אריה קינג, משה ליאון, עופר ברקוביץ (צילומים: יחצ, דוברות עיריית ירושלים, אורן בן חקון)
אריה קינג, משה ליאון, עופר ברקוביץ (צילומים: יחצ, דוברות עיריית ירושלים, אורן בן חקון)

הסערה בכיכר ספרא: אריה קינג ימונה לסגן ראש העיר – בהתעוררות זועמים

המינוי של קינג, שוויתר על שכרו, יובא לאישור מועצת העירייה ביום חמישי הקרוב. עופר ברקוביץ ל"כל העיר": "ליאון מפנה עורף למרבית הציבור בירושלים. 7 מתוך 8 סגנים הם חרדים או חרדלים - זו קואליציה חד צדדית"

פורסם בתאריך: 27.4.20 14:11

ביום חמישי הקרוב, 30.4, צפוי אריה קינג (מאוחדים) להתמנות לסגן ראש העיר. קינג יהיה הסגן השמיני והאחרון, ונראה כי מינויו סותם את הגולל על כניסתה של סיעת התעוררות – הסיעה הגדולה ביותר במועצת העירייה – לקואליציה העירונית.

קינג, חשוב לציין, ויתר על השכר המגיע לו כסגן ראש העיר (סדר גודל של למעלה מ-40 אלף שקלים ברוטו בחודש).

המינוי של קינג מעורר מיני-סערה במועצת העירייה, כאשר ביקורת נשמעת גם מסיעת מרצ שנמצאת בקואליציה וגם מסיעת התעוררות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשיחה עם "כל העיר" טוען יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ כי "במינוי של קינג, ליאון מפנה עורף למרבית הציבור בירושלים. 7 מתוך 8 סגנים הם חרדים או חרד"לים. זו קואליציה חד צדדית שלא מייצגת את ירושלים נאמנה. הציבור החרדי והרד״לי חשוב גם לי, אבל ירושלים חייבת להיות של כולם, ולא רק של מגזר אחד. פנינו לליאון לא פעם ולא פעמיים ליצירת שיתוף פעולה – גם בתחילת הקדנציה וכך גם במשבר הקורונה, מתוך אחריות לציבור הגדול ששלח אותנו. הצהרותיו וקריאותיו כלפי שיתוף פעולה עם התעוררות התגלו כלא יותר ממס שפתיים, והיום, חרף הצהרותינו בתחילת משבר הקורונה לשתף פעולה, המסיכה מעל פניו נקרעת".

ברקוביץ מוסיף וטוען כי "המינוי הנוכחי של קינג לסגן ראש העירייה דווקא בתקופה שאנחנו קוראים לליאון לקצץ בשכר ובבכירים במגזר הציבורי, מוכיח שליאון סקטוריאלי ומונע משיקולים פוליטיים. זה בא לידי ביטוי בהתנהלות במשבר הקורונה, המושפעת מפוליטיקה ומונעת הטלת סגר על מוקדי תחלואה, במינויי מקורבים, בתקציבים שעוברים בלי עין מפקחת ציבורית ובדחיקת התעוררות, התנועה הציונית הגדולה בירושלים לאופוזיציה. לורה וורטון ויוסי חביליו הם עלי תאנה בקואליציה הזו, עם השפעה מזערית. אני קורא להם שוב לשתף איתנו פעולה, ולא להסכים לדריסת הציבור החילוני והציוני בירושלים".


כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)


בסיעת מרצ, שבראשה עומדת לורה ורטון, מוסיפים: "מרצ ירושלים רואה בחומרה את המינוי הצפוי של איש הימין הגזען לתפקיד סגן ראש העיר בעת שהעיר נמצאת במשבר. נשקול את צעדינו כשטובת כל תושבי העיר עומדת לנגד עינינו".

בשיחה עם "כל העיר" מתייחס קינג לשלל הטענות שעולות נגדו. באשר לדברים של סיעת מרצ אומר קינג: "אני מאוד מבין את התחושות של מרצ, אבל, וזה אבל גדול, לורה ורטון ומועצת מרצ ירושלים אישרו לשבת איתי בקואליציה ואישרו שאני יקבל מינוי של סגן ראש עיר בחצי השני של הקדנציה – בעוד כשנה. אז על מה הטענות כעת? זה אותו אריה קינג ואותו סגן ראש עיר".

קינג מוסיף ומתייחס גם לביקורת של ברקוביץ והתערורות ואומר: "השמאל, או הציבור החילוני שאולי הוא ימני, צריך לשאול האם הוא בעד הדמוקרטיה או נגד הדמוקרטיה? שאלה פשוטה. כשהיתה קואליציה בימי ברקת בכיוון של החילונים עם תעדוף לצד הזה – אמרו שזה חלק מהמשחק הדמוקרטי. אי אפשר כעת, כשתוצאות ההליך הדמוקרטי קבעו מה שקבעו, להתנגד. אני מבין את הקושי, אבל זה המשחק הדמוקרטי. לצערי, ראש העיר הנוכחי משה ליאון התעקש, ממש התעקש, להכניס את התעוררות לקואליציה שלו וזה בא על חשבוני. אם לא היה מתעקש כבר הייתי מקבל את המינוי של סגן ראש העיר. הציבור החילוני צריך לקבל את תוצאות הבחירות – זה המשחק הדמוקרטי".

"מבחינתי המינוי הזה קורה מאוחר מדי", מוסיף קינג. "ההסכם של מול ראש העיר אומר שאם יש משרה פנויה של סגן, אני אקבל את המינוי. ביקשתי מראש העיר כבר בקיץ לקבל את הסגנות. אמרתי לו שהתעוררות לא נכנסים לקואליציה וגם לא מראים שהם רוצים להיכנס. לצערי הרב, הוא התעקש להמשיך לנסות ולהכניס אותם לקואליציה. בסופו של דבר, כנראה שהדרך שבה אנשי התעוררות מתנהגים גם בימי הקורונה – בהפגנתיות נגדו – שכנעה אותו שאין להם כוונה אמיתית לשבת איתו בקואליציה".

מלשכת ראש העיר נמסר: "תפקיד הסגן השמיני היה עתיד להיות מאויש עם כניסתי לתפקיד. למרות הצורך, נמנעתי בשנה וחצי האחרונות לאייש את התפקיד על מנת לאפשר לסיעת התעוררות להצטרף לקואליציה. משהתברר כי התעוררות גוררת רגליים ואין להם כוונה של ממש להיכנס לקואליציה העירונית, הוחלט כי לא ניתן להמתין עוד להתעוררות, ולאייש את תפקיד הסגן השמיני, בהתאם להסכם עם סיעת מאוחדים. יחד עם זאת, מינוי של אריה קינג, אינו סותם את הגולל, על האפשרות לצרף את התעוררות בעתיד אם זו תגלה רצינות בכוונותיה ותרצה להיכנס לקואליציה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. רודי

    קואליציה חסרת בושה. למה צריך 8 סגנים עם משכורות מנופחות???
    המטרות הקיצוניות והגזעניות של קינג ידועות מזמן. החיבור שלו עם ליאון מוכיח לאן פניה של ירושלים, והכיוון מאד מטריד. גם גישתו של ליאון, המתרפסת לחרדים להם הוא מחוייב, מונעת ממנו להתחשב בשאר התושבים. נמאס כבר מפוליטיקאים בגרוש שמשרתים את אדוניהם.
    מתי יהיה לנו ראש עיר שחושב על כלל תושביה?

  2. כא

    כאשר הנציגים של החילונים יעשו משהו שמוכיח לתושבים – נדבר. עד אז, עדיף חרדים

  3. סטיב

    לחילונים בירושלים מגיע נמיג ראוי במועצת העיר. עופר ברקוביץ הילדותי רודף בפרסום השקרי וקשקשן על בלתי נסבל צריך לפנות את מקומו לאדם ראוי

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למי ששאל מתי יהיה ראש עיר שחושב על כלל תושביה –
    אולי כשיהיה לנו ראש עיר ערבי.

  5. אני

    תשובה לתגובה של רודי: בבחירות האחרונות, היה לנו מועמד מעולה – עופר ברקוביץ'. לו תושבי ירושלים היו טורחים לצאת ולהצביע (להזכירכם, היו 2 סבבי בחירות), כפי שהחרדים יצאו בהמוניהם ותמכו בליאון, אזי היה לנו עכשיו ראש עיריה נפלא, שדואג באמת לטובת העיר ותושביה, ולא בובה של פוליטיקאים שמוכר את העיר לפטרוניו. הייתה לנו, לראשונה זה זמן רב, הזדמנות פז לתת לעיר הזו הזדמנות להינצל, ומי שלא ראה את זה ולא יצא להצביע, הביא עלינו את משה ליאון ואת הקואליציה חסרת הבושה שלו ואת מסירת מפתחות העיר לידי החרדים…

  6. רוזן

    ברקוביץ קשקשן רברבן שמעולם לא ניהל כלום לא יצר כלום ולא עשה כלום. איש כזה לא יכול להנהיג ארגון סבוך כמו עיריית
    ירושלים שתקציבה מיליארדים רבים והאתגרים שמולה קשים ומסובכים. נס שהוא לא נבחר!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני חושבת שיגיעה הזמן שהילדים יחזרו לגנים לבית ספר כוה מאוד קשה לילדים צריך לפתור את הביעה להמציא זרקה נגד הקרונה

  8. חדווה

    העיקר שבונים גורדי שחקים בכניסה לעיר
    מעניין למי
    זה עיר שלא ממש עובדים בה
    בעיקר מתפללים

  9. הוא לא ויתר על שכרו בסוף

    הוא מבייש את הציונות הדתית. אין בו שום עקרונות. כל מה שיפה בציונות הדתית הוא האינטליגנציה והערכים. פה אין כלום. חמום מוח ברחוב וחמום מוח בישיבות העירייה. אין שום רהיטות, חשיבה ותקינות.

  10. הצילו את העיר

    הוא לא צריך לוותר על השכר, אלא לפעול לטובת הציבור הדתי לאומי בירושלים.
    השכונות הדתיות והחילוניות כמעט נמחקו. שימו לב לגבעת מרדכי, קרית משה, בקעה ועוד- אין תקציב לתושבים שרוצים שהילדים שלהם יגורו לידם. בונים מגדלים בשכונות ותיקות והורסים את העיר . הכל בחסות ראש העיר ליאון ששם את התושבים בסוף סדר העדיפויות. בונה מגדלים במקום טחנת הקמח העתיקה בכניסה לעיר. בתי מלון ואולם אירועים שיפריע לכל התושבים שגרים בסביבה.
    כביש 16 יחסל חצי מהגינה שמול המאפיה ואת מעט העצים במגנים עלינו אחרי ההצתות ביער ירושלים- עצים ותיקים שהעירייה הורסת בשביל קבלן שבנ בניגוד לחוק- ברחוב פרבשטיין

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר