בית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
בית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

"ניצל את כוחו ומעמדו": מנהל משרד פרסום חרדי בירושלים הורשע בביצוע עבירות מין בשש עובדות

הותר לפרסום: בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את מתי בן דוד, שותף ומנהל משרד פרסום בעיר, בגין עבירות אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים כלפי שש עובדות המשרד - נשים צעירות מהמגזר החרדי: "יצר מאזן אימה"

פורסם בתאריך: 1.3.20 17:28

הותר לפרסום – בית המשפט המחוזי בירושלים, בפני הרכב השופטים רפאל כרמל, כרמי מוסק ושירלי רנר, הרשיע את מתי בן דוד, שותף ומנהל משרד פרסום חרדי מהמגזר החרדי בירושלים, בגין עבירות אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים כלפי שש עובדות המשרד. מדובר בנשים צעירות מהמגזר החרדי שהיו נתונות למרותו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לפי הכרעת הדין, בתחילה בן דוד היה מתכתב עם העובדות בצ'אט המשרדי בענייני עבודה, מתחיל להחמיא בהערות עדינות ולאחר מכן בהערות בוטות יותר, מיניות, ואז היה עובר למעשים. עוד עלה כי כאשר נתקל בסירוב או התנגדות היה הופך את עורו, צועק על המתלוננת הסרבנית, משפיל אותה או מתעלם ממנה כליל, אף בענייני עבודה. בנוסף, בן דוד היה מאיים על העובדות, שאם הן יספרו לבני זוגן, למשפחה או לאחרים על המעשים שהוא מבצע בהן, הוא יספר כי הדברים היו מרצונן, ואף ביוזמתן, ואיש לא יאמין להן שהדבר לא היה מרצונן. עוד הבהיר בן דוד למתלוננות כי הדבר יפגע בהן, במשפחתן, בחיי הקהילה שלהן, וכי לו יש כסף ועורכי דין והוא חזק ומקושר דיו כדי שלא ייפגע מכך בעצמו.

הרכב השופטים הבהיר כי הוא דוחה מכל וכל את גרסתו של בן דוד כי המעשים נעשו בהסכמתן של הנשים, וקבע בהכרעת הדין כי עדויותיהן, כולן, כל אחת בפני עצמה מבלי קשר לרעותה, "היו עדויות אמינות, מהימנות, באו מלב נפשן, נאמרו בכאב רב, וניתן היה להתרשם מהסבל הרב שהמעשים הסבו להן ומהשפעת המעשים עד היום", כך נמסר מהפרקליטות.

בית המשפט קבע בהכרעת הדין כי "הנאשם לא כיוון אקדח לאף אחת מהמתלוננות ולא השתמש באמצעים פיזיים להביאן לשירותים או לקומה 9, אולם, הנאשם יצר מאזן אימה לפיו לאחר משלוח הודעות בעלות גוון מיני ונגיעות, קלות, ידע לאיים עליהן ולהפחידן בכך שאיש לא יאמין להן שהן לא הסכימו ואולי אף יזמו זאת, מה שיוביל להרס משפחותיהן או לפגיעה אנושה בשמן הטוב… עדותה של כל מתלוננת ומתלוננת, בנפרד, ומבלי קשר לרעותה, הובילה למסקנה כי המעשים נעשו בחוסר הסכמתן ובניגוד לרצונן… עתה לאחר שהתקבלה מסקנה נפרדת עם כל מתלוננת ומתלוננת, ניתן, בבחינת למעלה מן הצורך, לומר שעדות כל מתלוננת מחזקת את עדות חברתה, אף שלא נחוץ חיזוק כזה".

עו"ד ליזו אבקסיס-וולפוס, מפרקליטות מחוז ירושלים, מוסרת לאחר מתן הכרעת הדין כי "בית המשפט קבע כי הנאשם ניצל את כוחו ומעמדו, ופגע באופן סדרתי ומתמשך בנשים שהיו כפופות למרותו. הפרקליטות מבקשת לחזק את ידי המתלוננות אשר באומץ רב חשפו את העבירות שביצע הנאשם במשך שנים והעידו על כך בבית המשפט למרות הקשיים הכרוכים בכך. בית המשפט קבע כי עדותן של המתלוננות אמינות ומהימנות, כל אחת בפני עצמה ועל אחת כמה וכמה בהשתלבותן. יש לקוות כי אומץ ליבן של המתלוננות והכרעת הדין שניתנה היום יעבירו מסר ברור המוקיע ניצול כח ומרות ויהוו אבן דרך משמעותית במאבק ליצירת מקומות עבודה מוגנים ובטוחים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר