו מאוד תלויים במזג האוויר – לסלילת אספלט דרושים תנאים מסוימים, כך למשל אי אפשר לעשות אספלט בגשם שוטף ואנחנו גם חייבים טמפרטורה של לפחות 8 מעלות. לכן, והודענו את זה גם לתושבים, יכולים להיות שינויים בזמני העבודות. הלו"ז שלנו יהיה גמיש ואנחנו נשתדל לעדכן בכל רגע ועל כל שינוי".

העבודות, כך מציין ממליה, מתבצעות למעשה כמעט 24/6. "אנחנו עובדים באופן רציף משעתיים אחרי צאת השבת ועד שעתיים לפני כניסת השבת. אנחנו משתדלים בלילות להפריע כמה שפחות לתושבים – כך שאין חפירות וקדיחות ובנוסף גם נטרלנו את חיישני הרוורס של הטרקטורים. אנחנו נעשה כל מה שניתן כדי לסיים את העבודות בזמן הקצר ביותר שניתן".



סגירת רחוב עזה – לוחות זמנים ומקטעים:

הרצוג עד צומת מטודלה
מוצ"ש, 23.2, בחצות, עד יום שישי, 28.2, בשעה 6:00.
בשישי-שבת (29.2-28.2) הציר יהיה פתוח לתנועה.
החסימות יתחדשו במוצ"ש, 1.3, בחצות, עד יום שישי, 6.3, בשעה 6:00.

צומת מטודלה עד קרן היסוד
מוצ"ש, 8.3, בחצות, עד יום שישי, 13.3, בשעה 06:00.
בשישי-שבת (14.3-13.3) הציר יהיה פתוח לתנועה.
החסימות יתחדשו במוצ"ש, 15.3, בחצות, עד יום רביעי, 18.3, בשעה 6:00.

(לוח הזמנים נתון לשינויים לאור מגבלות מזג האוויר).


מפת התחבורה הציבורית החלופית באזור רחוב עזה


השינויים בתנועת התחבורה הציבורית על ציר עזה:

לכיוון מרכז העיר:
קווים 19 א', 22, 32 ייסעו דרך שדרות חיים הזז ורחובות רופין, סעדיה גאון, בנימין מטודלה ומשם יחזרו אל מסלולם המקורי ברחוב עזה.
קווים 17, 19 – משד' הרצוג ייסעו דרך שד' חיים הזז והרחובות רופין ורמב"ן ויחזור דרך רחוב אבן עזרא למסלולם המקורי.
קו 267 (קו לילה) – משד' הרצוג ייסע דרך שד' חיים הזז ורחובות בצלאל, בן יהודה ומשם יחזור למסלולו המקורי ברחוב המלך ג'ורג'.

יש לציין כי תחנות האוטובוס בהרצוג-טשרניחובסקי ועזה-הרב ברלין יבוטלו לכל הקווים. תחנות נוספות המבוטלות לקווים 17, 19 לכיוון מרכז העיר: עזה-רד"ק, עזה-בלפור, רמב"ן-אבן עזרא.

לכיוון הרצוג-טשרניחובסקי:
קווים 17, 19, 19 א', 22, 32 מרחוב עזה ייסעו דרך רחובות בנימין מטודלה, סעדיה גאון, רופין, שד' חיים הזז ויחזרו אל מסלולם המקורי.
קו 267 (לילה): מרחוב רמב"ן ייסע דרך רחוב רופין, שד' חיים הזז ובשד' הרצוג יחזור אל מסלולו המקורי.

תחנה מבוטלת לכלל הקווים: עזה-הרב ברלין.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בלפור ישוחרר בקרוב

    זו מחשבה נכונה, עדיף לסגור לגמרי רחוב שלם ולעבוד 7/24. מעניין שזה קורה רק ברחוב עזה ולא ברחובות אחרים בעיר. זה היה מקצר את לוחות הזמנים בחודשים רבים.

  2. אזרח שאכפת לו

    לא מרבדים בחורף כבישים! הכביש הזה התפורר שובאחרי חצי שנה, וזאת מכיוון הגשם והקור אספלט מוצר חום וכאשר מתערבב עם מים היכולת חיבור שלו פוחתת בהרבה. איפה השכל הישר?
    בשביל המרתון לזרוק 4 מליון ש"ח תצבעו בשחור זה יותר טוב וזול

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר